Test: Hyundai i30 Fastback N-Line, czyli i30 z charakterem

Hyundai i30 Fastback N-Line to auto, które w pierwszym momencie wygląda jak jego szybszy brat, czyli wersja N. Jest jednak trochę grzeczniejszy. Pod maską znajdziemy tylko 140 koni mechanicznych, ale… to wystarczy.

Zwykłą wersją Hyundaia i30 Fastback miałem okazję jeździć w zeszłym roku. Już wtedy widziałem w nim wiele zalet i duży potencjał. Wszystkie moje oczekiwania się potwierdziły. Po tygodniu spędzonym z i30 Fastback N-Line byłem z niego zadowolony poza jednym małym zgrzytem.

Hyundai i30 nline 9 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Chodzi mi o zawieszenie

Zawieszenie w i30 N-Line jest po prostu zbyt twarde. Owszem, auto dzięki temu doskonale się prowadzi, ale to ciągle tylko 140-konne auto, które nie ma oszałamiających osiągów. Niewątpliwie jest to również kwestia zmodyfikowanego układu kierowniczego. Według mnie zdecydowanie bardziej pasowałoby tam miększe zawieszenie, które zwiększyłoby komfort. Mało kto będzie w tym aucie szalał. Ono z założenia ma wyglądać, a nie jechać. Jeżeli ktoś będzie chciał szaleć sięgnie po wersję N, a nie N-Line.

Hyundai i30 nline 4 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Silnik i skrzynia biegów

W Hyundaiu i30 Fastback N-Line dostępny jest tylko i wyłącznie turbodoładowany silnik benzynowy 1.4 o mocy 140 KM. Dostępny jest zarówno w wersji z 6-biegową skrzynią manualną jak i z 7-biegową skrzynią automatyczną, do której dopłata wynosi 6 tysięcy złotych. Sam silnik jest jak najbardziej okej. W tym aucie naprawdę nie potrzeba nic więcej. Pierwsza setkę osiąga w 9,3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 203 km/h. Spalanie w mieście podczas testu wynosiło około 8,5 litra na 100 kilometrów. W trasie zależnie od stylu jazdy wahało się pomiędzy 6, a 7,5 litra. Delikatne zastrzeżenia mam do pracy skrzyni biegów. Czasami zdarza jej się delikatnie przymulić, przez co zmiana biegów zajmuje trochę zbyt dużo czasu.

Hyundai i30 nline 13 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Wygląd

Pakiet stylistyczny N-Line zawiera w sobie m.in. 18-calowe felgi, zmienione zderzaki, czerwone wstawki, spoiler na klapie bagażnika, trochę inny grill oraz zmodyfikowane światła. Dodatkowo pojawiły się akcenty w postaci emblematów N-Line na nadkolach i we wnętrzu. Dodaje to Hyundai’owi charakteru i delikatnego pazura. Czerwone wstawki idealnie komponują się z białym lakierem. Całość jest po prostu bardzo ładna. Zwykły Hyundai i30 fastback bardzo mi się podobał. N-Line tylko poprawia tę sytuację.

Hyundai i30 nline 1 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Wnętrze

W środku w Hyundai’u i30 Fastback N-Line jest wygodnie. Każdy z pasażerów znajdzie dla siebie odpowiednią ilość miejsca. Pomimo ściętego dachu wygodnie usiądziemy też z tyłu (o ile nie mamy dwóch metrów wzrostu). Auto zostało tak zaprojektowane, aby z tyłu została wystarczająca ilość miejsca na głowę.

Pomimo, że wersja N-Line jest dużo bardziej doposażona w stosunku do wersji Comfort nigdzie nie zaginął analogowy duch, o którym pisałem przy okazji poprzedniego testu. Nadal dostępnych mamy w środku bardzo dużo przycisków, które ułatwiają nam nawigację i pozwalają na łatwe zapanowanie nad najważniejszymi rzeczami w samochodzie bez niepotrzebnego wyszukiwania kolejnych zakładek w systemie multimedialnym.

Hyundai i30 nline 11 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Ceny

Najtańszego Hyundai’a i30 Fastback kupimy za 72 900 zł. Auto będzie wtedy z silnikiem benzynowym 1.0 o mocy 120 KM i z 6-stopniową skrzynią biegów. Jego wersja wyposażenia to Classic Plus. Ceny testowanej przez nas wersji zaczynają się od 93 900 zł. Za maksymalnie wyposażoną wersję Premium z silnikiem diesla o pojemności 1.6 (136 KM) oraz 7-stopniowym automatem przyjdzie nam zapłacić minimum 114 100 zł.

Hyundai i30 nline 8 1024x678 Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem

Podsumowanie

Hyundai i30 Fastback N-Line to sensowna propozycja dla kogoś kto szuka auta z charakterem, chociaż niekoniecznie szybkiego. Nie jest oczywiście pozbawione wad. Zawsze testując samochód zastanawiam się czy widziałbym go w swoim garażu. Hyundaia i30 Fastback jak najbardziej, ale nie w wersji N-Line. Jest zbyt twarda jak na moc, którą oferuje. Wolałbym zdecydowanie wersję Comfort.

Tekst i zdjęcia: Arkadiusz Jurczewski

Hyundai i30 N-Line

Ocena Hyundai i30 N-Line

Wygląd:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (8 / 10)
Wnętrze:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Silnik:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (6 / 10)
Skrzynia:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Przyspieszenie:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Jazda:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (8 / 10)
Zawieszenie:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (5 / 10)
Komfort:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Wyposażenie:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Cena/jakość:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (7 / 10)
Ogółem:%name Test: Hyundai i30 Fastback N Line, czyli i30 z charakterem (69/100)

Galeria zdjęć Hyundai i30 N-Line

Dane techniczne Hyndai i30 N-Line

Silnik: R4, benzynowy
Pojemność: 1353 cm3
Moc: 140 KM/6000 obr./min.
Moment: 242 Nm/1500 obr./min.
Skrzynia biegów: automatyczna, dwusprzęgłowa, siedmiobiegowa
0-100 km/h: 9,4 sekundy
Prędkość max.: 203 km/h
Cena: od 72 900 zł
Cena testowanej wersji: od 93 900 zł

Dyskusja

komentarzy

Arek Jurczewski

W samochodzie spędza znaczną część swojego życia. Lubi przejażdżki bez większego celu, byle jechać. Ma fioła na punkcie jednego z rodzimych zespołów muzycznych, dlatego przemierzanie kraju wzdłuż i wszerz siedząc za kierownicą nie jest mu obce. Na co dzień jeździ Saabem, który jest niewiele młodszy od niego. W wolnych chwilach lubi samemu pogrzebać przy samochodzie, z różnym skutkiem. Najnowszy cel motoryzacyjny? Zakup auta, doprowadzenie do znośnego stanu, poznanie na wylot i wyruszenie na następną edycję Złombola. Zawodowo związany z informatyką.