• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Alfa Romeo Tonale – mocne i słabe strony

Paweł Oblizajek Autor Paweł Oblizajek
14/02/2023
w Nowe
2
Tonale17
381
SHARES
3.5k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Kompaktowy SUV włoskiej marki w końcu trafił do sprzedaży. Czy Alfa Romeo Tonale ma wystarczająco dużo argumentów by odnieść sukces?

Opisywany model trafił do redakcji zaledwie dwa dni temu. Kilkaset przejechanych dotychczas kilometrów nie pozwoliło mi jednak rzetelnie ocenić Tonale. Chociaż jestem wielkim miłośnikiem włoskiej motoryzacji, to już po dwóch dniach znalazłem kilka drobiazgów, które mocno psują wizerunek wprowadzonego modelu. Jak się okazuje, czas długi czas oczekiwania na ciągle przekładaną premierę Alfa Romeo Tonale nie wystarczyłby wyeliminować wszystkie wady. Nawet jako miłośnik pojazdów rodem z Italii nie mogłem nie zauważyć pewnych niedociągnięć.

Warto przeczytać

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Odkryj z nami auto – BMW 118 i

Test: Skoda Enyaq Coupe iV 80 Maxx – czy znaleźliśmy idealnego elektryka?

Ten krótki tekst nie jest prawdziwym testem samochodu. Jest jedynie gorącym podsumowaniem dwóch dni spędzonych za kierownicą Alfa Romeo Tonale. To zestawienie argumentów przemawiających za nowym modelem oraz tych, które potwierdzają, że samochód ma wciąż wiele wad.

Mocne strony Alfa Romeo Tonale:

1. Stylizacja

Nie da się ukryć, że Włosi robią piękne samochody. Wspomniane Tonale budzi duże zainteresowanie na drodze. Pomimo tego, że jest to kolejny SUV w klasie kompakt to jest to na tyle świeży i rzucający się w oczy projekt, że nie sposób obok niego przejść obojętnie. Okrągłe linie nadwozia, brak ostrych krawędzi. Wszystko to tworzy niepowtarzalną całość i ma szanse na długowieczność. Oczywiście względem pierwowzoru pokazanego w Genewie Tonale straciło bardzo wiele. Pomimo tego, w dalszym ciągu wydaje się być najładniejszym SUV’em w swojej klasie.

Tonale16

2. Detale

To kolejny mocny punkt włoskich stylistów. Alfa Romeo Tonale na każdym kroku przypomina skąd pochodzi. Robi w to sposób subtelny a jednocześnie zdecydowany. Te drobne dodatki dodają dodatkowego smaku i sprawiają, że Tonale ma w sobie jeszcze więcej uroku.

Tonale22
Tonale6
Tonale5
Tonale4

3. Nawiązanie do przeszłości

Tak, to też punkt dla Alfa Romeo. Światła z przodu to nie tylko działo sztuki ale też wyraźne nawiązanie do kultowego modelu SZ. Tylny pas świateł nie pozostaje im dłużny. To element na który można patrzeć bez przerwy. Nawiązaniem do przeszłości są też dostępne wzory felg. W testowanym egzemplarzu są to felgi ze stopów lekkich potocznie znane jako „telefony”. Felgi o podobnym wzorze widzieliśmy już m.in. w modelu 156.

Tonale2
Tonale1
Tonale3

4. Przemyślane wnętrze

Prosty w obsłudze kokpit, osobny panel do sterowania klimatyzacją w formie tradycyjnych przełączników, wyraźne chociaż cyfrowe zegary, duże cupholdery, świetnie przemyślana półeczka na telefon oraz spory podłokietnik na tylnej kanapie, to tylko niektóre z udogodnień, które znajdziemy we wnętrzu Alfa Romeo Tonale.

Tonale11
Tonale12
Tonale13
Tonale14

Słabe strony Alfa Romeo Tonale:

1. Silnik

Silnik, który pracuje pod maska Alfa Romeo Tonale nie pasuje do sportowej charakterystyki marki. Mimo całkiem przyzwoitej mocy (160 KM + 20 KM) wydaje się celowo wygaszony. Samochód jest ospały i niezbyt chętnie zabiera się za sprint od 0 do 100 km/h.

2. Spalanie

To drugorzędna sprawa dla większości kierowców, którzy chcą kupić Alfa Romeo. Niestety, słabe osiągi nie wpływają korzystnie na spalanie samochodu. Po dwóch dniach testów i przejechaniu przeszło 300 kilometrów trasami szybkiego ruchu oraz drogami krajowymi spalanie wyniosło 6,9 l na 100 km/h. Średnia prędkość wyniosła zaledwie 80 km/h.

Tonale18

3. Niezbyt udane zapożyczenia z innych modeli

Niestety, nie udało się ominąć cięcia kosztów. Szkoda, że wiele elementów zostało żywcem przeniesionych z innych modeli koncernu Stellantis, co dodatkowo zaniża dobrą ocenę modelu. Niezbyt dobrą informacją jest również fakt, że część z zapożyczeń nie pochodzi z modeli klasy premium do której aspiruje Alfa Romeo. Wymienić tu należy tylną kanapę przeniesiona z Jeep Compass. Trudno tu jest znaleźć uchwyty Isofix, które zaś w fajny sposób schowano w modelu Stelvio. Klamkę tylnych drzwi zapożyczono z Giulii a o wiele lepszym rozwiązaniem było schowanie jej w tylnym słupku jak miało to miejsce w przypadku modelu koncepcyjnego. Dźwignia zmiany biegów jest sporych rozmiarów i w tak nowoczesnym modelu nie wygląda najlepiej. Jest to kolejne zapożyczenie z modelu Compass. Panel sterowania klimatyzacją przeniesiono z modeli Peugeota. To ostatnie rozwiązanie chociaż jest wygodne w użyciu i mniej rozprasza kierowcę niż korzystanie z ekranu dodatkowo to wciąż nie przystoi marce premium za jaką uważa się Alfa Romeo.

Tonale19
Tonale20
Tonale21

4. Problemy z asystentami kierowcy

Słabe warunki pogodowe, obfite opady śniegu lub deszczu bardzo mocno wpływają na działanie asystentów kierowcy. W momencie kiedy widoczność jest gorsza a warunki atmosferyczne wymagają większego skupienia Tonale nie pomaga kierowcy, lecz informuje o tymczasowo nie działających systemach. Wśród tych które potrafią się wyłączyć są AEB (system mający przeciwdziałać najechaniu samochodu na poprzedzający go pojazd na drodze) oraz asystent pasa ruchu.

Tekst i zdjęcia: Paweł Oblizajek

Tagi: Alfa Romeoalfa romeo tonalehybrydaMHEVmild hybridsuv
Poprzedni post

Volkswagen opublikował zwiastun nadchodzącego modelu

Następny post

Volvo zamierza stawiać na „Brainlifts”

Paweł Oblizajek

Paweł Oblizajek

Uwielbia podróże, szczególnie te samochodem. Chciałby na stałe zamieszczać w słonecznej Toskanii i lepiej poznać kulturę życia we Włoszech. Motoryzacją pasjonuje się od najmłodszych lat. Szczególnym zamiłowaniem darzy motoryzacje włoską. Wolne chwile spędza na spacerach z rodziną a w sobotnie wieczory śledzi zmagania angielskiej piłki nożnej. Potrafi też zarwać noc by zobaczyć walki bokserskie na światowym poziomie.

Podobne artykuły

Toyota Highlander 34

Test: Toyota Highlander Hybrid – 7 osób w suvie

Autor Konrad Stopa
24/03/2023
0

Azjatyckie samochody mają branie zarówno w USA, jak i w Europie. Toyota Highlander jako duży, 7-osobowy SUV walczy na obu...

BMW 118 i 18

Odkryj z nami auto – BMW 118 i

Autor Konrad Stopa
23/03/2023
0

Marka BMW zawsze przywodzi pewne emocje. Może BMW 118 z przednim napędem nie do końca pozytywne, ale to naprawdę fajne...

skoda enyaq coupe 01

Test: Skoda Enyaq Coupe iV 80 Maxx – czy znaleźliśmy idealnego elektryka?

Autor Redakcja Motopodprad
22/03/2023
0

Czeskie wyroby motoryzacyjne są trochę jak jeden z ich narodowych przysmaków kulinarnych. To prostota ubrana w nienarzucająca się formę. Patrząc...

Kia Niro HEV 2022 28

Test: Kia Niro HEV — dobrze wychowany bajerant

Autor Marcin Koński
20/03/2023
0

Najnowsza odsłona Kii Niro wygląda zdecydowanie bardziej zadziornie od zachowawczego poprzednika i — choć może nie widać na pierwszy rzut...

Następny post
Volvo EX90

Volvo zamierza stawiać na "Brainlifts"

Komentarze 2

  1. Pingback: Nowa Alfa Romeo Giulia - nadchodzi koniec silników spalinowych | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Nadchodzą nowe modele Alfa Romeo | Moto Pod Prąd

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET