• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Dacia Duster Hybrid – hit hitów

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
25/09/2024
w Nowe
0
Dacia Duster 2024 (39)

Dacia Duster 2024 (39)

318
SHARES
2.9k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dacia Duster to bez wątpienia hit rumuńskiej marki i hit całej grupy Renault. To też bardzo popularny model w Polsce, więc czas sprawdzić najnowszą generację tego modelu w odmianie hybrydowej. Czy to faktycznie hit hitów?

Może do testów nie dostał nam się najbardziej polski egzemplarz z instalacją LPG na pokładzie, ale od razu powiem, że wersja hybrydowa jeździ nieźle i ekonomicznie zarazem, a końcowa kwota około 120 tysięcy złotych też nie powinna jakoś mocno przerażać. Przejdźmy jednak przez wszystkie aspekty po kolei.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Test: Peugeot 2008 1.2 136 e-DSC – lwiątko na wypasie

Amerykański i futurystyczny look

Oglądając galerię zdjęć pomarańczowego Dustera stwierdzam teraz, że Dacia Duster wygląda trochę kosmicznie. Ma sporo nietuzinkowych kształtów, a szereg recyklingowych i plastikowych nakładek w ciemnym kolorze mocno kontrastuje z lakierem karoserii.

Dacia Duster 2024 (23)
Dacia Duster 2024 (23)

Z przodu warto zwrócić uwagę na wąski pas osłony chłodnicy, który po bokach ma podobnej wielkości reflektory, czy wloty w zderzaku chłodzące opony. Okrągłe halogeny to już trochę relikt przeszłości, ale razem facjata rumuńskiego hitu wygląda przyjemnie.

Z boku auto dzięki ponad 26-cm prześwicie wygląda bojowo, a wielkość auta potęgują spore koła i dachowe relingi.

Dacia Duster 2024 (1)
Dacia Duster 2024 (1)

Z tyłu natomiast najbardziej futurystyczne są reflektory. Ich sygnatura świetlna i sam kształt lamp (jak położona na boku literka A) są dość odważne jak na tak popularny model. Ogólnie stwierdzam, że to auto wygląda trochę jak taki kosmiczny łazik. Możecie się nie zgadzać, ale od razu uprzedzam, że do tekstu piję tylko herbatę.

Świeże wnętrze w twardej oprawie

We wnętrzu Dustera również nastąpiła lekka modyfikacja. Sporo tu geometrycznych kształtów, które mają urozmaicać wizualny odbiór. Duża i niemal kwadratowa kierownica zasłania wirtualne zegary, a na szczycie deski rozdzielczej pojawił się dotykowy ekran systemu multimedialnego. W środku auta nie brakuje kolorów, by przełamać ciemne plastiki. I tak choćby wokół nawiewów i na fotelach spotkamy niebieskawą barwę, a w samych systemach neonową zieleń.

Dacia Duster 2024 (33)
Dacia Duster 2024 (33)

Warto dodać jeszcze, że na tunelu środkowym pojawił się selektor zmiany biegów automatu (niczym w Porsche), a pod ekranem zostawiono cały panel przycisków odpowiadających za obsługę klimatyzacji. Ważnym klawiszem jest jeszcze jeden po lewej stronie od kierownicy przycisków od spersonalizowanego trybu działania asystentów jazdy (dzięki podwójnemu kliknięciu można je po prostu wyłączyć – w tym również głośny system ISA informujący o przekroczeniu prędkości).

Wsiadając do Dacii nie sposób zignorować materiałów występujących w środku, ale gdzieś oszczędności musiały się pojawić. W większej ilości miejsc jest twardo, ciemno i nudno, ale coś za coś. Spasowanie stoi jednak na dobrym poziomie i nawet pod sporym naciskiem plastiki trzymają fason. Fakt, może rezonują trochę przy zbyt mocnym basie, ale to szczegół.

Dacia Duster 2024 (45)
Dacia Duster 2024 (45)

Dacia clever

Nie wiem czy wiecie, ale czeska Skoda od lat w swoich modelach wprowadza różne praktyczne przedmioty i udogodnienia w myśl hasła Simply Clever. Gdy otworzyłem drzwi do Dustera okazało się, że Rumuni też chcą iść tą drogą. Przy kierownicy pojawił się uchwyt na smartfona, a po stronie pasażera przy nogach kolejny cupholder. Żeby tego było mało, to z tyłu pojawiła się mała torba (zawieszona na zagłówku fotela kierowcy), a przy końcu tunelu środkowego kolejne uchwyt na smartfon lub tablet. Oczywiście to elementy wyposażenia dodatkowego odpowiednio płatnego extra, ale niektóre z nich to ciekawe funkcje, a inne przypominały trochę jakością gadżety z azjatyckich portali.

Sama kabina pasażerska Dustera to jednak pojemna sprawa. Czwórka pasażerów będzie się w niej doskonale odnajdywać, a bagażnik wersji hybrydowej to pojemne 430 litrów. W wersji bez akumulatora jego ładowność to 517 litrów.

Dacia Duster 2024 (53)
Dacia Duster 2024 (53)

W kwestiach praktycznych chciałbym jeszcze co nie co dodać do obsługi interfejsu Dacii. Jest on bardzo czytelny z ładnymi grafikami (różniącymi się od Renault), ale system potrafi się zwiesić i działa z lekkim opóźnieniem. Na szczęście bez problemu połączycie z nim telefon: zarówno przez kabel (wszędzie USB-C), jak i bezprzewodowo (CarPlay i AndroidAuto też działają).

Jak jeździ hybrydowy Duster?

Ekologia dopadła również Dustera i jedną z proponowanych opcji jest 140-konna hybryda oparta na 90-konnym silniku spalinowym o czterech cylindrach i pojemności 1,6 litra. Wraz z elektryczną inżynierią i baterią samochód jest w stanie samodzielnie decydować kiedy z prądu skorzysta i robi to bardzo efektywnie. Z momentem obrotowym dochodzącym do 205 Nm to auto sportowcem nie jest, ale w mieście przyspiesza bardzo dobrze.

Dacia Duster 2024 (46)
Dacia Duster 2024 (46)

Samochód prowadzi się bardzo lekko i przewidywalnie. Układ kierowniczy jest poprawny, lecz niezbyt precyzyjny, a zawieszenie raczej komfortowe, chociaż poprzeczne nierówności je zaskoczą. Tak samo jak szybkie zakręty, bo karoserią potrafi bujnąć.

Auto jest w tym przypadku przednionapędowe, a do działania automatycznej skrzyni biegów raczej uwag nie mam, chociaż czasem zbyt mocno przeciąga biegi lub zrobi kick-down w dziwnym momencie. Podczas jazdy wyczuwalny jest też szum oporu powietrza i ogólny hałas, bo wyciszenie nie jest idealne.

Dacia Duster 2024 (48)
Dacia Duster 2024 (48)

Na szczęście jednak autu nie brakuje mocy nawet na autostradzie, a przy tym jest bardzo oszczędne. Moje wojaże bez zbytniej uwagi na bicie rekordów spalania sprawiły, że auto potrzebowało co 100 km mniej więcej 5-6 litrów. To obfitowało w zasięg na pełnym baku grubo ponad 900 kilometrów, co jest bardzo dobry wynikiem. Co ważne, spalanie zbytnio nie rosło ani w mieście, ani na drodze szybkiego ruchu, ponieważ Duster genialnie pobierał sobie wcześniej zgromadzony prąd z procesu rekuperacji podczas hamowania.

W reklamach ceny atrakcyjne!

79 900 złotych to kwota, która w przypadku nowego samochodu brzmi jak niesamowita promocja i właśnie ta cena będzie kusić potencjalnego nabywcę Dacii. Hybryda, to jednak ciut inny kawałek chleba, ponieważ stoi przy górnej granicy cennika Dustera. O końcowej kwocie naszego egzemplarza pisałem już na początku, ale warto nadmienić, że ta wersja tego SUV-a zaczyna się od okolic 111 tysięcy (wyposażenie Expression).

Dacia Duster 2024 (24)
Dacia Duster 2024 (24)

Mimo wszystko nadal uważam, że ta kwota za 4,3-metrowego kompaktowego SUV-a w nowej karoserii ze wszystkimi wygodami dodatkowego wyposażenia to niemal okazja. Dzisiaj w okolicach 120 tysięcy złotych potrafi kosztować nawet Volkswagen Polo, a z całym szacunkiem do Niemców, Dacia jest bardziej uniwersalnym autem. Owszem, ma swoje bolączki i oszczędności widoczne gołym okiem lub dotykiem dłoni, ale nie wszystko musi być złote i z segmentu Premium!

Konrad Stopa

Zdjęcia Dacia Duster Hybrid:

Dacia Duster 2024 (1)
Dacia Duster 2024 (1)
Dacia Duster 2024 (22)
Dacia Duster 2024 (22)
Dacia Duster 2024 (23)
Dacia Duster 2024 (23)
Dacia Duster 2024 (24)
Dacia Duster 2024 (24)
Dacia Duster 2024 (25)
Dacia Duster 2024 (25)
Dacia Duster 2024 (26)
Dacia Duster 2024 (26)
Dacia Duster 2024 (27)
Dacia Duster 2024 (27)
Dacia Duster 2024 (28)
Dacia Duster 2024 (28)
Dacia Duster 2024 (29)
Dacia Duster 2024 (29)
Dacia Duster 2024 (30)
Dacia Duster 2024 (30)
Dacia Duster 2024 (31)
Dacia Duster 2024 (31)
Dacia Duster 2024 (32)
Dacia Duster 2024 (32)
Dacia Duster 2024 (33)
Dacia Duster 2024 (33)
Dacia Duster 2024 (34)
Dacia Duster 2024 (34)
Dacia Duster 2024 (35)
Dacia Duster 2024 (35)
Dacia Duster 2024 (37)
Dacia Duster 2024 (37)
Dacia Duster 2024 (38)
Dacia Duster 2024 (38)
Dacia Duster 2024 (39)
Dacia Duster 2024 (39)
Dacia Duster 2024 (44)
Dacia Duster 2024 (44)
Dacia Duster 2024 (45)
Dacia Duster 2024 (45)
Dacia Duster 2024 (46)
Dacia Duster 2024 (46)
Dacia Duster 2024 (47)
Dacia Duster 2024 (47)
Dacia Duster 2024 (48)
Dacia Duster 2024 (48)
Dacia Duster 2024 (50)
Dacia Duster 2024 (50)
Dacia Duster 2024 (51)
Dacia Duster 2024 (51)
Dacia Duster 2024 (52)
Dacia Duster 2024 (52)
Dacia Duster 2024 (53)
Dacia Duster 2024 (53)
Dacia Duster 2024 (54)
Dacia Duster 2024 (54)

Dane techniczne Dacia Duster Hybrid:

Silnik: R4, benzyna + silnik elektryczny
Pojemność: 1598 cm3
Łączna moc układu napędowego: 140 KM
Maksymalny moment obrotowy: 205 Nm  
0 – 100 km/h: 10,1 s
Prędkość maksymalna: 160 km/h
Skrzynia biegów: bezstopniowa, automatyczna
Cena: ok 123 tysięcy złotych

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: Daciadacia dusterdacia duster hybridDusterduster hybrydatest dacia duster
Poprzedni post

Mansory Purosangue zadziwia paskudnym wyglądem

Następny post

Leapmotor rusza na podbój Europy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Peugeot 2008

Test: Peugeot 2008 1.2 136 e-DSC – lwiątko na wypasie

Autor Damian Kaletka
30/06/2025
0

Niby miękka hybryda, ale nie do końca.

KGM Actyon (1 of 29)

Test: KGM Actyon 4WD – złoty, ale czy skromny?

Autor Paweł Zaorski
27/06/2025
0

Koreańska marka małymi krokami odświeża swój image. Zaczęła od dość radykalnych kroków, czyli zmiany nazwy na KGM. A idąc za...

Następny post
Leapmotor T03

Leapmotor rusza na podbój Europy

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.