• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Hyundai Elantra 1.6 Style

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
05/03/2015
w Nowe
0
IMG 4484

IMG 4484

140
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Z azjatyckimi samochodami nie jest różowo – w przypadku niektórych z nich czas jakby się zatrzymał. Na szczęście nie dotyczy to wszystkich modeli z tamtego kontynentu. Jednym z wyłamujących się z ram stereotypu jest Hyundai Veloster. Ja jednak do dyspozycji miałem jego starszego brata, Hyundaia Elantrę.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Nie bez powodu wspomniałem o asymetrycznym Velosterze, ponieważ Elantra, jak na spokojnego kompaktowego sedana, jest dość ekstrawagancka. Dlaczego? O tym przeczytacie poniżej, ale takich wyróżników jest kilka. Niestety parę z nich znajdziecie tylko w bogato wyposażonych egzemplarzach – np. w takim, jaki miałem przyjemność testować.

Wystarczy spojrzeć na Elantrę, której sylwetka jest bardzo płynna, spłaszczona i opływowa, bez ostrych kątów i załamań. Takie finezyjne linie wyróżniają koreańskiego przedstawiciela na tle konkurencji. Oczywiście prezentowane nadwozie może być zmorą dla ewentualnego blacharza, ale w zamian bardzo atrakcyjnie skrywa trójbryłowe nadwozie sedana.

Wspomniane linie i załamania znajdziemy w każdym elemencie auta. Od przednich zderzaków, przez drzwi, do bagażnika. Wszędzie fikuśne prowadzenie blachy. W takim samym tonie zostały zachowane reflektory, dzięki czemu auto wygląda agresywnie, zwłaszcza po zmroku. Hyundaia Elantrę wyposażono również w halogeny przeciwmgielne estetycznie wkomponowane w projekt przodu auta (dla mnie najlepsza część samochodu), dzięki czemu nie wyglądają jak wciśnięty na siłę dodatek.

 

IMG_4430

 

To co jednak pięknie wygląda ma swoje wady. Wysoko poprowadzona linia okien ogranicza widoczność (duże słupki A i C), a także w przypadku tylnych drzwi – utrudnia wysiadanie. Niestety agresywna sylwetka ukształtowania nadwozia wymaga by otworzyć je dosyć szeroko, a to może być problematyczne na ciasnym parkingu.

Samo wnętrze Hyundaia Elantry również pełne jest nieszablonowych linii i nowoczesnego wzornictwa. To niespotykane w autach z Azji, ale spore połacie plastiku (niestety w większości – ciemnego) ułożono w ciekawy sposób a srebrne akcenty nie psują ostatecznego efektu wizualnego. No może oprócz archaicznego zegarka cyfrowego wprost z „Powrotu do przyszłości”.

Problem jednak w tym, że materiały użyte do produkcji wnętrza nie są najwyższej jakości. Czuć to między innymi na podgrzewanej, skórzanej kierownicy lub przy spasowaniu elementów. Pamiętajmy jednak, że Elantra to nie reprezentant klasy premium.

Brak wykończenia nadrabia jednak wyposażeniem. Oprócz kierownicy, ciepło było mi również w plecy i uda, ponieważ każde z pięciu miejsc jest podgrzewane. Oprócz tego kierowca swój fotel ustawi elektrycznie, a ograniczoną widoczność polepszą mu również elektrycznie regulowane lusterka oraz kamera cofania. O automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji, czujnikach parkowania czy tempomacie nawet nie wspominam, chociaż to również plusy kompaktowego sedana. Jedynie czego brakowało w testowanym egzemplarzu do pełni szczęścia to nawigacja.

Na brawa Elantra zasługuje również ze względu na przestrzeń w aucie. Miejsca dzięki rozstawowi osi (2,7 m) nie brakuje, a szereg schowków (9 uchwytów na napoje ;O ) po prostu rozpieszcza. Szkoda tylko, że do ergonomii hyundaiowskich rozwiązań trzeba się przyzwyczaić, bo tu klamka nie pod ręką, przycisk z innej strony, czy ustawianie Bluetooth jedynie podczas postoju. Ot taka zabawa w kota i myszkę – na szczęście niegroźna.

