• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Ford Kuga 2.0 TDCi 150 KM- dobry powrót

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
12/06/2017
w Nowe
0
Ford Kuga 1 e1497260699785

Ford Kuga 1 e1497260699785

337
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kuga w języku chorwackim oznaczą plagę siejącą popłoch. Czy po świeżym faceliftingu ten SUV będzie rządzić w miejskim zgiełku?

Warto przeczytać

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

 

Moim zdaniem na pewno nie będzie aż tak codziennym widokiem jak liderzy tego segmentu, aczkolwiek w nowej odsłonie ma na pewno ku temu predyspozycje. Odświeżone, napompowane nadwozie na 18-calowych alufelgach nawołuje do pochodzenia amerykańskiego producenta. W ciekawym zielonkawym kolorze z kilkoma wstawkami z chromu Ford Kuga osobiście spełnił moje wizualne oczekiwania.

Co najważniejsze, przód auta nie przynosi już powiązań z pewną brytyjską marką. Sześciokątny grill przedstawia zupełnie nowy design, który nie do końca przypomina resztę gamy marki. Bądźcie jednak spokojni – widząc Kugę na ulicy na pewno ją rozpoznacie. Smukły projekt jest przemyślany i nie wyglądy jak zabawkowa skala jakiegoś SUVa.

 

 

Z drugiej strony natomiast pojawia się ciekawy zderzak z dwoma końcówkami rur wydechowych oraz reflektory w czarnej obwódce. Ponadto znajdziemy tam elektrycznie otwieraną klapę bagażnika z funkcją otwierania ją nogą. Jak jesteśmy już w środku – dodam, że kufer mieści 406 litrów w miarę foremnej pojemności. Wielkość ta jest przeciętna, ale istnieje możliwość powiększenia bagażnika o 50 litrów przez rezygnację z normalnego koła zapasowego na rzecz zestawu naprawczego. Moim zdaniem jednak nie warto.

Wracając do środka, którego projekt jest iście fordowski, można troszkę ponarzekać na jego ergonomię. Mimo, że Ford uporządkował trochę wnętrze nowej Kugi, to nadal dominuje to oldschoolowe podejście, iż każdy przycisk powinien odpowiadać za jedną rzecz. To powoduje, że ciemnego wnętrza nie można opisać słowem minimalizm. Na szczęście naprzeciw ciemnych, twardszych plastików wyszła jasna tapicerka foteli oraz okno dachowe. Te dwie rzeczy lekko rozświetlają spokojny design deski rozdzielczej.

 

 

Oprócz ogólnej ergonomii, Ford popracował również nad systemem multimedialnym. Mimo że dotykowy ekran systemu multimedialnego SYNC 3 nadal jest trochę wbity za daleko w konsolę centralną, to sam wyświetlacz mocno uporządkowano i uproszczono. Wszystko jest teraz łatwiejsze i bardziej czytelne (może aż za bardzo, bo czcionki kojarzą się z urządzeniami dla starszych). To duża zaleta, bo sterowanie nawigacją, audio, ustawieniami lub danymi pokładowymi w wersji SYNC 2 była po prostu uciążliwa. Jest dużo lepiej więc brawa dla Forda, zwłaszcza za doskonały polski język (również sterowany głosowo)!

Niestety ponarzekać muszę również na fotele (chociaż są podgrzewane). Rozumiem, że dieslowska Kuga nie jest samochodem dynamicznym, ale ich trzymanie boczne jest nikłe. W mieście poprzez ciągłe manewrowanie na parkingach lub wąskich ulicach, gdzie zmiany kierunku są przecież częste, to trochę irytuje. Wspominając jednak o parkowaniu nie sposób ominąć faktu, że nasz testowy egzemplarz miał kamerę cofania oraz szereg czujników.

SUVy często zastępują rodzinne samochody ze względu na bezpieczeństwo oraz ilość miejsca w środku. Właściciele Kugi nie będą narzekać na te aspekty. Samochód posiada szereg systemów bezpieczeństwa (od tempomatu, po asystenta pasa ruchu i hamowania) oraz sporą przestrzeń we wnętrzu, zwłaszcza na tylnej kanapie. Najlepiej świadczy o tym brak tunelu środkowego z tyłu, mimo iż auto wyposażono w napęd AWD. Rodzinnego charakteru na pewno dodają stoliki w oparciach przednich siedzeń.

 

 

Jeśli chodzi o napęd 4×4 w tego typu autach rzadko kiedy jest on dostępny. W przypadku Kugi napęd ten służy jako ewentualna pomoc. Nie zapuszczałbym się tym Fordem w głębszy teren. Wysokie zawieszenie nie zawsze gwarantuje sukces, więc lepiej nie ryzykować. Z drugiej jednak strony, gdy zajdzie taka potrzeba szanse na powodzenie są większe niż z napędem FWD.

Co innego jeśli sukces będziemy mierzyć ekonomią. Dwulitrowy diesel o oznaczeniu TDCi i mocy 150 KM (370 NM) zapewnia umiarkowane osiągi, ale też takowe zużycie paliwa. Średnia ilość zużytej ropy w naszym teście to 7 litrów. Różnica trasy i miasta to około litr różnicy w dół lub górę.

