• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Audi RS7 Performance – osiem i pół godziny, pięćset dziesięć minut

Mikołaj Adamczuk Autor Mikołaj Adamczuk
31/05/2016
w Nowe
0
34a

34a

299
SHARES
2.7k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

W takim czasie można dolecieć z Europy do USA lub przejechać pociągiem z Warszawy do Szczecina. Można też upić się i wytrzeźwieć, albo po prostu nieźle się wyspać. Ja miałem osiem i pół godziny na to, by zapoznać się z najnowszym Audi RS7 Performance. Pięćset dziesięć minut na to, by się nie rozbić i… nie stracić prawa jazdy. Zwłaszcza jeśli chodzi o to drugie, nie było łatwo.

Warto przeczytać

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

 

Zacznę od suchych danych technicznych. Sześćset pięć koni mechanicznych i 3.7 sekundy od zera do stu kilometrów na godzinę. Czyli 3.7 sekundy od zera do trzech miesięcy jazdy tramwajem. Prędkość maksymalna RS7 to 305 km/h, ale tak naprawdę dałoby pojechać się szybciej… gdyby nie elektroniczna blokada (ustawiona tak wysoko oczywiście dzięki dopłacie – bez niej zabawa kończy się przy tradycyjnych 250 km/h). Również przyspieszenie od stu do dwustu kilometrów na godzinę trwa mniej więcej tyle, ile dwa mrugnięcia.

Jak szybki naprawdę jest więc ten samochód?

Na początek mała zagadka.

Co łączy Lamborghini Gallardo, Ferrari F430 i Vipera SRT10? Wszystkie z nich – o ile nie są w najbardziej hardkorowych odmianach – są w przyspieszeniu do setki wolniejsze od opisywanego Audi. Tak, te niskie, niewygodne – i legendarne – supersamochody dostają „spod świateł” od czegoś, co w gruncie rzeczy jest limuzyną na sterydach.

 

56a

 

Jak to wygląda w praktyce?

Ostra jazda RS7 jest niemalże wyczerpująca fizycznie. Kilkanaście mocnych startów można odczuć w plecach i w szyi.
Auto z bezwzględną siłą wbija w fotel i to niezależnie od prędkości. Gdy jedziemy sto na godzinę, wystarczy lekko musnąć gaz, by w chwilę podwoić tę szybkość. Gdy to zrobimy, auto nadal nie przestaje doskonale i bez zadyszki się napędzać. Wciskanie w fotel robi wrażenie nawet przy prędkościach sporych jak na lewy pas niemieckiej autostrady.

To, jak bardzo szybkie jest to auto, sprawia, że przestajemy traktować prędkość jako coś realnego. Staje się ona jedynie cyferką na przeziernym wyświetlaczu. Cyferką, która bardzo szybko się zmienia. Szybkość, z jaką przesuwa się świat za naszymi oknami, regulujemy sobie delikatnymi skurczami prawej stopy. Po mocniejszym wciśnięciu hamulca, tarcze ceramiczne reagują z taką siłą, jakby cała Ziemia gwałtownie przestała się obracać.

Zmiana cyferek na prędkościomierzu odbywa się w szaleńczym tempie, ale jednocześnie jest piekielnie łatwa.
W dawnych supersamochodach, takich jak Lamborghini Diablo czy Porsche 959, aby uzyskać świetne osiągi, trzeba było się namęczyć. Potrzebna była błyskawiczna i bezbłędna synchronizacja lewej stopy, wciskającej tytanowo twarde sprzęgło, z prawą dłonią, wbijającą kolejny bieg. Do tego nie wolno było puszczać kierownicy, bo tył w każdej chwili mógł spłatać figla i wymknąć się spod kontroli, wysyłając nas – w najlepszym wypadku – na zwiedzanie najbliższego pola.

 

24a

 

W RS7 wszystko odbywa się bez wysiłku. Tu bardzo szybko może jechać każdy i w praktycznie każdych warunkach. Armia elektronicznych wspomagaczy i napęd na cztery koła dbają o to, by samochód pozostawał niewzruszony niczym spiker podający smutną wiadomość, po którego nosie spaceruje mucha. Prędkość na każde żądanie.

To jest oczywiście złudne. Ale czy ta bezwysiłkowość to wada? Moim zdaniem absolutnie nie. Ten samochód po prostu taki jest. Ma być skrajnie uniwesalny, szybki i otwierający swoje możliwości przed każdym, niezależnie od tego, czy jest profesjonalnym kierowcą, czy fryzjerem.  Chcesz zabawy i niepewności, czy najbliższy zakręt nie będzie Twoim ostatnim? Kup 911 GT2 RS poprzedniej generacji.

Tymczasem RS7 – mimo swojej abstrakcyjnej mocy – pozostaje samochodem wygodnym i nadającym się na co dzień.
Na początku trochę się bałem, czy aby to Audi w porannych korkach nie będzie czuć się niezręcznie, niczym kujon na orgii, albo żołnierz w balecie. Nic takiego nie nastąpiło. Dopóki jedziemy powoli, można poczuć się jak w zwykłej A7, która jest przecież wygodną limuzyną dla prezesa. Jest tylko jeden warunek – wśród trybów jazdy, które mamy do wyboru, zdecydujmy się na ten nazwany „Comfort”. „Dynamic” jest świetny przy szaleństwach, ale w mieście męczy kopniakami w plecy przy zmianach biegu i ogólną narowistością. Tryb „Comfort” pozwala również na bezstresowe pokonywanie nierówności. Kocie łby, torowiska, wyrwy… pamiętajcie o niskoprofilowych oponach i bardzo drogich felgach, ale oprócz tego, jest o wiele lepiej, niż się spodziewałem.

 

13a

 

Gdy jedziemy spokojnie, jest także czas, by przyjrzeć się wnętrzu RS7. Jest doskonale wykończone, choć stylistyka nie odbiega oczywiście od tej znanej ze spokojniejszych odmian. Różnice kryją się w szczegółach – wykończeniach z karbonu, kierownicy, czy doskonale trzymających fotelach (również z tyłu). Sportowego klimatu dodaje czarna podsufitka, zaś panel z przyciskami i pokrętłami do obsługi systemu multimedialnego przypomina trochę panel sterowania w samolocie.

Ekran nawigacji efektownie wysuwa się przy włączeniu zapłonu. Cały samochód jest na tyle duży i praktyczny (wielki bagażnik!), że gdy któremuś z jego szczęśliwych posiadaczy powiększy się rodzina, nie będzie musiał pospiesznie wystawiać ogłoszenia na OLX. Całkiem niezły pomysł na wóz dla beneficjenta programu 500+, prawda?

Nie da się narzekać także na układ wydechowy. Pieści uszy kierowcy, pasażerów i przechodniów nie tylko soczystą ścieżką dźwiękową, ale i efektownymi strzałami. W końcu – mimo downsizingu w stosunku do poprzedniego, dziesięciocylindrowego silnika napędzającego RS6 (RS7 wtedy jeszcze nie było) – w dalszym ciągu mamy tu V8. Czterolitrowe i z dwiema turbosprężarkami, ale V8.

 

57

 

Spalanie? Proszę, nie pytajcie. Kogo to interesuje w takim wozie?

Na zakrętach RS7 również nie rozczarowuje. Nie jestem na tyle dobrym kierowcą (albo – na tyle nierozsądnym…), by przynajmniej zbliżyć się do limitu przyczepności. Wystarczyło mi jednak poczucie wielkiej stabilności, niezależnie od tego, jaka cyfra wyświetla się akurat na prędkościomierzu.

Co z wyglądem? To w końcu od niego zaczynamy prawie każdy test, tu natomiast zszedł na dalszy plan. To oczywiście kwestia gustu. Są tacy, dla których RS7 jest zbyt ostentacyjne. Dla mnie jest jednak udanym kompromisem między pokazywaniem tego, co w nim drzemie, a zachowywaniem pozorów subetlności. Tej ostatniej odbiera tu oczywiście czerwony lakier. Ale dla tych, którzy nie lubią zwracać na siebie uwagi, są w gamie także inne odcienie, chociażby szary czy czarny. Sama linia auta ma wielu przeciwników, mnie zdążyła się już nieco opatrzeć. Nadal uważam, że BMW 6 Gran Coupe czy Mercedes CLS są ładniejsze. No, trudno. Nie są za to tak szybkie.

Właśnie – czy ten samochód ma jakąś konkurencję? Ze swoimi osiągami zostawia w tyle pozostałe szybkie sedany czy sedany-coupe, takie jak Mercedesy E i CLS 63 AMG, BMW M5 i M6 GC. Niepewność możemy poczuć tylko, jeżeli na światłach ustawi się obok nas któreś z topowych Porsche (911 Turbo, Turbo S czy doładowana Panamera). Albo Lamborghini Huracan. Ale to już inna liga.

 

41a

 

Przy tamtych samochodach, za które trzeba dać ponad milion złotych, RS7 Performance ze swoją ceną wydaje się niemal okazją…

RS7 „w podstawie” to koszt 650 tysięcy złotych. Z dodatkami, cena testowanego egzemplarza dobiła do 803 tysięcy.
W tej cenie mamy pakiet Performance (w jego skład wchodzi m.in. podniesienie mocy do opisywanych 605 KM, seryjnie jest tu „tylko” 560 KM). Za hamowanie odpowiada układ ceramiczny, ogranicznik prędkości jest ustawiony na astronomiczne 305 km/h, zaś we wnętrzu wszystko, co tylko możliwe, pokryte jest skórą i karbonem.
Czy kupno wersji Performance ma sens?

No cóż, nie.

Ale kupno „zwykłego” RS7 też nie żadnego logicznego uzasadnienia. A jak się bawić, to na całego!

Czy to auto ma jakieś wady? Czy mimo całego zachwytu i miliona wrażeń, które we mnie wzbudziło, byłem w stanie się do czegoś przyczepić? Bardzo się starałem. Oprócz oczywistości – czyli tego, że nie stać mnie na ten samochód – znalazłem jeszcze jedno. Skrzynia S Tronic czasami nieprzyjemnie szarpie podczas „wrzucania luzu” po dojechaniu do świateł. Nie jest to nic wielkiego i większość kierowców prawdopodobnie nawet tego nie zauważy. Ale jest to delikatna skaza na honorze. Zdarza się najlepszym.

 

 

49a

 

Osiem i pół godziny kończy się szybko. Za szybko. I mimo że końcówka testu przypadła na porę, kiedy byłem już zmęczony, głodny i w dodatku stałem w potwornych korkach, oddawałem auto wyjątkowo niechętnie. To była wycieczka do innego, abstrakcyjnego świata. Udało mi się nie rozbić, nie stracić prawa jazdy i w dodatku w baku zostało jeszcze trochę paliwa. Sam nie wiem, która z tych rzeczy była większym wyczynem.

 

 

Mikołaj Adamczuk 

Fot. Dominika Szablak 

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Silnik: 10 out of 10 stars (10 / 10)
Skrzynia: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Przyspieszenie: 10 out of 10 stars (10 / 10)
Jazda: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Zawieszenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Komfort: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wyposażenie: 9 out of 10 stars (9 / 10)
Cena/jakość: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Ogółem: 8.9 out of 10 stars (89/100)

 

 

 

9c
9c
13a
13a
15a
15a
18a
18a
20a
20a
22
22
23a
23a
24a
24a
27
27
30b
30b
31b
31b
32b
32b
33
33
34a
34a
35a
35a
39a
39a
40
40
41a
41a
43b
43b
48a
48a
49a
49a
52b
52b
53a
53a
54a
54a
56a
56a
57
57

 

Dane techniczne: 

Silnik: benzyna V8, podwójnie doładowany
Pojemność: 3993 cm3
Moc maksymalna: 605 KM
Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
Napęd: AWD, stały
Przyspieszenie 0-100 km/h: 3.7 sek
Prędkość maksymalna: 305 km/h
Cena prezentowanego egzemplarza: 803 000 zł

 

Tagi: audiaudi a7audi rs7galerianówka sztukaquattroquattro experiencers7testzdjęcia
Poprzedni post

5 minut z… Porsche Cayenne GTS

Następny post

Za nami pierwszy odcinek nowego Top Gear

Mikołaj Adamczuk

Mikołaj Adamczuk

Podobne artykuły

Ford Tourneo Connect 2022 57

Kombivany wracają – nowy Ford Tourneo Connect

Autor Konrad Stopa
27/06/2022
0

Dziś wiele osób twierdzi, że autem uniwersalnym jest SUV. Jeszcze kilka lat temu był nim kompaktowy hatchback, a kilkanaście kombivan....

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
1

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Następny post
top gear

Za nami pierwszy odcinek nowego Top Gear

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.