 

IMG_4442

 

Przechodząc do bagażnika Elantra, jak na rodzinny samochód przystało, skrywa 485 litrów foremnego kształtu. Jedynym minusem są wchodzące do środka zawiasy, aczkolwiek robią to w niezbyt inwazyjny sposób. Mimo to należy jednak o tym pamiętać, by przykładowo nie uszkodzić tortu na urodziny dziecka…

Tak kolorowo nie jest już jednak pod maską. Pracuje tam jedyny w palecie silnik 1,6 MPI o mocy 135 KM (158 Nm), który mógłby spisywać się lepiej w ważącym 1135 kg aucie. Mimo, że rozpędza samochód do 200 km/h i osiąga 100 km/h w 10,1 sekundy to nie jest on dynamiczny i nie sprawia frajdy z jazdy. W zamian jednak motor ten jest bardzo cichy i oszczędny. W moim, ponad 800-kilometrowym teście spalił średnio 6,3 litra benzyny. To niezły wynik!

Poprzedni akapit nie oznacza jednak, że Hyundaiem jeździ się źle. Przez twarde zawieszenie i szum opon wrażenie jest przeciętne – owszem, ale Hyundai ma spore szanse by to dopracować. Na plus jednak należy zaliczyć układ kierowniczy i jego 3-trybowe wspomaganie. Comfort, Normal i Sport to opcje do wyboru, które wpływają na opór stawiany przez kierownicę. Dzięki temu z obracania wieńcem będzie zadowolona płeć piękna, jak i brzydka, ponieważ zmiany są wyczuwalne.

Na potencjalnego klienta szok i rozczarowanie nie czeka również w salonie Hyundaia. Elantrę można zakupić z 5-letnią gwarancją już za 61 tysięcy złotych. Z grubsza będzie to auto przypominające testowany egzemplarz. Radzę jednak uważać przy dobieraniu dodatków, ponieważ szybko podnoszą ostateczną cenę auta.

Tak, jak wspominałem na początku, prezentowana Elantra potrafi pozytywnie zaskoczyć, co dla segmentu podobnych do siebie i nudnych sedanów nie jest takie oczywiste. Dlatego też mimo kilku niedociągnięć, Hyundai Elantra z gracją nadrabia je technicznymi udogodnieniami oraz niepowtarzalnym designem. Jak na sedana oczywiście.

Konrad Stopa

Fot: Jakub Głąb

 

 

Wygląd: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Wnętrze: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Silnik: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Ogółem: 7.2 out of 10 stars (72/100)

 

IMG 4473
IMG 4473
IMG 4413
IMG 4413
IMG 4430
IMG 4430
IMG 4399
IMG 4399
IMG 4431
IMG 4431
IMG 4485
IMG 4485
IMG 4442
IMG 4442
IMG 4453
IMG 4453
IMG 4451
IMG 4451
IMG 4447
IMG 4447
IMG 4449
IMG 4449
IMG 4505
IMG 4505
IMG 4498
IMG 4498
IMG 4501
IMG 4501
IMG 4502
IMG 4502
IMG 4496
IMG 4496
IMG 4490
IMG 4490
IMG 4523
IMG 4523

 

Hyundai Elantra, podstawowe dane techniczne:

Silnik: benzynowy
Pojemność: 1591 ccm
Moc: 132 KM
Max moment obrotowy: 158 Nm
Osiągi / 0-100 km/h: 10,1 sekundy, v-max: 200 km/h
Średnie spalanie test: 6,3 l/100 km
Cena egzemplarza podstawowego Classic Plus 1.6 132 KM: 61 600 zł
Cena egzemplarza testowanego Style 1.6 132 KM: 77 600 zł

Tagi: elantrahyundaiHyundai elantranówka sztukasedantest elantrytest hyundai
Poprzedni post

Kto pyta nie błądzi! Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS

Następny post

Regulamin Lego Speed Champions

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
t regulamin e1498555074675

Regulamin Lego Speed Champions

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET