• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Honda Civic e:HEV – oszczędny wóz

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
05/06/2023
w Nowe
2
Honda Civic XI 1

Honda Civic XI 1

362
SHARES
3.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Honda Civic ze zdjęć to już XI odmiana tego modelu. Samochód na przestrzeni lat zdecydowanie się zmienił i urósł, ale nadal pozostaje przynajmniej kompaktem. Sprawdźmy jak się nim jeździ!

Nigdy nie byłem psychofanem Hondy i modelu Civic, aczkolwiek o mały włos jakieś 10 lat nie stałem się właścicielem kilkunastoletniej sztuki. Skończyło się na Volkswagenie, więc wszystkie kolejne przygody miały już miejsce z nowymi samochodami. Zawsze to było poprawne auto, ale XI stała się przyjemna i bardzo mi się spodobała – dlaczego?

Warto przeczytać

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Honda Civic XI 3
Honda Civic XI 3

Czas na jazdę

Jako, że Hondą zrobiłem ponad 1000 kilometrów zacznę od tego jak tym autem się jeździ, bo zanim je dokładnie pooglądałem byłem już w trasie. Mimo, że samochód ma tryby jazdy (sportowy, normalny i ekonomiczny), to w większości używałem tego normalnego. Po prostu inne opcje nie zmieniały za wiele oprócz kolorków na wyświetlaczu pełniącego funkcje zegarów. No dobra, w sporcie samochód może lepiej reaguje na pedał gazu, ale nie jest to jakaś ogromna zmiana.

ADVERTISEMENT

Honda Civic, jak na kompakt przystało, prowadzi się dobrze. Układ kierowniczy działa lekko, ale precyzyjnie, a zawieszenie ustawione jest kompromisowo. Na tyle, że poczujecie większą dziurę, ale też nie zabuja was niczym na statku. Jest komfortowo, ale też nieprzesadnie, by rozmydlić prowadzenie.

Honda Civic XI 56
Honda Civic XI 56

Idealny i oszczędny kompan

Po takim przebiegu wiem już, że dwulitrowy zestaw z inżynierią elektryczną o nazwie e:HEV jest dobrą propozycją. Cały zestaw ma około 184 KM i mimo, że osiągi na poziomie sprintu do setki do 8,1 s i prędkości maksymalnej równej 180 km/h nie robią wielkiego wrażenia, to są to już wystarczające wartości, by nieźle podróżować.

A co ważniejsze, podróżować tanio. Oznaczenie e:HEV skrywa za sobą pomysł, w którym Japończycy postanowili silnikiem spalinowym ładować baterię, a dopiero ta zmagazynowana energia kierowana jest na koła (w tym przypadku przednie). Taki zabieg powoduje, że w spokojnej jeździe nawet do 100 km/h prawie cały czas jeździmy na energii elektrycznej, bo oczywiście samochód odzyskuje ją też podczas hamowania.

Honda Civic XI 101
Honda Civic XI 101

Nie będę wdawał się w szczegóły jak to działa, ale działa! Zrobiłem test na trasie 40 km pozamiejskiej drogi, którego efektem było spalanie na poziomie 1,8 l / 100 km, co mnie lekko zszokowało. Owszem był to test ekstremalny, ale naprawdę po czasie można nauczyć się takiej ekonomicznej jazdy. W całym teście moja średnia wyniosła około 6,5 litra, ale wiele kilometrów pokonałem drogami szybkiego ruchu, więc wynik i tak jest atrakcyjny.

Wnętrze z ciekawymi elementami

Podczas pokonywania kolejnych kilometrów na pewno poznacie dobrze wnętrze samochodu. A to w Hondzie jest ciemne, ale ciekawe. Największym zaskoczeniem były dla mnie nawiewy, które miały fajny kształt. Ciągnie się przez całą deskę rozdzielczą i wygląda jak siatka lub plaster miodu. To niezły zabieg wizualny, który urozmaica to dość nudne wnętrze.

Na środku konsoli centralnej pojawił się kolorowy i dotykowy wyświetlacz z czytelnymi grafikami i sporą ilością funkcji. Na szczęście Honda pozostawiła panel klimatyzacji, który sterujemy klasycznymi przyciskami i pokrętłami (dwustrefowa klimatyzacja automatyczna).

Honda Civic XI 84
Honda Civic XI 84

Nie brakuje w nim miejsca

W trasę spokojnie możecie zabrać czwórkę dorosłych, ponieważ każde miejsce będzie miało sporą przestrzeń. Civic ma ponad 4,5 m długości i ponad 2,7 m rozstawu osi, więc tylna kanapa nie jest ciasna. W bagażniku natomiast zmieścimy około 409 litrów. Przez hybrydową konstrukcję kufer został pomniejszony. Na szczęście bagażnik jest foremny, a otwór załadunkowy na niskim poziomie.

Kabinę pasażerską rozświetli ogromne okno dachowe, które oczywiście ma automatyczną roletę. Jeśli macie rodzinę, to moim zdaniem opcja obowiązkowa, chociaż w słoneczny dzień znacznie zwiększa temperaturę w środku.

Honda Civic XI 30
Honda Civic XI 30

Civic XI – wygląd zewnętrzny

Nowy Civic w małym stopniu przypomina swoich protoplastów. Blisko mu jednak do poprzedniej generacji. Jedenastka tak, jak i poprzednik w zupełności odszedł od diabelskiego wyglądu ufo i hołduje nowej wizji wizualnej. Moim zdaniem projekt jest ciekawy, ponieważ samochód osadzono jest nisko, a jest dosyć szeroki. Podobnie wyglądają przednie reflektory, więc styl JDM jest tu trochę zachowany, zwłaszcza, że atrapa chłodnicy jest niewielka i ciemna. Na tyle, że nawet trudno dostrzec znaczek marki.