Biorąc pod lupę osiągi jest już trochę gorzej, ale to nie problem. Niecałe 200 km/h prędkości maksymalnej oraz sprint do setki w okolicach 10 sekund to wystarczające osiągi, jak na rodzinny samochód. Nie jest ani wolny, ani zbytnio dynamiczny. W osiągnięciu tych wyników pomaga nie tylko silnik i napęd, ale również 6-biegowa manualna skrzynia biegów. Sprzęgło oraz drążek zmiany biegów działają bardzo miękko.

 

 

Miękko zestawione jest również zawieszenie samochodu. Mimo, że układ kierowniczy działa, jak to w Fordzie, bardzo precyzyjnie to prowadzenie auta czasem może zaskoczyć. Przy szybszych łukach wyższe nadwozie ma skłonności do lekkiego przechyłu. Poza tym samochód jest bardzo komfortowy i prezentuje lepsze tłumienie nierówności niż niższe hatchbacki.

A jak Kuga prezentuje się w cenniku? Ceny rozpoczynają się od 86 tysięcy złotych w aktualnej promocji. W przypadku wyboru prezentowanego silnika i napędu koszt rośnie do okolic 125 tysięcy złotych. Z elektronicznymi dodatkami i udogodnieniami, które mogłem testować, cena wędruje do poziomu 150 tysięcy złotych. To sporo, ale jeśli chcecie jeszcze bardziej wykwintną Kugę, Ford wychodzi naprzeciw. W cenniku dostępna jest jeszcze luksusowa wersja Vignale.

 

#Instavlog – nowy Ford Kuga

O Fordzie #Kuga mogliście już coś przeczytać – czas na obejrzenie – #instavlog #Ford Kuga [KS]Ford Polska

Opublikowany przez Motopodprad.pl na 24 czerwca 2017

 

Doceniając jednak świeżość produktu oraz możliwość szerokiej konfiguracji to niezła propozycja, nad którą nawet ja mógłbym się zastanowić. Mimo, że samochód posiada kilka wad, do których można się przyzwyczaić bez zbędnych poświęceń. Dlatego też sądzę, że Kuga nie zrobi wielkiego popłochu na rynku, ale znajdzie swoich zwolenników. No chyba, że będziecie nią często jeździć do Chorwacji…

 

Konrad Stopa

Fot. Grzegorz Wawryszczuk

 

Wygląd: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Przyspieszenie: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Jazda: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem: 6.9 out of 10 stars (69/100)

 

Ford Kuga 1 e1497260699785
Ford Kuga 1 e1497260699785
Ford Kuga 2
Ford Kuga 2
Ford Kuga 3
Ford Kuga 3
Ford Kuga 5
Ford Kuga 5
Ford Kuga 6
Ford Kuga 6
Ford Kuga 7
Ford Kuga 7
Ford Kuga 8
Ford Kuga 8
Ford Kuga 9
Ford Kuga 9
Ford Kuga 11
Ford Kuga 11
Ford Kuga 28
Ford Kuga 28
Ford Kuga 12
Ford Kuga 12
Ford Kuga 14
Ford Kuga 14
Ford Kuga 23
Ford Kuga 23
Ford Kuga 15
Ford Kuga 15
Ford Kuga 18
Ford Kuga 18
Ford Kuga 21
Ford Kuga 21
Ford Kuga 20
Ford Kuga 20
Ford Kuga 16
Ford Kuga 16
Ford Kuga 22
Ford Kuga 22
Ford Kuga 13
Ford Kuga 13
Ford Kuga 27
Ford Kuga 27
Ford Kuga 24
Ford Kuga 24
Ford Kuga 25
Ford Kuga 25
Ford Kuga 26
Ford Kuga 26

 

Dane Techniczne:

Silnik: R4, diesel
Pojemność: 1997 cm3
Moc: 150 KM/3500 obr./min.
Moment: 370 Nm
Skrzynia biegów: Manualna, sześciobiegowa
0-100 km/h: 10,1 s
Prędkość max. 194 km/h
Cena: od 86 000 PLN

 

Tagi: dieselfordford kugakuganowa kugatest forda kugi
Poprzedni post

Kierowcy Skody najbardziej zadowoleni z zakupu

Następny post

Hyundai Kona rzuca wyzwanie Toyocie i Nissanowi

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

volvo xc60 superauto

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Autor Redakcja Motopodprad
19/05/2022
0

W środowisku trochę pokutuje opinia, że Volvo są nudne. Jest w tym ziarno prawdy, ale czy to takie złe? Volvo...

Ford Kuga phev 22 10

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

Ford Kuga jest jak restauracja serwująca wszystkie kuchnie świata. Można kupić taki model z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym, w klasycznej hybrydzie...

Honda Jazz Crosstar 4

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
16/05/2022
0

Honda Jazz Crosstar, to próba ocieplenia i unowocześnienia modelu, który kojarzy się z miastem i dość starszym klientem. Dzięki terenowej...

volvo xc40 recharge 01

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Autor Redakcja Motopodprad
13/05/2022
0

Volvo zadeklarowało iż od 2030 roku wszystkie ich modele będą w pełni elektryczne. W ciągu najbliższych 8 lat Szwedzi chcą...

Następny post
2018 hyundai kona 1

Hyundai Kona rzuca wyzwanie Toyocie i Nissanowi

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.