• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
27/01/2023
w Nowe
1
Ford Explorer 36

Ford Explorer 36

339
SHARES
3.1k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie kupić w Polsce. Ma dużo koni, zmieści 7 osób i jest wielki. A co jeszcze?

Tak naprawdę szukając na europejskim rynku dużego, 7-osobowego SUVa nie znajdziecie za wielu opcji. Owszem są oferty premium z Audi lub Land Rovera, ale czasem mogą przekroczyć nasz budżet. Nie wiem jednak czy Ford Explorer też tego nie zrobi, bo cena za ten model to około 413 tysięcy złotych. Co kryje się za tą kwotą?

Warto przeczytać

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Ford Explorer 9
Ford Explorer 9

Hybrydowa inżynieria z dużą mocą

Żeby spełnić wszystkie europejskie normy, Explorer do Polski trafił w odmianie hybrydy plug-in. Dzięki temu 3-litrowy silnik V6 połączono z elektrycznymi elementami, co odbiło się pozytywnie na emisji spalin, ale także na mocy samochodu. W końcu 457 KM robi wrażenie! Maksymalny moment obrotowy równy aż 825 Nm również nie odbiega od zaskakujących wartości.

Subskrybuj nas na Youtube!

Wszystko spięto 9-biegowym automatem z napędem 4×4 dzięki czemu auto do setki rozpędza się w 6 sekund. Robi to pomimo swojej wagi, która mała nie jest – 2,5 tony. Co więcej, samochód jak na hybrydę plugin przystało, potrafi jeździć na samym prądzie. Zasięg liczyłbym w okolicach 40 km, ale codzienne ładowanie znacznie oszczędzi spalanie (o nim później).

Ford Explorer 15
Ford Explorer 15

Ogromne nadwozie

Amerykańskie jest też oczywiście nadwozie. Duża bryła pełna chromu ma ponad 5 m długości, prawie 1,8 m wysokości i spore koła. W wersji Platinum auto nie ma dziwnych dodatków, więc wygląda bardzo elegancko i karoseria jest dosyć prosta. W stonowanym lakierze z dużym grillem zdecydowanie Ford mógłby wozić VIPów.

Nie widziałem jeszcze takiego zastosowania Explorera, ale za taki pomysł tantiemów pobierać nie będę.

Ford Explorer 22
Ford Explorer 22

Terenowe możliwości

Tak się trafiło, że podczas mojego testu Explorera zabrałem go na wycieczkę w okolice Gorców. Przełom listopada i grudnia obfituje w przymrozki oraz wilgotną aurę. Dodając do tego drogi gruntowe, leśne i poza asfaltem warunki nie były łatwe. Nie brakowało piasku, błota i wody. Explorer nawet na standardowych oponach dał sobie radę i nigdzie nie utknął.

Oczywiście pomógł prześwit i tryby jazdy, które są specjalnie definiowane dla kierowcy i zmieniają pracę automatu, pedału gazu etc. Na przykład możemy włączyć tryb na drogi nieutwardzone, błoto lub śnieg.

Ford Explorer 28
Ford Explorer 28

Sporo miejsca w środku

Na szczęście małoeuropejskie wymiary auta przekładają się na ilość miejsca w środku. W aucie siedzi się wysoko, ale na każdym z 7 miejsc nie czuć ciasnoty. I dotyczy to zarówno okolicy nóg, jak i głowy. Naprawdę w trzecim rzędzie siedzeń nie jest źle. Co ważne rozkładanie i składanie foteli jest bajecznie proste, a klimatyzacja lub podgrzewanie działa w całej kabinie.

Podobnie jest z miejscem na bagaże. Nawet w pełnym składzie zostaje do dyspozycji jeszcze 330 litrów pojemności. W przypadku złożenia 2 dodatkowych foteli wartość wzrasta do 635 litrów. Kupujących często meble lub AGD ucieszy na pewno fakt, że w opcji złożonych 2 rzędów siedzeń miejsca jest na ponad 1130 litrów.

Dostęp do tych liczb chroni elektrycznie otwierana klapa bagażnika, która reaguje również na gesty nogą.

Ford Explorer 55
Ford Explorer 55

Komfort przede wszystkim

Jak na krążownika z USA przystało, Ford Explorer pokonuje kolejne kilometry w bardzo komfortowy sposób. Poczuje to zarówno kierowca, jak i każdy z pasażerów, więc naprawdę polskie drogi na takim Fordzie nie robią wrażenia.

Explorer jest też nieźle wyposażony, więc mamy niezłe audio, dobre materiały, wygodne siedzenia, a kierowca może cieszyć się nawet z masaży.

Ford Explorer 66
Ford Explorer 66

Pionowy ekran

Trzeba przyznać, że auta w Europie zazwyczaj mają poziome ekrany. W USA jest to trochę odwrócone, więc wertykalne patrzenie to nic nowego. Patrząc na wyświetlacz Explorera trzeba więc się do tego kształtu przyzwyczaić. W mojej opinii mógłby być jednak ciut większy, bo w porównaniu do przepastnego wnętrza wygląda dosyć skromnie.

To w nim sprawdzimy nawigację, audio, dane samochodu czy łączność z samochodem.

Ford Explorer 108
Ford Explorer 108

I gdyby paliwo było tańsze

Niestety jeżdżąc z rozładowaną baterią spalanie Explorera pasuje do całego samochodu – jest po prostu spore. W mieście trzeba liczyć nawet 13 litrów, a w trasie o 1,2 l mniej. Gdybyśmy mieli ceny paliw z USA, to może nie bolało by to tak mocno, bo zatankowanie do pełna trochę szarpie po kieszeni.

Z drugiej jednak strony korzystając ze zmagazynowanej energii jest już dużo lepiej. Producent deklaruje, że może to być nawet 7-8 litrów. Gdyby do moich wyników dodać darmowe 40 kilometrów efekt byłby podobny więc są to realne i uczciwe pomiary.

Ford Explorer 77
Ford Explorer 77

Ford decydując się na przywiezienie Explorera do Europy nie pokusił się o jego pełną gamę. Specjalna wersja przygotowana na Europę jest jedna i niedostępna w USA. Z tego też tytułu konfigurator tego modelu jest dosyć skromny. Możemy wybrać jedynie wersję wyposażenia – ST Line lub Platinum i dobrać odpowiedni kolor. To winduje cenę, ale trzeba sobie jasno powiedzieć, że Explorer nie jest najważniejszym autem w gamie Forda.

Podsumowując, Explorer może się podobać i gdyby nie jego wysoka cena, myślę, że widywalibyśmy go dużo częściej na polskich ulicach. Człowiek w takim aucie po prostu czuje się pewnie, a możliwości transportowe są ogromne – Polacy lubią takie uniwersalne auta.

Konrad Stopa
fot.
Karol Tynka

Zdjęcia Ford Explorer:

Ford Explorer 2
Ford Explorer 2
Ford Explorer 9
Ford Explorer 9
Ford Explorer 11
Ford Explorer 11
Ford Explorer 12
Ford Explorer 12
Ford Explorer 15
Ford Explorer 15
Ford Explorer 16
Ford Explorer 16
Ford Explorer 18
Ford Explorer 18
Ford Explorer 22
Ford Explorer 22
Ford Explorer 23
Ford Explorer 23
Ford Explorer 28
Ford Explorer 28
Ford Explorer 30
Ford Explorer 30
Ford Explorer 32
Ford Explorer 32
Ford Explorer 35
Ford Explorer 35
Ford Explorer 36
Ford Explorer 36
Ford Explorer 40
Ford Explorer 40
Ford Explorer 41
Ford Explorer 41
Ford Explorer 49
Ford Explorer 49
Ford Explorer 51
Ford Explorer 51
Ford Explorer 52
Ford Explorer 52
Ford Explorer 55
Ford Explorer 55
Ford Explorer 56
Ford Explorer 56
Ford Explorer 58
Ford Explorer 58
Ford Explorer 66
Ford Explorer 66
Ford Explorer 69
Ford Explorer 69
Ford Explorer 72
Ford Explorer 72
Ford Explorer 77
Ford Explorer 77
Ford Explorer 79
Ford Explorer 79
Ford Explorer 81
Ford Explorer 81
Ford Explorer 82
Ford Explorer 82
Ford Explorer 84
Ford Explorer 84
Ford Explorer 85
Ford Explorer 85
Ford Explorer 86
Ford Explorer 86
Ford Explorer 87
Ford Explorer 87
Ford Explorer 92
Ford Explorer 92
Ford Explorer 94
Ford Explorer 94
Ford Explorer 98
Ford Explorer 98
Ford Explorer 108
Ford Explorer 108
Ford Explorer 110
Ford Explorer 110
Ford Explorer 111
Ford Explorer 111
Ford Explorer 114
Ford Explorer 114
Ford Explorer 122
Ford Explorer 122
Ford Explorer 130
Ford Explorer 130

Dane techniczne Ford Explorer:

Rodzaj silnika: 2,956 cm 3 – benzyna – hybryda
Moc silnika: 457 KM
Moment obr.: 825 Nm
Skrzynia biegów: automatyczna, 10-stopniowa
0-100 km/h: 6 s
Prędkość maksymalna: 230 km/h
Cena testowanej wersji: ok. 413 tysiące złotych

Tagi: explorerfordford explorersuvusa
Poprzedni post

Japońska marka szykuje elektryczny kabriolet. Czyżby Nissan Max-Out powrócił?

Następny post

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
1

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

Następny post
orlen

Orlen zostaje w F1 ze Scuderia AlphaTauri

Komentarze 1

  1. Pingback: Ford Ranger Raptor na poligonie | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET