• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance – crossovery nie muszą być takie złe

Adam Gieras Autor Adam Gieras
27/06/2016
w Nowe
0
Honda HRV 4

Honda HRV 4

142
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W przeciwieństwie do Konrada polubiłem Hondę HR-V. Może dlatego, że do testu otrzymałem wersję z manualną skrzynią, a nie bezstopniowym automatem, a może po prostu starzeję się i zaczynam lubić SUV-y i crossovery…

Warto przeczytać

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Odkryj z nami auto – BMW 118 i

Test: Skoda Enyaq Coupe iV 80 Maxx – czy znaleźliśmy idealnego elektryka?

 

HR-V jest następcą modelu… HR-V. Nie byłoby w tym nic w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że między zakończeniem produkcji pierwszej generacji tego auta a premierą obecnej minęło 7 lat (obecna generacja produkowana jest od 2013 roku). W 1999 roku mały crossover był czymś zupełnie nowym, a miłośnicy sedanów pukali się co najwyżej w czoło widząc go na ulicach. Dzisiaj małe i średnie crossovery oraz duże SUV-y zdominowały drogi, sedany odeszły do lamusa, a Honda wydaje się być pewna, że tych 7 lat przerwy nie zmarnowała. Czy rzeczywiście?

Z zewnątrz HR-V wygląda tak, jakby została złożona z dwóch zupełnie różnych samochodów. Wszystko za sprawą klamki tylnych drzwi ukrytej w słupku oraz garbatego zakończenia tylnej części karoserii  – wymaga to przyzwyczajenia, a po pewnym czasie zaczyna się nawet podobać. Przód HR-V mocno nawiązuje do tego znanego z większej CR-V. Tył to już kompletnie coś nowego. Duże, rozlane na boki światła oraz mocno przetłoczona łukiem spora klapa dodają dynamizmu sylwetce. Tym bardziej, że ostrym przetłoczeniem został udekorowany również bok auta. Bryła na pewno spodoba się kierowcom młodym, aktywnie żyjącym w wielkim mieście, ale o wiele fajniej robi się w środku HR-V!

 

Honda_HRV (17)

 

Patrząc na deskę rozdzielczą z perspektywy oczu kierowcy, można pomylić niewielkiego crossovera z autem sportowym. Szeroki tunel środkowy, panel z dwoma dotykowymi ekranami (sic!) skierowany w stronę najważniejszej osoby w aucie, a za nieźle leżącą w rękach kierownicą (szkoda, że niemiłą w dotyku), bardzo czytelne zegary – to się musi podobać. Jednak Honda HR-V najbardziej przekonała mnie świetnie ułożonym i rewelacyjnie zmieniającym biegi lewarkiem – jest krótki, pracuje sztywno i bardzo precyzyjnie. Jak marzenie! Ktoś, kto wybierze to auto ze skrzynią automatyczną bezstopniową musi bardzo nie lubić jeździć samochodem.

Wróćmy jednak do ekranów. Po co? Dlaczego? Nie rozumiem. Jak jeszcze jestem w stanie wybaczyć dotykową obsługę multimediów, tak ekran wentylacji (jak to brzmi) w aucie to już gruba przesada. Ok, nawet ładnie wygląda, ale zastanawiam się czy aby wszelkie komisje dbające o bezpieczeństwo w aucie nie powinny zrobić testów tego rozwiązania w czasie jazdy. Przypuśćmy, że jedziemy 90 km/h. Ile setek metrów przebędziemy nie patrząc na drogę przed nami, bo zamiast przekręcić pokrętłem, musimy trafić palcem w niewielki przycisk z czerwoną lub niebieską strzałeczką? Na pewno za dużo. Użytkowanie klimatyzacji powinno odbywać się w tym aucie tylko w czasie postoju. Na szczęście chłodzenie jest bardzo wydajne, także za sprawą pociągłego wywietrznika umieszczonego nad schowkiem. Wygląda bardzo oryginalnie i smacznie.

Materiały, których użyto do wykończenia wnętrza są miejscami miękkie i dobrze je spasowano. Na plus zaliczę też ilość miejsca wewnątrz oraz szeroko otwierające się drzwi zarówno z przodu, jak i z tyłu pojazdu. Nawet otyli ludzie spokojnie zmieszczą się do tego – bądź co bądź – niewielkiego crossovera. Wystarczający jest również 470-litrowy bagażnik z bardzo dużym otworem załadunku i nisko zawieszoną podłogą. Z punktu widzenia użyteczności na co dzień, HR-V zadowoli większość rodzin 2+2.

 

Honda_HRV (10)

 

Przejdźmy do jazdy.

Jeśli Honda kojarzy ci się z kręcącym się do okolic 7 tys. obr./min. silnikiem to jesteś w domu. Tu nie ma żadnej turbiny, nie ma downsizingu (jednostka 1.5 to norma w niewielkich Hondach od lat). Jest za to motor, który nie idzie od dołu, który trzeba kręcić na obrotach, żeby włączyć się szybko do ruchu lub wyprzedzić, ale jest to tak cholernie przyjemne, że eco-driving w tym aucie się po prostu nie sprawdzi. I dobrze. Ten silnik lubi być podciągany wysoko, a dzięki rewelacyjnej skrzyni biegów (pisałem już o lewarku) każdorazowa zmiana, czy to do dołu czy do góry, to po prostu poezja. Rozumiem, że można narzekać na HR-V ze skrzynią bezstopniową, ale z manualem jazda sprawa mnóstwo radości. Szkoda tylko, że silnik nie brzmi zbyt przyjemnie dla ucha. A spalanie? Bardzo przyzwoite – nieco ponad 7 litrów przy dynamicznej jeździe jest spokojnie do osiągnięcia w trybie mieszanym.

Niestety silnik to nie wszystko. Jazda Hondą nie nadąża za usportowioną charakterystyką jednostki napędowej. Zawieszenie ustawiono za miękko, a jego nastawy są z kolei twarde. Oznacza to, że na zakręcie HR-V się buja, a na dziurach twardo podskakuje wydając z zawieszenia nieprzyjemne odgłosy. Oczywiście nie mamy tu – nawet w opcji – napędu 4×4. O jeździe w off-roadzie można więc zapomnieć, ale powolna przejażdżka po polu jest oczywiście możliwa. Układ kierowniczy również nie powala na kolana – jest za mało czytelny, powiedziałbym nawet trochę rozlazły. Szkoda.

 

Honda_HRV (6)

 

Werdykt.

Honda HR-V przekonuje przede wszystkich olbrzymim wnętrzem (dzięki rozwiązaniu Magic Seats z łatwością przewieziecie pralkę) oraz bogatym – nawet w standardzie – wyposażeniem. Prostota konstrukcji oraz silnik o normalnej pojemności, pozbawiony turbiny, dwumasy i innych lubiących się przedwcześnie popsuć rozwiązań na pewno również zapisałbym na plus. Brakuje mi tylko pewności prowadzenia, która nadążyłaby za tym naprawdę świetnie – choć wcale nie miło dla ucha – kręcącym się silnikiem zestawionym z rewelacyjną skrzynią biegów. Chyba mógłbym jednak przemyśleć jej posiadanie. Tym bardziej, że w podstawie za 78 600 zł mamy praktycznie wszystko, co jest potrzebne na co dzień. A nawet więcej!

Adam Gieras

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 10 out of 10 stars (10 / 10)
Przyspieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Jazda: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Zawieszenie: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem: 7.3 out of 10 stars (73/100)

 

 

Honda HRV 18
Honda HRV 18
Honda HRV 17
Honda HRV 17
Honda HRV 16
Honda HRV 16
Honda HRV 15
Honda HRV 15
Honda HRV 14
Honda HRV 14
Honda HRV 9
Honda HRV 9
Honda HRV 10
Honda HRV 10
Honda HRV 11
Honda HRV 11
Honda HRV 12
Honda HRV 12
Honda HRV 13
Honda HRV 13
Honda HRV 8
Honda HRV 8
Honda HRV 7
Honda HRV 7
Honda HRV 6
Honda HRV 6
Honda HRV 5
Honda HRV 5
Honda HRV 4
Honda HRV 4
Honda HRV 1
Honda HRV 1
Honda HRV 2
Honda HRV 2
Honda HRV 3
Honda HRV 3

 

 

Dane techniczne: 

Silnik: R4
Pojemność: 1498 CM3
Moc: 130 KM/6600 obr./min.
Maksymalny moment: 155 Nm/4600 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
0-100 km/h: 10.2 S
v-max: 192 km/h
Masa własna: 1241 kg
Pojemność bagażnika: 470-1553 l
Średnie spalanie: ok. 7,1 l/100 km (test)
Cena egzemplarza testowanego: 85 600 zł

 

 

Tagi: crossovergaleriahondahonda hr-vhr-vnówka sztukaosiągispalaniesuvtestwrażenia z jazdyzdjęcia
Poprzedni post

Znalezione: Toyota Land Cruiser J100 – od Afryki po Moskwę

Następny post

Nowości od Fiata i Volvo

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
0

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

BMW 118 i 18

Odkryj z nami auto – BMW 118 i

Autor Konrad Stopa
23/03/2023
0

Marka BMW zawsze przywodzi pewne emocje. Może BMW 118 z przednim napędem nie do końca pozytywne, ale to naprawdę fajne...

skoda enyaq coupe 01

Test: Skoda Enyaq Coupe iV 80 Maxx – czy znaleźliśmy idealnego elektryka?

Autor Redakcja Motopodprad
22/03/2023
0

Czeskie wyroby motoryzacyjne są trochę jak jeden z ich narodowych przysmaków kulinarnych. To prostota ubrana w nienarzucająca się formę. Patrząc...

Kia Niro HEV 2022 28

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Autor Marcin Koński
20/03/2023
0

Najnowsza odsłona Kii Niro wygląda zdecydowanie bardziej zadziornie od zachowawczego poprzednika i — choć może nie widać na pierwszy rzut...

Następny post
192800 Volvo S90 R Design Location e1467151071303

Nowości od Fiata i Volvo

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET