• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Ford Mustang Mach-E GT Rally – szuter to jego naturalne środowisko

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
03/11/2025
w Elektryczne
0
ford mustang rally 01

ford mustang rally 01

192
SHARES
1.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jest drogi, nie grzeszy wydajnością i zdaje się nie mieć większego sensu, ale daje masę przyjemności z jazdy i jest wspaniałym samochodem. Dopisek Rally to zdecydowanie najlepsze co spotkało elektrycznego Mustanga.

Rajdowa historia Forda jest bardzo bogata i myślę, że nikomu nie trzeba jej przypominać. Masa sukcesów odniesionych na odcinkach rajdowych nie tylko w klasie WRC przyczyniła się do pewnego wizerunku marki. Dlaczego by więc nie skorzystać z posiadanego przywileju i stworzyć naprawdę ciekawy, choć mało racjonalny projekt?

Warto przeczytać

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Test: Skoda Elroq 50 – perfekcyjny mieszczuch

Czym tak naprawdę jest Mach-E Rally?

Mach-E Rally miał być osobną wersją. Zaczynał od lekko koncepcyjnego modelu, który pojawił się chyba tylko po to, by wybadać reakcje rynku i finalnie skończył jako pakiet do topowej odmiany GT. Co dostajemy za 13 100 zł? Przede wszystkim kilka zmian w wyglądzie, które przynoszą nam ogromny spoiler na klapie, naklejki na nadwoziu oraz inną atrapę wlotu z przodu i dodatkowe dokładki zderzaków. Są tu też wspaniałe białe, 19–calowe obręcze z oponami wielosezonowymi o nieco wyższym profilu.

ford mustang rally 04
ford mustang rally 04

Zmiany zaszły też w zawieszeniu. Nadal mamy tutaj amortyzatory MagneRide, jednak prześwit został zwiększony o 2 cm względem wersji GT. Dodatkowo podwozie zyskało dodatkową osłonę podobnie jak oba silniki zamontowane przy przedniej i tylnej osi. Szkoda, że pozbyto się małych, okrągłych świateł halogenowych umieszczonych w atrapie, które da się zauważyć na pierwszych zdjęciach prasowych tej wersji. Dodawały one jeszcze większego rajdowego sznytu.

Wewnątrz odmiana Rally wyróżnia się przede wszystkim fotelami. Te dostały specjalną tapicerkę wraz z oznaczeniem wersji. Dodatkowo tylna ich część została polakierowana na biało. Wstawki w tym samym kolorze znalazły się na kierownicy. Tylko tyle i aż tyle, bo jak na pakiet stylistyczny zmiany są zauważalne. Mach-E w wersji Rally nie stracił nic ze swojej praktyczności wewnątrz, a za sprawą subtelnych dodatków zyskał nieco charakteru.

ford mustang rally 12
ford mustang rally 12

Mach-E nie zawodzi na asfalcie, ale to poza nim czuje się najlepiej

Poza większym prześwitem i lekko zmienionymi ustawieniami zawieszenia samochód zyskał nowy tryb jazdy. RallySport, bo o nim mowa, w znaczący sposób faworyzuje tylną oś i usypia działanie kontroli trakcji. Uzyskany efekt sprawia, że Mustang bardzo chętnie zarzuca sobie tyłem i na luźnych nawierzchniach daje niesamowite pokłady frajdy z jazdy. Korzystając z Rally w takim celu jak go wymyślono na pewno docenicie osłony podwozia. Nie ma strachu o uszkodzenie baterii czy jakiegoś elementu układu napędowego. Na mokrym asfalcie zdarza się, że napęd czasami zadziała lekko nieprzewidywalnie. Przednia oś raz przyjemnie wyciągnie nas z lekkiego „boczka” a raz nieprzyjemnie „zepnie” samochód przez co zaczyna być czuć ogromną podsterowność. Niemniej jednak tryb RallySport w połączeniu z ustawieniem Untamed sprawia, że Mach-E Rally z mocą 487 KM i momentem obrotowym na poziomie 950 Nm jest niesamowicie skuteczną maszyną rozweselającą dającą masę frajdy z jazdy. Są to nieco inne emocje niż w klasycznym GT, ale trafiają one do mnie bardziej.

Wyższy prześwit, większy profil opony i nieco bardziej miękko zestrojone zawieszenie sprawia, że podczas codziennej eksploatacji elektryczny Mustang jest samochodem niezwykle komfortowym i wygodnym. Żadne dziury czy krawężniki nie są mu straszne. Układ kierowniczy jest przyjemny w obyciu i bardzo precyzyjny. Nie przeszkadza mi nawet jego nieco zbyt duże przełożenie, które paradoksalnie na szutrach okazuje się być pomocne.

ford mustang rally 11
ford mustang rally 11

Wszystkie te zmiany niestety odbijają się na wydajności napędu, jednak nie powinno to nikogo dziwić. Mach-E Rally nie został stworzony do tego, by bić rekordy wydajności. Za sprawą większego spoilera i wszystkich tych dokładek opór powietrza delikatnie się zwiększył przez co zwiększyło się także zużycie prądu. W mieście nie jest to jeszcze aż tak bardzo odczuwalne – średnie zapotrzebowanie na prąd wynosiło podczas testu około 16 kWh. Na trasie przy prędkościach w okolicach 120 km/h podskakiwało ono do wartości na poziomie 22 kWh. Jeśli postanowicie skorzystać z wszystkiego co dostępne i poszaleć trochę to bez problemu przekroczycie granicę 30 kWh. Bateria trakcyjna ma pojemność 91 kWh netto i może ładować się z mocą do 150 kW.

Cena jest lekko przesadzona, ale Mach-E Rally jest szalonym projektem

Jako, że Rally bazuje na topowej odmianie GT to minimalnie trzeba za niego wyłożyć 383 650 zł. Jeśli wybierzemy lakier Eruption Green, system półautonomicznej jazdy na autostradzie BlueCruise oraz dodatkowe zabezpieczenie podwozia to końcowa cena osiągnie poziom niecałych 407 000 zł. To absurdalna wręcz cena, choć obecnie Ford oferuje na Mustanga ponad 60 000 zł rabatu.

ford mustang rally 09
ford mustang rally 09

Mach-E Rally nie jest samochodem racjonalnym. Jest to ciekawostka, która trafi do naprawdę bardzo nielicznego grona. Niemniej jednak należy się ogromny szacunek Fordowi za to, że w obliczu dzisiejszych warunków i liczenia każdego grosza przez księgowych wyłożyli trochę pieniędzy na taki projekt jakim jest Rally i wprowadzili go do sprzedaży nie obawiając się o jego sprzedaż czy wyciągnięcie włożonych środków w jego zaprojektowanie. Końcowy produkt jak to zawsze bywa u Forda w takich przypadkach wyszedł fenomenalnie i poza zabawą na szutrach jest to chyba najwygodniejsza i najbardziej komfortowa odmiana elektrycznego Mustanga.

Jakub Głąb

Zdjęcia Ford Mustang Mach-e GT Rally:

ford mustang rally 01
ford mustang rally 01
ford mustang rally 02
ford mustang rally 02
ford mustang rally 03
ford mustang rally 03
ford mustang rally 04
ford mustang rally 04
ford mustang rally 07
ford mustang rally 07
ford mustang rally 08
ford mustang rally 08
ford mustang rally 09
ford mustang rally 09
ford mustang rally 10
ford mustang rally 10
ford mustang rally 11
ford mustang rally 11
ford mustang rally 12
ford mustang rally 12
ford mustang rally 14
ford mustang rally 14
ford mustang rally 15
ford mustang rally 15
ford mustang rally 17
ford mustang rally 17
ford mustang rally 18
ford mustang rally 18
ford mustang rally 19
ford mustang rally 19
ford mustang rally 20
ford mustang rally 20
ford mustang rally 21
ford mustang rally 21
ford mustang rally 22
ford mustang rally 22
ford mustang rally 23
ford mustang rally 23
ford mustang rally 24
ford mustang rally 24
ford mustang rally 25
ford mustang rally 25
ford mustang rally 26
ford mustang rally 26
ford mustang rally 27
ford mustang rally 27
ford mustang rally 28
ford mustang rally 28
ford mustang rally 29
ford mustang rally 29

Dane techniczne Ford Mustang Mach-e GT Rally:

Silnik: elektryczny
Moc maksymalna: 487 KM
Maksymalny moment obrotowy: 950 Nm
0 – 100 km/h: 3.9 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Cena: 240 550 zł (podstawa wersjaj), 406 850 zł (testowana wersja)

Zajrzyjcie również na nasz kanał na YouTube:

Tagi: fordford mustangFord Mustang Mach-E GT Rallysamochody elektrycznetest mustang mach-e gt rally
Poprzedni post

Maserati odświeża auto, o którym raczej nie słyszeliście

Następny post

Znany finalistów Car of the Year 2026

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Leapmotor B10 (10)

Leapmotor B10 – czy europejscy producenci mają się czego bać?

Autor Paweł Kaczor
06/11/2025
0

Motoryzacyjna marka Leapmotor coraz odważniej poczyna sobie w naszym kraju. Do miejskiego elektrycznego T03 oraz również elektrycznego, ale zdecydowanie większego...

Volkswagen ID BUZZ 1

Test: Volkswagen ID.Buzz GTX – elektrykiem po bandzie

Autor Bartosz Kowalczyk
04/11/2025
0

Elektryki można lubić lub nienawidzić, ale obiektywnie można stwierdzić, że wyróżniają się zazwyczaj odmienną stylistyką, zaczepnymi detalami. Nieco inaczej sprawa...

Skoda Elroq 50

Test: Skoda Elroq 50 – perfekcyjny mieszczuch

Autor Damian Kaletka
29/10/2025
1

Czeski elektryk świetnie sprawdzi się w mieście, ale tylko tam.

ev3 vs ev4

Trudne Wybory: Kia EV3 vs EV4

Autor Paweł Kaczor
23/10/2025
0

Na pierwszy rzut oka są bardzo podobne. Bardzo. Kia EV3 oraz Kia EV4. Oba na prąd, oba bez specjalnych stylistycznych...

Następny post
Bigster1

Znany finalistów Car of the Year 2026

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.