• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Honda Civic e:HEV – hybryda dla lubiących prowadzić

Adam Gieras Autor Adam Gieras
28/11/2022
w Nowe
1
honda civic 26

honda civic 26

327
SHARES
3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jedenasta odsłona Civica zupełnie po cichu zaatakowała klasę aut kompaktowych. Jej niezbyt porywająca bryła skrywa tak wiele asów w rękawie, że mimo tylko trzydniowego testu czuję się oczarowany tym autem. Ciężko nam było się rozstać…

Lubię hybrydy. Niekoniecznie ufam elektryfikacji w autach, ale… lubię hybrydy. Do tego stopnia, że sam jeżdżę hybrydą. Na co dzień i od święta. W moim garażu stoi czarna, trzyletnia Toyota Camry obecnej generacji przed liftingiem. Uwielbiam to auto. Serio. Jest tak uspokajające, że aż chce się w nim pokonywać setki kilometrów. I najczęściej to właśnie w niej robię. Jeżdżę. Daleko; wakacje, trasy, rodzinne wypady. Po mieście o wiele częściej – szczególnie ostatnio – przesiadam się do Volvo C70 z 2000 roku, ale to chyba dlatego, że zacząłem za dużo kilometrów produkować w mojej hybrydzie, a w Toyocie tanio aut nie serwisują…

Warto przeczytać

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Do brzegu jednak. Czego mi najbardziej brakuje w Toyocie Camry? Perfekcji prowadzenia. Przyjemności z pokonywania zakrętów. To kanapowóz. Do tej pory myślałem jednak, że skoro hybryda, do tego z kagańcem w postaci ograniczenia prędkości maksymalnej, wygodna, pakowna… to z pewnych spraw można zrezygnować. Cóż, po trzech dniach za kierownicą najnowszej Hondy Civic mam jednak problem. To auto jest po prostu świetne także w tym aspekcie, istotnym dla każdego lubiącego prowadzić ostrzej kierowcy. I jedyne, czego mi w przypadku jedenastej odsłony Hondy zabrakło to w zasadzie wygląd. Jest…

honda civic 14
honda civic 14

Jak wygląda nowy Civic?

… no sami na nią popatrzcie. Przeciętny. Nie powala. Względem dziesiątki mocno ułagodzono tu linie. Brakuje pazura. Brakuje stylu. Brakuje Hondy w Hondzie. Ale ta japońska marka tak już chyba ma, że po jednej, dość odważnej odsłonie, przychodzi druga – nijaka. Gdyby jednak spojrzeć na ten aspekt z perspektywy czasu, może właśnie te mniej ciekawe generacje mają się lepiej? UFO dziś już razi wyglądem. Jak to mówią – trąci myszką. I to bardzo. A następca? Bardzo przyjemnie i nowocześnie mknie ulicami miast i za nic ma sobie fakt bycia już babcią (dziadkiem?).

Zostawmy jednak sprawy w gruncie rzeczy mniej istotne i przenieśmy się do wnętrza.

honda civic 1
honda civic 1

Czas przejść do środka

Co rzuca się od razu w oczy to przestrzeń w środku i… zupełnie nowy styl. Minimalistyczny, elegancki. Honda od dawna puka w drzwi klasy premium i pomału te drzwi coraz śmielej uchyla.

Miejsca w Civicu jest naprawdę mnóstwo – jeszcze kilka lat temu każdy przedstawiciel średniej klasy mógłby czuć się nieswojo w towarzystwie Hondy. Co więcej, ta sytuacja dotyczy tak przednich siedzeń jak i kanapy. Przestrzeni na nogi z tyłu wygospodarowano tyle, że Civic spokojnie może służyć za taksówkę. Pojemność bagażnika zasłoniętego pomysłową roletką, którą przesuwamy w bok jednym ruchem jest wystarczająca – 404 litry. Skoda Octavia pod tym względem mocno bije Civica, ale gdyby się nad tym zastanowić, rzadko kto i rzadko kiedy wykorzystuje przestrzeń 500- czy 600-litrów na co dzień. A raz na jakiś czas można założyć box na dach.

honda civic 25
honda civic 25

Wróćmy do wykończenia. A tu jest naprawdę dobrze. Materiały są miękkie i świetnie spasowane. Fotele sprawiają wrażenie mięsistych i porządnie zaprojektowanych i mają długie siedziska – a to w Japończykach nie zawsze jest pewnik. Świetnie się w nich podróżuje na co dzień, a także w dłuższych trasach.

Subskrybuj nas na Youtube!

To, co jednak najbardziej wyróżnia nowego Civica we wnętrzu to minimalistyczna elegancja. Kratka w kształcie plastra miodu przechodzi przez całą deskę rozdzielczą, nie nadużyto tu piano black plastiku, a wszystko wygląda na spójne i bardzo przemyślane. Widać także poprawę w podejściu do „must have” każdego współczesnego auta – infomediach. Nie dość, że są o wiele milsze dla oka (grafika wreszcie nie trąci myszką), to jeszcze znacznie prostsze w użytkowaniu. Brawo!

Klimatyzacją sterujemy nadal dwoma wygodnymi pokrętłami. Lewarek skrzyni biegów zastąpiły przyciski, które po krótkim zapoznaniu łatwo odnaleźć na pamięć pod palcami. Zegary, choć wyświetlają się elektronicznie nadal wyglądają tradycyjnie i są bardzo czytelne. Czy coś tu można dodać? Chyba nie bardzo. Po prostu tak powinno być w każdym nowym aucie. Inżynierowie wszystkich krajów patrzcie i naśladujcie.

honda civic 12
honda civic 12

Wsiadamy za kierownicę i jedziemy

Przejdźmy do najważniejszego aspektu w każdym teście. Do jazdy oczywiście.

Pod maską Hondy Civic znajdziemy tylko i wyłącznie napęd hybrydowy. Dwulitrową benzynę połączono tu z elektryką i efekt jest naprawdę bardzo dobry. Łącznie mamy do dyspozycji 184 konie. Osiągi? 7,8 sekundy do 100 km/h, prędkość maksymalna – jak to w nowych autach ograniczona do 180 km/h. Najprzyjemniejsze jest jednak poczucie posiadania cały czas pełnego momentu obrotowego (315 Nm) pod nogą, dzięki czemu wrażenia z jazdy są naprawdę niezwykle sportowe.

honda civic 19
honda civic 19

Auto jest nie tylko bardziej zrywne od 182-konnego poprzednika nie wspartego prądem, ale też o wiele przyjemniejsze w prowadzeniu. To, co zrobili Japończycy to naprawdę niezwykłe osiągnięcie. Auto zachowuje się bardzo stabilnie w zakrętach i daje po prostu frajdę z jazdy. Układ kierowniczy jest precyzyjny i bezpośrednio informuje o tym, co dzieje się między kołami.

Co więcej, sam dźwięk silnika, wolnossącego dodajmy, w trybie sport podkręconego nienachalnie sztucznym „brruum” jest miły dla ucha, a dzięki wirtualnym biegom (skrzynia to zwykłe e-CVT) nie występuje tu zjawisko powszechnie znane z hybrydowych Toyot – tak zwanego jednostajnego buczenia.

honda civic 18
honda civic 18

Ciekawostką jest fakt, że silnik spalinowy w przeważających okresach jazdy funkcjonuje w trybie generatora mocy. Pomaga ładować baterie litowo-jonowe, które przekazują prąd na koła. Podczas jednostajnej, niezbyt szybkiej jazdy jeździmy więc głównie na prądzie, a hamowaniem doładowujemy baterie. Możemy też za pomocą łopatek ustalić moc rekuperacji. Ustawiając ją w położeniu maksymalnym, auto podczas każdego puszczenia gazu praktycznie samo hamuje, oszczędzając nie tylko elementy cierne hamulców, ale i… paliwo. Zupełnie jak w elektrykach. Poza miastem, podczas jazdy autostradą, do pracy bierze się już silnik spalinowy i to on odpowiada za napęd hybrydowego Civica.

Spalanie Civica

Jeśli jednak liczycie na to, że uda się tym autem jeździć o kropelce to muszę dolać tu niewielką łyżkę dziegciu. Mocno pilnując się, udało mi się osiągnąć spalanie na poziomie 5,0-5,2 l/ 100 km, ale realnie, gdy przestawałem myśleć tylko o jak najniższym wyniku, wskaźnik pokazywał 5,8 l/100 km. Dużo? Mało? W mojej Camry, o wiele cięższej, mocniejszej i z hybrydą ciut starszej generacji, bez problemu, nie szczypiąc się po stopie udaje mi się osiągnąć często powtarzalne 5,2-5,3 litra. Tu liczyłbym na 4,5 w mieście. Czepiam się? Może troszkę, ale tak szczerze… więcej wad tego auta po prostu nie widzę.

honda civic 21
honda civic 21

No dobra, jest jeszcze jedna. Cena. Civic jedenastej generacji startuje od 144 tysięcy złotych. Łatwo jednak tę kwotę znacząco podnieść. Z drugiej jednak strony, patrząc na ceny w salonach oraz na jakość, którą za tę cenę otrzymujemy, warto pomyśleć o tym aucie. Honda wykonała kawał dobrej roboty. To najlepszy Civic w historii!!!

Adam Gieras

Zdjęcia Honda Civic:

honda civic 1
honda civic 1
honda civic 2
honda civic 2
honda civic 3
honda civic 3
honda civic 4
honda civic 4
honda civic 5
honda civic 5
honda civic 6
honda civic 6
honda civic 7
honda civic 7
honda civic 8
honda civic 8
honda civic 9
honda civic 9
honda civic 10
honda civic 10
honda civic 11
honda civic 11
honda civic 12
honda civic 12
honda civic 13
honda civic 13
honda civic 14
honda civic 14
honda civic 15
honda civic 15
honda civic 16
honda civic 16
honda civic 17
honda civic 17
honda civic 18
honda civic 18
honda civic 19
honda civic 19
honda civic 20
honda civic 20
honda civic 21
honda civic 21
honda civic 22
honda civic 22
honda civic 23
honda civic 23
honda civic 24
honda civic 24
honda civic 25
honda civic 25
honda civic 26
honda civic 26

Dane techniczne Honda Civic:

Rodzaj silnika: benzyna – hybryda – 2 litry pojemności
Moc silnika: 184 KM
Moment obr.: 235 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 1-stopniowa
0-100 km/h: 7,8 s
Prędkość maksymalna: 180 km/h
Cena testowanej wersji: od 144 tysięcy złotych

Tagi: civichondahonda civicnowy civictest civica
Poprzedni post

Porsche wprowadza do Taycana Cross Turismo namiot dachowy

Następny post

Policja przypomina – 3000 zł mandatu za nieodśnieżone auto

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

Następny post
Mitsubishi Outlander Phev 17

Policja przypomina - 3000 zł mandatu za nieodśnieżone auto

Komentarze 1

  1. Pingback: Nowa Honda Civic Type R na 2023 rok | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET