• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Dacia Jogger LPG – spanko w cenie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
21/06/2024
w Nowe
0
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 20

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 20

362
SHARES
3.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dacia Jogger to pojemny minivan, który swoje wszystkie atuty pokazuje w trasie. A co gdy do tego dodamy jeszcze pakiet, który pozwali spać w tym aucie bez większych kłopotów i instalację LPG?

Czy wówczas będzie to kamper doskonały? Raczej nie, bo ta wersja to bardziej kempingowa opcja na krótkie noclegi niż dwutygodniowe wczasy w Chorwacji. Taka Dacia nie ma po prostu zaplecza sanitarnego, kuchenki lub innej instalacji wodnej. No dobrze, to o co chodzi w tym całym zestawie Sleep Pack?

Warto przeczytać

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Dacia Jogger Sleep Pack i namiot – o co chodzi?

Najważniejszym elementem wspomnianego pakietu jest składany stelaż łóżka, które można rozłożyć na tylnych rzędach. Konstrukcja złożona z drewna i metalu, co prawda zajmuje cały bagażnik, ale rozkłada się dosyć intuicyjne i nawet za pierwszym razem każdy sobie poradzi. Żeby nie leżeć na twardym Dacia dorzuca składany materac, niczym w kamperze więc leży się na nim wygodnie. Uczulam jednak, że po położeniu się na nim przestrzeni za dużo nie ma, bo łóżko jest bardzo wysoko. Zmieści się na nim dwójka dorosłych, ale raczej radzę się nie wiercić i gwałtownie nie podnosić głowy.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 1
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 1

Co ważne, pod stelażem pojawiło się ciut miejsca, żeby coś schować – na przykład dołączoną lodówkę lub osłonki na większość szyb by zaciemnić wnętrze.

Ciekawyem, lecz dodatkowo płatnym elementem, który mogliśmy zobaczyć w aucie był ogromny namiot, który sygnowany jest logiem rumuńskiego producenta. To specjalnie przygotowany sprzęt, który może połączyć się z tym minivanem. Wtedy to, dzięki odpowiednim zaczepom mamy spory kemping. Kilka osób wówczas może spać i podróżować Joggerem. Myślę, że spokojnie dwie pary, a może i więcej?

Trzeba jednak pamiętać, że mówimy tu bardziej o wypadzie pod namiot lub na krótki nocleg, ponieważ Sleep Pack nie obejmuje zapewnienia bieżącej wody, toalety czy choćby kuchenki gazowej. O to wszystko trzeba będzie zadbać samodzielnie.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 35
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 35

To nadal zwykła osobówka

To jednak tylko ułamek i ciekawostka testowanego egzemplarza. Poza tym elementem i dziwnym wyposażeniem bagażnika mamy do czynienia ze standardowym Joggerem. Wnętrze wypełnione jest plastikiem i twardymi materiałami, ale sam projekt jest prosty i intuicyjny oraz nawiązują do reszty gamy modelowej Dacii.

W środku podobają mi się analogowe zegary, proste pokrętła automatycznej klimatyzacji czy dotykowy ekran systemu multimedialnego. Niestety ten ostatni ma trochę lat i mógłby działać szybciej, ale posiada wszystko, co powinien (łączność z telefonem AndroidAuto lub Carplay może być nawet bezprzewodowa).

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 25
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 25

Dacia Jogger w sumie jest minivanem, więc piątka pasażerów czuje się tutaj spokojnie i komfortowo. Nie brakuje miejsca nad głową czy na nogi. Brakuje tylko litrów w bagażniku oraz dwóch dodatkowych siedzeń trzeciego rzędu.

Jogger nie wygląda źle!

Gdy pierwszy raz widziałem Joggera, byłem sceptycznie nastawiony do takiego niskiego, a długiego nadwozia. W sumie jednak grupa Renault lubi takie rozwiązania. Jako, że nasz egzemplarz dzięki kempingowym dodatkom nie jest już standardowy, to karoseria nadgania tej wersji. Dzięki temu widzimy na zdjęciach czarne felgi, fajny zielonkawy lakier oraz listwy na drzwiach, które posiadają poziomice niczym na mapie. Podobny trik widzieliśmy w ostatnio testowanym Dusterze – KLIK. A wszystko to dzięki pakietowi wizualnemu o nazwie Extreme.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 17
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 17

Co pod maską tego auta?

Od razu dopowiem, że to auto nie ma napędu 4×4, nakładek ochronnych czy terenowych opon. Ma za to inny bajer, jak fabryczna instalacja LPG. Dzięki temu Jogger w tej opcji ma spory zasięg, bo dwa zbiorniki zapewniają niemal 1000 km. Wszystko opiera się na benzynowym silniku o pojemności 1 litra i mocy 100 KM. Pomyślicie, że to mało, ale ten zestaw daje radę – nawet pod obciążeniem, chociaż Jogger to nie sportowiec.

Z resztą wystarczy popatrzeć na osiągi, które nie rzucają na kolana. Do setki auto rozpędza się w 13 sekund, a prędkość maksymalna wynosi 170 km/h.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 22
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 22

Jak jeździ taka Dacia?

Za kierownicą tego samochodu spędziłem dobre kilka godzin i kilkaset kilometrów. Działo się to jednego dnia i taka podróż mnie nie zmęczyła. Samochód prowadzi się dość pewnie, choć zawias jest trochę gumowy. Precyzja układu kierowniczego mogłaby być trochę lepsza, ale auto prowadzi się dobrze. Jeśli chodzi o moc, to nie zauważyłem problemów, choć wycieszenie kabiny pasażerskiej mogłoby być lepsze.

Przechodząc do kwestii spalania, to z Dacią jest różnie. Wszystko zależy od otoczenia i rodzaju paliwa. Średnio jest to około 8 litrów gazu lub 7 litrów benzyny. Większe różnice widać w mieście. Oceniłbym wyniki na 8-9 litrów PB95 kontra 11-12 l LPG na 100 km.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 24
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 24

A ile kosztuje taki samochód plus namiot?

Zacznę od tego, że bazowego Joggera dostaniecie już za 79 990 złotych. Będzie to odmiana właśnie z LPG w najtańszym wyposażeniu Essential w wersji 5-osobowej. Dodatkowe dwa fotele to dołożenie około 5 tysięcy złotych. 110-konna benzyna to wydatek minimum 88 tysięcy złotych, a hybryda o mocy 140 KM to kwota 110 tysięcy złotych.

Ile kosztuje nasza wersja? Biorąc pod uwagę, że namiot i sleep pack to dodatkowe około 12 000 złotych, to wraz z dodatkowym wyposażeniem mamy cenę przekraczającą granicę 100 tysięcy złotych.

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 16
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 16

Dacia Jogger LPG Sleep Pack – opinie

W mojej opinii, omawiana Dacia z różnymi extrasami to ciekawy rodzynek dla wąskiej grupy. Lubię życie kempingowe, ale taki zestaw, to dla mnie zbyt mało. Dla lubiących namioty może to być jednak rozwiązanie idealne, bo auto jest atrakcyjne – zarówno wizualnie, cenowo, jak i w ekonomii użytkowania.

Konrad Stopa

Zdjęcia Dacia Jogger LPG:

Dacia Jogger Sleep Pack LPG 1
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 1
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 2
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 2
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 3
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 3
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 4
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 4
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 5
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 5
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 6
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 6
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 7
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 7
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 8
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 8
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 9
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 9
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 10
Dacia Jogger Sleep Pack 10
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 11
Dacia Jogger Sleep Pack 11
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 12
Dacia Jogger Sleep Pack 12
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 13
Dacia Jogger Sleep Pack 13
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 14
Dacia Jogger Sleep Pack 14
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 15
Dacia Jogger Sleep Pack 15
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 16
Dacia Jogger Sleep Pack 16
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 17
Dacia Jogger Sleep Pack 17
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 18
Dacia Jogger Sleep Pack 18
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 19
Dacia Jogger Sleep Pack 19
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 20
Dacia Jogger Sleep Pack 20
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 21
Dacia Jogger Sleep Pack 21
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 22
Dacia Jogger Sleep Pack 22
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 23
Dacia Jogger Sleep Pack 23
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 24
Dacia Jogger Sleep Pack 24
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 25
Dacia Jogger Sleep Pack 25
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 26
Dacia Jogger Sleep Pack 26
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 27
Dacia Jogger Sleep Pack 27
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 28
Dacia Jogger Sleep Pack 28
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 29
Dacia Jogger Sleep Pack 29
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 30
Dacia Jogger Sleep Pack 30
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 31
Dacia Jogger Sleep Pack 31
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 32
Dacia Jogger Sleep Pack 32
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 33
Dacia Jogger Sleep Pack 33
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 34
Dacia Jogger Sleep Pack 34
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 35
Dacia Jogger Sleep Pack 35
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 36
Dacia Jogger Sleep Pack 36
Dacia Jogger Sleep Pack LPG 37
Dacia Jogger Sleep Pack 37

Dane techniczne Dacia Jogger LPG:

Silnik: R3, benzyna
Pojemność: 999 cm3
Moc: 100 KM
Maksymalny moment obrotowy: 170 Nm  
0 – 100 km/h: 13 s
Prędkość maksymalna: 170 km/h
Skrzynia biegów: 6–biegowa, manualna
Cena: od 80 tys. złotych

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: Daciadacia joggerdacia jogger lpgdacia jogger sleep packjoggerjogger lpglpgnamiorsleep pack
Poprzedni post

Freelander powraca zza grobu

Następny post

Nadchodzi potwór z logo Bugatti

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Tiguan phev (3)

Test: Volkswagen Tiguan e-hybrid – ta trzecia droga

Autor Konrad Stopa
16/06/2025
0

Tiguan to ważny model Volkswagena, który w trzeciej generacji pręży przed nami muskuły. W odmianie hybrydy plug-in kolejny raz próbował...

mercedes e300de (33)

Test: Mercedes E 300 de – diesel z wtyczką

Autor Konrad Stopa
13/06/2025
0

Diesel jako hybryda plug-in? Ale jak to? Takie niecodzienne połączenie Mercedes stosuje już od lat, a ja mogłem sprawdzić je...

mustang vs mustang (5)

Trudne Wybory: nowy Mustang vs stary

Autor Paweł Kaczor
12/06/2025
0

Ford Mustang to auto kultowe. To auto legenda. To samochód, który od ponad 60 lat jest bardziej amerykański niż Donald...

Dacia Bigster (1)

Test: Dacia Bigster Hybrid – powtórka z rozrywki

Autor Konrad Stopa
09/06/2025
2

Dacia Bigster jako większy brat Dustera ma zamiar bić się w zapchanym i popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów. Czy argumentem w...

Następny post
Bugatti Tourbillon 2026 1600 01

Nadchodzi potwór z logo Bugatti

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl
Reklama BMW ix

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.Zamknij