W białym lakierze z czarnymi dodatkami Honda nie wygląda źle. Dyskretna lotka na tylnej klapie to również fajny element, więc nie brakuje tu smaczków. W mojej opinii Honda Civic XI wygląda lepiej niż dziesiątka.

Honda Civic XI 4
Honda Civic XI 4

Gdyby ta cena była niższa…

Fakt, że Civic ze zdjęć to najwyższa wersja wyposażenia Advance, ale 164 500 złotych za kompakt to trochę sporo. Jasne, auto jest naprawdę oszczędne, ale będziecie musieli jeździć naprawdę dużo, by oszczędnością paliwową odbić sobie cenę zakupu. Na pewno skórzana tapicerka, audio BOSE, niezłe światła i systemy bezpieczeństwa (z aktywnym tempomatem i utrzymaniem pasa ruchu) pomoże w kolejnych kilometrach, ale to nadal dużo.

Z drugiej strony Honda, to solidna firma, której modele szybko się nie psują, a i trzymają cenę na rynku aut używanych. W końcu japońska produkcja to synonim jakości. Szkoda tylko, że azjatycki producent w Polsce oferuje aktualnie Civica tylko w jednej wersji nadwoziowej oraz napędowej, tak więc wybór jest znikomy, ale skoro jest dobry, to po co kombinować?

Konrad Stopa

Fot. Karol Tynka

Zdjęcia Honda Civic e:HEV:

Honda Civic XI 91
Honda Civic XI 91
Honda Civic XI 101
Honda Civic XI 101
Honda Civic XI 98
Honda Civic XI 98
Honda Civic XI 93
Honda Civic XI 93
Honda Civic XI 84
Honda Civic XI 84
Honda Civic XI 88
Honda Civic XI 88
Honda Civic XI 62
Honda Civic XI 62
Honda Civic XI 58
Honda Civic XI 58
Honda Civic XI 81
Honda Civic XI 81
Honda Civic XI 45
Honda Civic XI 45
Honda Civic XI 43
Honda Civic XI 43
Honda Civic XI 42
Honda Civic XI 42
Honda Civic XI 47
Honda Civic XI 47
Honda Civic XI 48
Honda Civic XI 48
Honda Civic XI 57
Honda Civic XI 57
Honda Civic XI 52
Honda Civic XI 52
Honda Civic XI 56
Honda Civic XI 56
Honda Civic XI 36
Honda Civic XI 36
Honda Civic XI 41
Honda Civic XI 41
Honda Civic XI 40
Honda Civic XI 40
Honda Civic XI 54
Honda Civic XI 54
Honda Civic XI 4
Honda Civic XI 4
Honda Civic XI 7
Honda Civic XI 7
Honda Civic XI 3
Honda Civic XI 3
Honda Civic XI 31
Honda Civic XI 31
Honda Civic XI 51
Honda Civic XI 51
Honda Civic XI 50
Honda Civic XI 50
Honda Civic XI 33
Honda Civic XI 33
Honda Civic XI 49
Honda Civic XI 49
Honda Civic XI 23
Honda Civic XI 23
Honda Civic XI 30
Honda Civic XI 30
Honda Civic XI 22
Honda Civic XI 22
Honda Civic XI 27
Honda Civic XI 27
Honda Civic XI 12
Honda Civic XI 12
Honda Civic XI 9
Honda Civic XI 9
Honda Civic XI 15
Honda Civic XI 15
Honda Civic XI 1
Honda Civic XI 1
Honda Civic XI 6
Honda Civic XI 6

Dane techniczne Honda Civic e:HEV:

Silnik: 2.0 l benzyna + elektryk

Moc: 184 KM

Moment obr.: 315 Nm

Skrzynia biegów: bezstopniowa

Napęd: przedni

0-100 km/h: 8,1 s

Prędkość maksymalna: 180 km/h

Cena: ok. 165 tysięcy złotych

Tagi: civice:hevhondahonda civichybryda
Poprzedni post

Land Rover zniknie z rynku

Następny post

Mercedes AMG C 63 S – polskie ceny

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

C300d

Test: Mercedes C300d – precz z hybrydami

Autor Paweł Oblizajek
29/09/2023
0

Od dłuższego czasu próbuje zrozumieć pęd Europy w kierunku pojazdów zeroemisyjnych. Test Mercedesa C300d przekonał mnie, że to nie ma...

leon st vs focus st 7

Trudne wybory: Cupra Leon ST vs. Focus ST Kombi

Autor Paweł Kaczor
28/09/2023
0

Szare kombi, jasnoszare kombi. Co myślisz widząc te auta zaparkowane obok siebie? Zapewne myślisz o wszystkim, tylko nie o tych...

Cupra Formentor VZ 2

Test: Cupra Formentor VZ – hiszpański temperament do okiełznania

Autor Redakcja Motopodprad
27/09/2023
0

Nazwa “Cupra” fanom motoryzacji nie jest obca. Od lat związana jest z Seatem, choć w 2018 roku została od niego...

samochody chińskie

Chińskie bestsellery – najlepiej sprzedające się samochody z Chin

Autor Bartłomiej Puchała
27/09/2023
0

Sprawdzamy co aktualnie produkują największe motoryzacyjne firmy z Państwa Środka i jakie chińskie auta notują najlepsze wyniki sprzedaży. Ludzie urodzeni...

Następny post
Mercedes C63s 2

Mercedes AMG C 63 S - polskie ceny

Komentarze 2

  1. Pingback: Nowa Honda CR-V została wyceniona | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Test: Kia ProCeed GT - sport po nowemu | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET