• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test Cupra Leon e-hybrid – szybka hybryda?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/07/2021
w Nowe
0
Cupra leon 23

Cupra leon 23

274
SHARES
2.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dopisek Cupra podnosi emocje fanów szybkich kompaktów od lat. Teraz jako osobna marka próbuje ona podbić serca nowych klientów. Po innowacyjnej Atece przyszedł czas na ważniejszy model – teraz to Cupra Leon będzie biła się o miano najlepszego hothatcha. Czy z hybrydą pod maską może się to udać?

No właśnie, to największa niewiadoma, ponieważ aktualnie do sprzedaży trafiła inna wersja Cupry Leona. I jest to odmiana ekologiczna z możliwością ładowania z gniazdka. Poznajmy więc tę hybrydę plug-in zaczynając od zewnątrz.

Warto przeczytać

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Cupra Leon – względy wizualne

To jak wygląda Seat Leon czwartej generacji mogliście już przeczytać na naszym blogu, więc skupię się tylko na różnicach i ogólnym odczuciu na temat tego auta. I mam je szczerze mówiąc, trochę mieszane. Podoba mi się połączenie szarego lakieru ze złotymi elementami, jak emblematy lub końcówki wydechów. Samo logo marki na czarnym grillu też wygląda dobrze.

Nie jestem jednak do końca przekonany jeśli chodzi o sam projekt pięciodrzwiowego Leona. Zwłaszcza z tyłu, auto wygląda dość nieproporcjonalnie chociaż sam pasek łączący lampy, który się również świeci jest ciekawy pod względem wizualnym. Najmniej chyba podoba mi się profil samochodu i zdecydowanie jestem zdania, że trzecia generacja Leona było dużo bardziej atrakcyjna.

No i mam dla was pewną ciekawostkę. Otóż 19-calowe felgi kosztują prawie 8 tysięcy złotych, a posiadają w sobie plastikowe elementy. Nie wróżę tym dokładkom łatwego życia z krawężnikami.

Środek Cupry Leon

We wnętrzu najnowszej odmiany tego hot-hatcha znajdziemy wygodne, lecz sportowe fotele, a także nieźle leżące w dłoniach koło skórzanej kierownicy. Zgodnie z zewnętrzną karoserią w środku również pojawiły się plastikowe wstawki w kolorze złota.

Wyróżnikiem jest jeszcze ogromny guzik wyłączenia trakcji, który znajdziemy w centralnym miejscu konsoli tuż obok wybieraka automatycznej zmiany biegów. W tym przypadku jest to przycisk, a nie standardowa gałka. Sama skrzynia to sześciobiegowy automat DSG – zero zastrzeżeń. Oczywiście łopatki za kierownicą również się pojawiły.

Reszta to znane wnętrze ze zwykłej odmiany Leona, w której wyróżnia się spory ekran dotykowy systemu infomedialnego oraz wirtualne zegary za kierownicą.

Sportowa hybryda?

Najważniejszym pytaniem jednak w tym samochodzie jest to czy połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,4 litra (150 KM) wraz z silnikiem elektrycznym mogą zapewnić jakiekolwiek emocje. Mam ku temu mieszane uczucia, bo wszystko zależy od stopnia naładowania baterii. Jedynie wówczas małe nadwozie i 245 KM dobrze ze sobą komponują.

Jako, że Cupra Leon jest hybrydą plug-in można ją w kilka godzin naładować i uzyskać realnie nawet 40 kilometrów bezemisyjnej jazdy. Oczywiście można je wykorzystać w pełni ekologicznie oszczędzając spalanie w trybie hybrydowym (wówczas około 6 litrów na 100 km) lub pobawić się tą energią podczas dynamicznej jazdy.

W trybie sportowym i Cupra wspomniana energia służy jako tzw. dopalacz. Wciskając wówczas gaz auto naprawdę dostaje wigoru i elektryka wspomaga przyspieszanie. Dzięki temu osiągi auta to 6,7 sekund do setki, a prędkość maksymalna to 225 km/h. A to oznacza, że potrafi jeździć naprawdę szybko i dynamicznie. Szkoda tylko, że nierzeczywisty bulgot silnika i wydechu leci z głośników, co strasznie irytuje (na szczęście można to wyłączyć).

Uniwersalność

Jeżdżąc co raz to nowymi szybkimi kompaktami różnych marek, zauważyłem trend, który się wybija i jest to uniwersalność. Te auta mają być dynamiczne, ale muszą również być w miarę ekonomiczne i ergonomiczne. W tym połączeniu góruje właśnie grupa VAGa. Auta tej marki potrafią naprawdę porażać na papierze, ale sama jazda nie jest już tak emocjonująca jak kiedyś. I podobnie jest z omawianą Cuprą Leon. Kiedyś z grupy Volkswagena to właśnie Seat wyróżniał się pod względem „fajności” z jazdy. I owszem miał więcej wad, bo 275 KM na jej przedniej osi i tak nie dało się wykorzystać, ale przynajmniej auto miało charakter. Teraz przez normy spalin jest trochę ugrzeczniony. Szkoda.

Jest też druga strona tego medalu. Dzięki trybom jazdy i hybrydzie, autem codziennie do pracy możecie dojeżdżać za ułamek ceny benzyny (np. ładowanie z domu wyposażonego w panele fotowoltaiczne), a regulowana twardość zawieszenia pozwoli pokonać ten dystans w komfortowy sposób.

Dodatkowo, szereg systemów bezpieczeństwa zadba o kierowcę i pasażerów, a kamery oraz czujniki parkowania pozwolą bezproblemowo zaparkować. Co więcej adaptacyjny tempomat z asystentem pasa ruchu potrafi nawet kawałek przejechać bez ingerencji kierowcy, więc wielokilometrowe trasy nie będą męczące. Tylko czy o tym powinienem pisać w aucie typu hot-hatch?

Launch Control i inne możliwości

Na szczęście Cupra nie zapomniała o „dna” tej marki i samochód ma parę zabawek, które przypomną kierowcy o zaszytym w nadwoziu genie sportu. Na ekranach możecie włączyć czujnik przeciążenia oraz sportowy motyw zegarów, a przy odpowiedniej sekwencji klików uruchomić system launch control, który wbija w fotel. Przynosi też tę wspomnianą bezsensowność takiej mocy na przednią oś, ponieważ koła w Cuprze potrafią buksować nawet przy 50 km/h na 2 biegu.

Jeśli ktoś lubi palić kapcia, to… zapraszam!

Cupra Leon – półka cenowa

Hybryda to kwota minimum 157 tysięcy złotych, więc dosyć dużo, zwłaszcza jak dokładnie spojrzymy w cennik tej marki. Znajdziemy tam również wersję spalinową, która generuje z silnika dwulitrowego aż 300 KM i jest… 600 zł tańsza. Nie jeździłem tą wersją, ale chyba podskórnie czujecie, że jeśli chodzi o „gorące wersje” kompaktów to jestem tradycjonalistą.

Oczywiście to mniej opłacalny ekonomicznie wybór, ale nie zawsze trzeba kierować się rozsądkiem! Cupra dzięki za wybór!

Konrad Stopa
fot. Klemens Media

Wygląd:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wnętrze:7 out of 10 stars (7 / 10)
Silnik:7 out of 10 stars (7 / 10)
Skrzynia:8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Jazda:7 out of 10 stars (7 / 10)
Zawieszenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Komfort:7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie:9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość:6 out of 10 stars (6 / 10)
Ogółem:7.6 out of 10 stars (76/100)

Dane techniczne: Cupra Leon e-hybrid:

Silnik spalinowy: R4, turbobenzyna + elektryk
Poj. silnika: 1395 cm3
Moc łączna: 245 KM
Moment obr.: 400 Nm
Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna
Napęd: na przód
0-100 km/h: 6,7 s
Prędkość maksymalna: 225 km/h
Cena: od 157 tysięcy złotych

Tagi: cupracupra leoncupra leon e-hybridhybrydaplug-in
Poprzedni post

Ale sztos – Hyundai Elantra N

Następny post

Rząd szykuje bata na kierowców – i bardzo dobrze

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

volvo xc60 superauto

Test: Superauto.pl – Volvo XC60 T8 Recharge 390 KM

Autor Redakcja Motopodprad
19/05/2022
0

W środowisku trochę pokutuje opinia, że Volvo są nudne. Jest w tym ziarno prawdy, ale czy to takie złe? Volvo...

Ford Kuga phev 22 10

Test: Ford Kuga 2.5 l PHEV — danie szefa kuchni

Autor Redakcja Motopodprad
18/05/2022
0

Ford Kuga jest jak restauracja serwująca wszystkie kuchnie świata. Można kupić taki model z silnikiem benzynowym, wysokoprężnym, w klasycznej hybrydzie...

Honda Jazz Crosstar 4

Honda Jazz Crosstar – wady i zalety

Autor Konrad Stopa
16/05/2022
0

Honda Jazz Crosstar, to próba ocieplenia i unowocześnienia modelu, który kojarzy się z miastem i dość starszym klientem. Dzięki terenowej...

volvo xc40 recharge 01

Test: Volvo XC40 P8 Recharge Twin – odważne wejście w świat elektryków

Autor Redakcja Motopodprad
13/05/2022
0

Volvo zadeklarowało iż od 2030 roku wszystkie ich modele będą w pełni elektryczne. W ciągu najbliższych 8 lat Szwedzi chcą...

Następny post
Policyjne radiowozy

Rząd szykuje bata na kierowców - i bardzo dobrze

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.