• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Ford Kuga FHEV – zwykła hybryda najlepsza

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/12/2021
w Nowe
0
Ford Kuga fhev 49

Ford Kuga fhev 49

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Jeżdżąc co chwilę hybrydami plug-in doszedłem do wniosku, że trzeba spełniać sporo warunków, by takie auto miało w czyimś garażu sens. Stąd też mocniej doceniam zwykłe hybrydy, bo niczego nie wymagają, a jednym z ostatnich takich aut w moich rękach był Ford Kuga FHEV. Jak się sprawdził?

Zacznę od tego, że Forda Kugę kupicie w kilku opcjach. Możecie wybrać: diesla, benzynę, hybrydę plug-in lub omawianego fheva. Elektryka nie kupicie, ale kto wie, co przyniesie przyszłość. I szczerze powiem, że ten SUV z 2,5-litrowym silnikiem z inżynierią standardowej hybrydy na pokładzie ma nawet sens.

Warto przeczytać

Test: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD – nie tylko na asfalt

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Dobra dynamika i odpowiednie spalanie

Argumenty za taką tezą są bajecznie proste. Otóż wspomniany 190-konny motor i dołączany napęd 4×4 zapewnia samochodowi należytą dynamikę. Jasne, że Kuga nie jest autem sportowym, ale zacnie radzi sobie zarówno na drodze pozamiejskiej i autostradzie, jak i pomiędzy siecią ulic w mieście.

Osiągi auta to 9,4 sekundy do 100 km/h i prędkość maksymalna nieprzekraczająca 200 km/h. Nie jest to zbyt dużo, ale połączenie 152-konnego silnika benzynowego oraz 125 KM z elektryka w sumie dają tylko 190 KM. Na szczęście Kuga, pomimo 1,7 tony wagi nie jest zbyt ospała.

A ponadto jest bardzo ekonomiczna. W trasie bez problemu można uzyskać 4-5 litrów na 100 kilometrów. Nawet ja ze swoją ciężką nogą uzyskałem takie wyniki. Poza tym w mieście spalanie również jest atrakcyjne. Moja średnia to okolice 7 litrów. Jak na dużego SUVa nie widzę sensu posiadania większych akumulatorów!

Jest CVT, a jedzie

To chyba dla mnie największe zaskoczenie. Auto wyposażone było w skrzynię automatyczną z wirtualnymi biegami. Zazwyczaj takie przekładnie są irytujące i przeszkadzają w jeździe. W przypadku Forda to e-CVT działa bardzo przyjemnie. Dobrze imituje zmianę biegów i doskonale reaguje na polecenia kierowcy pedałem gazu.

Jeżdżąc Fordem Kuga Fhev można poczuć też namiastkę elektryka, ponieważ samochód potrafi przejechać niewielkie kilometry na prądzie. Gdy auto jest nagrzane, bezproblemowo zaparkuje w ciszy lub potoczymy się na osiedlowej uliczce.

ST-Line

Od razu przyznam, że konfiguracja testowego egzemplarza nie należała do moich ulubionych. Szare nadwozie po liftingu w wariacji ST-Line ma swoje smaczki, ale wymieniłbym sam lakier. Inne zderzaki, czerwone zaciski hamulców czy dyskretna lotka są na plus, ale szarość lakieru trochę mnie nudzi.

Najbardziej jednak zaintrygowała mnie koneksje wizualne z Porsche. Parę osób zobaczyło, że przód auta, a zwłaszcza reflektory, przywołują na myśl niemiecką markę. Nigdy wcześniej nie patrzyłem tak na Kugę, ale od tego testu dostrzegłem to podobieństwo.

Ciemno-ciemne wnętrze

W środku Kugi spodobała mi się mięsista kierownica oraz spory wyświetlacz za nim. Był bardzo wyraźny i posiada kilka motywów, które zmieniają mi się w zależności od wybranego trybu jazdy. Może być w barwach niebieskich, czarnych lub nawet pomarańczowych. Poza tym w środku auta pojawiła się czerwona nić przeszyć, która również mi się podoba.

Poza tym wnętrze nazwałbym ciemnym. Plastiki, dekory i materiały są w tej barwie, więc lubiący klasykę będą zadowoleni. Brakuje tu ambientowego podświetlenia, ale przynajmniej nie dekoncentrują kierowcy.

Centralne miejsce zajmuje dosyć mały wyświetlacz dotykowy. System SYNC 3 bardzo dobrze współpracuje z kierowcą i skrywa wszystkie potrzebne funkcje: nawigację, łączność z telefonem i inne ustawienia samochodu. Sterowanie klimatyzacją na szczęście zostało w formie klasycznych klawiszy.

Hybryda zmniejsza bagażnik

Ford Kuga nie jest ogromnym samochodem, ale ten kompaktowy SUV zapewnia rozsądną ilość miejsca dla czwórki pasażerów. Każdy z podróżnych nie będzie narzekał na brak miejsca zarówno w okolicy nóg, jak i głowy.

Minusem hybrydy jest bagażnik. W kufrze nie znajdziemy koła zapasowego, tylko baterie. Przez to jego pojemność to tylko 383 litry. Dość niedużo jak na 4,6 metrowe nadwozie. Czasem w segmencie B znajdziemy większy litraż.

Ford Kuga – ceny

Moim zdaniem fhev ma sens sam w sobie. Realnie obniża spalanie, a nie wymaga ładowania prądu i najbardziej problematycznego szukania gniazdek. Z drugiej jednak strony ekologiczne podejście kosztuje więcej niż tradycyjny diesel, który w trasie będzie równie oszczędny. Patrząc w cennik Forda kwoty za hybrydę to minimalnie 140 tysięcy złotych.

Plug-in hybrid z tym samym motorem, ale mocą łączną już 225 koni mechanicznych to koszt 171 tysięcy złotych. Konwencjonalne silniki to sporo mniej. Zaczynają się od około 105-120 tysięcy złotych.

Ford Kuga – ocena

Sam mam Forda więc nie będę udawać, że tej marki nie lubię. Nie jest to SUV, ale Kugą Hybrid jeździło mi się bardzo dobrze. Standardowa hybryda to idealny kompromis do jazdy po mieście, a samo nadwozie świetnie łączy wielkość z oferowanym miejscem w środku. Poza tym, to nadal Ford więc bardzo dobrze się prowadzi.

A napęd AWD? Na nadchodzącą zimę pod stok nada się wyśmienicie.

Konrad Stopa

Ocena Ford Kuga Hybrid:

Wygląd:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia:7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie:6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda:8 out of 10 stars (8 / 10)
Zawieszenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Komfort:8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie:8 out of 10 stars (8 / 10)
Cena/jakość:7 out of 10 stars (7 / 10)
Ogółem:7.4 out of 10 stars (74/100)

Galeria Ford Kuga Hybrid:

Dane techniczne Ford Kuga Hybrid:

Silnik: spalinowy (hybryda) 2488 cm3
Moc maksymalna: 190 KM
Maksymalny moment obrotowy: 200 Nm
0 – 100 km/h: 9,4 s
Prędkość maksymalna: 196 km/h
Cena: od ok. 140 tysięcy złotych

Tagi: fordford kugahybrydakugakuga fhev
Poprzedni post

Od 1 stycznia będą wyższe mandaty!

Następny post

Powrót Lancii

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Suzuki Ignis 03

Test: Suzuki Ignis 1.2 DualJet 4WD – nie tylko na asfalt

Autor Konrad Stopa
16/08/2022
0

Szukacie małego, miejskiego samochodu z nieco większym prześwitem i napędem na wszystkie koła? W takim razie wasz wybór może paść...

cupra born 33

Cupra Born – to był elektryzujący dzień

Autor Konrad Stopa
12/08/2022
1

Pierwszy elektryczny model hiszpańskiej marki Cupra ma wdzięczną nazwę BORN i narodził się do miasta z Volkswagena ID.3. W końcu...

Jeep Wrangler 9

Test: Jeep Wrangler Rubicon 4xe – hybrydą w teren

Autor Konrad Stopa
08/08/2022
0

Jeep Wrangler bez wątpienia jest pełnoprawnym autem terenowym i tego nikt mu nie odbierze. Z drugiej strony, czy elektryfikacja i...

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV 34

Test: Mitsubishi Eclipse Cross PHEV – niezwykły z zewnątrz, zwykły w środku

Autor Redakcja Motopodprad
03/08/2022
1

Nadwozie w stylu SUV Coupe połączone z hybrydowym napędem typy plug-in jeszcze kilka lat temu byłoby czymś zaskakująco niedorzecznym. Teraz,...

Następny post
Lancia Ypsilon 2016 1024 03

Powrót Lancii

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET