• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Citroen Picasso 1.6 THP

Marcin Koński Autor Marcin Koński
06/10/2013
w Nowe
1
2013 Citroen C4 Picasso 13

2013 Citroen C4 Picasso 13

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Citroen C4 Picasso – jak chyba w żaden inny minivan – łączy użyteczny charakter samochodu z wyszukaną stylistyką. Ponadto pod jego maską może znaleźć się żywiołowy silnik z turbodoładowaniem.

Warto przeczytać

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Kto powiedział, że minivany są nudne i bez wyrazu? No w sumie ja tak mówiłem. Tak głośno, jak tylko pozwalały mi na to struny głosowe. Ktoś pewnie zapytałby, co myślę w takim razie o Fordzie C-Max pierwszej generacji. Dla mnie to podwyższone kombi – zbyt fajne i za dynamiczne na bycie minivanem. To auto z całą pewnością zeżarłoby na zakrętach nie jeden samochód, którego właściciel nie docenił właściwości jezdnych tego bardziej rodzinnego Focusa.

Citroen pokazuje, że minivan wcale nie musi mieć smętnego silnika pod maską i instaluje bardzo dynamiczny motor 1,6 THP, który pod tą krótką maską skrywa 156 KM. Od razu mina tatusia rozpromienia się, kiedy po 9 sekundach ujrzy 100 km/h. Na autostradzie, w drodze nad morze auto będzie mogło pomknąć blisko 210 km/h, a to w zupełności wystarcza nawet bardzo wymagającej głowie rodziny.

Silnik jest tak porywający, że z wielką chęcią znalazłbym na desce rozdzielczej tryb sportowy usztywniający układ kierowniczy i zwiększający czułość pedału gazu. I bardzo dobrze, że się tam nie znalazł, ponieważ C4 Picasso, to przede wszystkim wygodny samochód dla rodziny, a nie rajdówka dla tatusia. I czuć to niemal na każdym kroku. Zawieszenie jest bardzo komfortowe, wręcz połyka dziury i inne nierówności, zaś mały promień skrętu zdecydowanie sprawdzi się tam, gdzie najłatwiej będzie można spotkać Picasso – na parkingach przed galeriami handlowymi, czy w centrum zatłoczonego miasta.

Z zewnątrz auto prezentuje się bardzo okazale. Oryginalne podwójne pionowe reflektory, duży wlot powietrza, linia okien podkreślona charakterystyczną chromowaną obwódką i lekko opadająca linia dachu może się podobać. Tak samo jak efektowne aluminiowe felgi. Wewnątrz znalazły się wyłącznie materiały bardzo dobrej jakości. Czarno-brązowa tapicerka prezentuje się bardzo elegancko, siedzenia są wygodne, zaś centralne zegary okazują się czytelne, ale tylko w wersji analogowej. Z tyłu ilość miejsca jest bardzo duża, zaś za fotelami znalazły się plastikowe stoliki z lampką do czytania.

Ale czy C4 Picasso jest jeżdżącym ideałem? Nie. Skrzynia biegów haczy na pierwszych dwóch przełożeniach, układ kierowniczy mógłby być odrobinę bardziej bezpośredni, włączniki ogrzewania foteli znalazły się w najmniej odpowiednim miejscu – na plastikowym stelażu fotela, zaś kierownica naszpikowana przyciskami doprowadza do obłędu.

Nie mniej jednak C4 Picasso to bardzo dobry samochód dla rodziny. Pakowny, wygodny, a z tym silnikiem na autostradzie nie jest zawalidrogą. Ceny Picasso rozpoczynają się od 74 tysięcy złotych, zaś testowy egzemplarz w wersji Exclusive doposażony o lakier metallic, podgrzewane siedzenia, aluminiowe felgi, ksenony i panoramiczny dach kosztuje 117 tysięcy złotych. To bardzo rozsądnie skalkulowana propozycja.

Marcin Koński

Tagi: c4citroenMarcin Końskinówka sztukapicassotestthp
Poprzedni post

Nowy Nissan Patrol ustrzelony!

Następny post

Chevrolet Corvette jak Ferrari FF

Marcin Koński

Marcin Koński

Podobne artykuły

Volkswagen ID5 GTX 8

Test: Volkswagen ID.5 GTX – elektryczne GTI?

Autor Bartosz Kowalczyk
30/01/2023
0

To czy elektryki to przyszłość motoryzacji sprawa jest otwarta a w zasadzie nawet dyskusyjna, jednak nie ma co się obrażać...

Ford Explorer 36

Test: Ford Explorer – duch zza oceanu

Autor Konrad Stopa
27/01/2023
0

Marząc o amerykańskim śnie nie trzeba importować aut zza oceanu. Ford Explorer to typowy SUV z USA, którego możecie oficjalnie...

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Następny post
Callaway Cars AeroWagon concept front three quarter

Chevrolet Corvette jak Ferrari FF

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET