• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: DS4 e-tense – kombinacje na każdym kroku

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
25/07/2022
w Nowe
1
DS4 55

DS4 55

149
SHARES
1.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kompakty z Francji same w sobie są już szczególne. Nie da się ukryć, że marka DS walczy o to by jej samochody były najbardziej oryginalne. DS4 ze zdjęć to nowa propozycja na nietuzinkowe auto z nutką prestiżu.

Ale w końcu czemu się dziwić, w końcu to producent czerpiący garściami z dobytku Citroena i reszty grupy Stellantis lub wcześniejszego PSA. Po prostu widząc DS4 na ulicy ciężko nie zwrócić na nie uwagi. Nawet w takim pospolitym białym lakierze. A zaciekawię Was jeszcze bardziej jak powiem, że to hybryda plug-in?

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

DS4 52
DS4 52

Fikuśne kształty nadwozia

Wracając do karoserii samochód jest wielkości Peugeota 308 lub Opla Astry, ale wygląda ciut inaczej. Z przodu pojawiły się światła do jazdy dziennej w kształcie zygzaków, a zarówno przednie i tylne reflektory wyglądają nad wyraz apetycznie. Marka DS pełna jest rombów i w modelu DS4 też je widać.

Dotyczy to zarówno zewnętrznej karoserii, jak i środka samochodu. Warto wspomnieć też o kontrastującym z resztą nadwozia czarnym dachem. Tej samej barwy jest też ogromna atrapa chłodnicy z dużym logiem producenta. Dodam jeszcze, że dwie klapki do wlewu paliwa z tyłu samochodu zdradzają, że mamy do czynienia z hybrydą.

DS4 14
DS4 14

Biżuteria w środku

Jeszcze ciekawiej jest jednak we wnętrzu samochodu. O ile w DS7 też pojawia się wiele nieoczywistych kształtów, to jakość użytych materiałów mogą niszczyć trochę odbiór. W DS4 znacznie to poprawiono. Wszędzie pojawiła się skóra przyjemna w dotyku, a plastiki lub aluminiowe przyciski wyglądają ładnie i są porządnie wykonane.

Oryginalnych rozwiązań w środku naprawdę nie brakuje. Wygląda fenomenalnie, ale ich użyteczność jest niska. Mówię choćby o sterowaniu nawiewami w desce rozdzielczej czy wąskich podłokietnikach na drzwiach. Moim zdaniem niepotrzebny jest też dodatkowy ekran koło wybieraka automatycznej skrzyni biegów, który ma służyć za touchpad.

DS4 23
DS4 23

Poza tym wnętrze jest bardzo przyjemne. Nie ma co narzekać na wygodne fotele (z masażem, wentylacją i podgrzewaniem) lub na przyjemną, a sporą kierownicą. W końcu we francuskich autach wyposażenie zawsze robi wrażenie – tutaj nie było inaczej. Bajer jakim był noktowizor to taki pierwszy z brzegu przykład.

Słowo uwagi mam jednak do dużego wyświetlacza, w którym ukryto wszystkie funkcje samochodu. Grafiki i jego wygląd stoi na dobrym poziomie, ale jego responsywność już mniej. Często reakcje na mój palec nie były tak szybkie, jakbym sobie tego życzył.

DS4 30
DS4 30

DS4 jest eko

Jak wspomniałem, DS4 w odmianie e-tense jest hybrydą plug-in, którą można naładować również ze zwykłego gniazdka. Wówczas trwa to jakieś 6-8 godzin. Z wallboxa albo szybszej ładowarki (maksymalna moc ładowania to 7,4 kW) można czas skrócić do 2-3 godzin. Wszystko dzięki temu, że pod podłogą bagażnika pojawiła się bateria. Jej pojemność to ponad 12 kWh, więc wystarcza na przejechanie nawet 60 kilometrów na czystym prądzie. Moja realna opinia na ten temat to raczej okolice 40-50 km.

System napędowy to połączenie silnika spalinowego o pojemności 1,6 litra i motorów elektrycznych. Łączna moc tego zestawu to 225 KM i jest to jedyna wersja takiego rozwiązania. Oczywiście DS4 kupicie też w wersjach typowo spalinowych (np. o mocy 130, 180 lub 225 KM).

DS4 12
DS4 12

Dane techniczne robią wrażenie

Trzeba jasno przyznać, że 225 KM w aucie kompaktowym to niemała liczba. Niestety w cięższej hybrydzie w ogóle tego nie czuć. Samochód potrafi być szybki, ale nie przyspiesza skokowo. Prędkość maksymalna to 233 km/h, a z tego silnika wyciągnięto 360 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Co ciekawe, dane techniczne od producenta nie podają sprintu do 100 km/h. Nie dysponuje żadnym racelogiciem, więc osobiście tego nie sprawdziłem.

DS4 29
DS4 29

Dla lubiących komfort

Samochód jednak prowadzi się bardzo spokojnie i komfortowo. Nie czuć w nim tej mocy, a 8-biegowy automat dobiera biegi bardzo wygodnie. Po prostu gdybym przeczytał, że jest tam 150 KM też jakoś mocno bym się nie zdziwił.

Z drugiej strony DS4 jest przestawione w stronę przyjemnych materiałów, wysokiego wyposażenia i komfortowego zawieszenia. Dzięki temu autem podróżuje się bardzo dobrze, nawet na długich trasach. Czwórka pasażerów nie powinna mieć z taką jazdą żadnych kłopotów. Poza tym wyciszenie stoi na dobrym poziomie.

DS4 22
DS4 22

Jedyne co, to tylko bagażnik, który w hybrydzie ma tylko 390 litrów. Nie jest to kosmicznie dużo, ale jak na te kształty nadwozia i tak jest nieźle.

Oryginalność kosztuje

Dokładnie w wersji ze zdjęć około 210 tysięcy złotych. Przyznacie, że nawet jak na kompakt w formacie premium to dużo. Najtaniej hybrydę dostaniecie za około 50 tysięcy mniej. Sam model to już kwestia 113 tysięcy złotych, ale wtedy 3-cylindrowiec pod maską. Ocenę finansów pozostawię już wam – ja przedstawiam tylko argumenty.

Jeśli chodzi o spalanie, to średnia wyniosła 7 litrów. DS4 jest cięższy o około 200 kilogramów niż standardowa wersja, więc jeśli nie zamierzacie jej na co dzień ładować szkoda podnosić sobie spalanie. Przy pełnym naładowaniu te 100 km faktycznie jesteśmy zrobić z niskim wynikiem – mi 300-kilometrowa trasa z pełną baterią z Warszawy pokazała wynik około 5,5 litra na 100 km. Niestety przy wyładowanych akumulatorach spalane szybko rośnie.

DS4 47
DS4 47

Nie da się jednak ukryć, że DS4 potoczne nie jest. Osobiście chyba bym zrezygnował z napędu hybrydowego i skusił się choćby na 180-konnego benzyniaka. Dobre osiągi, niedużo gorszę spalane, a w kieszeni zostałoby jeszcze trochę PLNów. Tak więc polecam drogę standardowych silników, ale DS4 ma jeszcze jeden ważny problem – to nowe 308, które podoba mi się chyba jeszcze bardziej.

Konrad Stopa

Fot. Karol Tynka

Zdjęcia DS 4 E-tense:

DS4 41
DS4 41
DS4 43
DS4 43
DS4 46
DS4 46
DS4 47
DS4 47
DS4 49
DS4 49
DS4 51
DS4 51
DS4 52
DS4 52
DS4 53
DS4 53
DS4 54
DS4 54
DS4 56
DS4 56
DS4 58
DS4 58
DS4 61
DS4 61
DS4 12
DS4 12
DS4 13
DS4 13
DS4 14
DS4 14
DS4 15
DS4 15
DS4 16
DS4 16
DS4 18
DS4 18
DS4 19
DS4 19
DS4 21
DS4 21
DS4 22
DS4 22
DS4 23
DS4 23
DS4 24
DS4 24
DS4 26
DS4 26
DS4 27
DS4 27
DS4 28
DS4 28
DS4 29
DS4 29
DS4 30
DS4 30
DS4 31
DS4 31
DS4 32
DS4 32
DS4 35
DS4 35
DS4 37
DS4 37
DS4 38
DS4 38
DS4 39
DS4 39
DS4 40
DS4 40
DS4 36 1
DS4 36 1

Dane techniczne DS 4 E-tense:

Silnik: R4 – hybryda plug-in

Pojemność: 1598 cm3

Moc: 225 KM

Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm

0 – 100 km/h: bd.

Prędkość maksymalna: 233 km/h

Skrzynia biegów: 8–biegowa, automatyczna

Cena: ok 210 000 zł

Tagi: dsds4ds4 e-tensehybrydahybryda plug-inhybrydowe ds4
Poprzedni post

Opel Astra GT w kombi w niezłych pieniądzach

Następny post

Wpadł pod autobus i kask uratował mu życie

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Jeep Cherokee XJ vs Jeep Compass 4xe 3

Trudne Wybory: Jeep Compass 4xe vs Jeep Cherokee XJ

Autor Paweł Kaczor
30/03/2023
0

Niewiele jest tak męskich marek motoryzacyjnych jak JEEP. Wiem, że teraz modne są eko, fit i tęcza, ale mocno idące...

Seat Ateca 88

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
0

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu...

Ford Mustang Cabrio 2023 80

5 minut z… Ford Mustang GT Convertible

Autor Konrad Stopa
28/03/2023
0

Ford Mustang był i będzie zawsze fajnym autem! O ile pod maską macie V8, to każda jego wersja jest niezłym...

lr def 16

Test: Land Rover Defender 3.0D X-Dynamic HSE 110 – czy to jeszcze terenówka?

Autor Redakcja Motopodprad
27/03/2023
0

Defender to prawdziwa motoryzacyjna ikona. Jego pierwsza generacja była produkowana przez ponad 30 lat i przez ten czas solidnie zapracowała...

Następny post
wypadek autobus

Wpadł pod autobus i kask uratował mu życie

Komentarze 1

  1. Pingback: Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs. BMW 128ti – dwa światy | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET