• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Alfa Romeo Tonale – hybrydowe 280 KM

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
17/07/2024
w Nowe
1
Alfa Romeo Tonale Phev 36

Alfa Romeo Tonale Phev 36

310
SHARES
2.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To niecodzienna sytuacja gdzie najmocniejsza wersja auta jest jednocześnie najoszczędniejsza. Wszystko dlatego, że chodzi o hybrydę plug-in, a ten samochód to Alfa Romeo Tonale z wtyczką.

Mowa oczywiście o danych czysto teoretycznych. Tak więc według tabelek Tonale PHEV jest faktycznie najszybsze, a do tego nie lubi wypić za dużo paliwa! A że jeszcze nieźle wygląda i jest włoskim autem, to mamy do czynienia trochę z mieszanką wybuchową.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Test: Peugeot 2008 1.2 136 e-DSC – lwiątko na wypasie

Co to za hybryda?

Za poruszanie tego prawie 1,9-tonowego samochodu służy połączenie silnika benzynowego o pojemności 1,3 litra oraz dwóch motorów elektrycznych. Łączna moc tego systemu to 280 KM, a uzupełnieniem jest napęd 4×4 oraz bateria o pojemności 11,5 kWh, a także dobry i szybki sześciobiegowy automat.

Alfa Romeo Tonale Phev 20
Alfa Romeo Tonale Phev 20

Rzut oka na osiągi sprawia, że Tonale nadal może interesować, ponieważ 7,3 sekundy do 100 km/h brzmi atrakcyjnie. V-max to 200 km/h więc oceniam to przeciętnie.

Z drugiej strony to hybryda, więc trzeba pamiętać, że samochód potrafi przejechać też pewien odcinek na samym prądzie. I to niemały, ponieważ ten przebieg może wynieść nawet 50 km (wg teorii nawet do 70 km).

Alfa Romeo Tonale Phev 29
Alfa Romeo Tonale Phev 29

Jak jeździ takie Tonale?

Przekładając powyższe informacje na drogę od razu powiem, że jeździło mi się nim całkiem dobrze. Auto dość żwawo przyspiesza, zwłaszcza na samym prądzie, a i poza miastem radzie sobie nieźle.

Układ kierowniczy jest dość precyzyjny, a zawieszenie nastawione właśnie na dynamiczną jazdę. Można więc Alfą Tonale w tej wersji wyjechać na drogę z zakrętami, ale pamiętajcie, że auto jest ciężkie i wyższe. Duże, 20-calowe koła zdecydowanie nie poprawiają komfortu, ale wyglądają nieźle. Oczywiście pamiętajmy, że mówimy o SUV-ie, więc auto poradzi sobie z gorszą drogą, a także z krawężnikiem.

Alfa Romeo Tonale Phev 46 1
Alfa Romeo Tonale Phev 46 1

Ja, za kierownicą doceniłem ogromne, metalowe łopatki, które działały z przyjemnym klikiem zarówno pod względem zmysłu dotyku, jak i słuchu. Po prostu aż chce się ich używać! Jeśli wspomniałem już o dźwiękach, to muszę was zaskoczyć, ale ta hybryda jest dość głośna – słychać, że ten konwencjonalny motor jest wysilony (sam ma 180 KM)

Design to duża zaleta

Omawiając włoskie auto nie sposób pominąć wizualny aspekt samochodu. Jest to zdecydowanie istotne, jeśli mówimy o Alfie Romeo. Tonale w oryginalnym zielonym kolorze (wymaga dopłaty kilku tysięcy złotych) z czarnymi dodatkami oraz dużymi kołami o klasycznym alfowskim wzorze zwracają na siebie uwagę.

Alfa Romeo Tonale Phev 19
Alfa Romeo Tonale Phev 19

Osobiście podoba mi się zwłaszcza przód auta z agresywnymi i wąskimi reflektorami i charakterystycznym sporym grillem. Ponadto w karoserii nie brakuje designerskich smaczków – na kołach, szybach czy klapie bagażnika. Ciekawe są też rury ukryte w dyfuzorze niczym w Porsche 911.

Z drugiej jednak strony nie do końca podoba mi się cały projekt i proporcje tego samochodu. To kompaktowy SUV, który ma nisko poprowadzoną maskę, a potem wysoki dach i szybkie ścięcie tylnej szyby. Przez to wydaje mi się, że Tonale ma lekkiego garba…

Alfa Romeo Tonale Phev 14
Alfa Romeo Tonale Phev 14

Także w środku

Wysoki poziom wizualny utrzymany jest również we wnętrzu. Mimo, że projekt jest ciemny, to jednak cała deska rozdzielcza nie wygląda źle, a ma sporo przyjemnych i miękkich materiałów. Nie brakuje też podświetlenia lub fikuśnych kształtów.

Zwracam waszą uwagę na fajną kierownicę, super motyw zegarów czy wspomniane manetki lub tradycyjny wybierak automatu. Słowa uwagi nie mam również do 10-calowego wyświetlacza, w którym pozostały grafiki z Alfy Romeo, a nie z francuskiego odłamu Stellantisu. Działa on w miarę intuicyjnie i płynnie.

Alfa Romeo Tonale Phev 6
Alfa Romeo Tonale Phev 6

Na szczęście w osobnym miejscu pozostał panel do sterowania dwustrefowej klimatyzacji w formie tradycyjnych przycisków. Istotnym elementem wnętrza jest też selektor trybów jazdy. Włosi od lat proponują już system D-N-A zmieniający charakterystykę samochodu, a nawet siłę tłumienia amortyzatorów, którą można włączyć w trybie dynamic.

Minusem jest zdecydowanie spalanie

Niestety nawet tak ładna Alfa Romeo ma swoje wady. Pierwszą z nich jest mały bak (43 litry), a potęguje to wysokie spalanie. O ile mamy trochę prądu w akumulatorze to wyniki oscylują w akceptujących okolicach 6-7 litrów. W rzeczywistości, gdzie raczej tej zmagazynowanej energii nie ma, to spalanie jest bardzo wysokie – w trasie nawet 10-11 litrów, a w mieście takie Tonale potrafi postraszyć nawet jeszcze wyższymi rezultatami. A teoria? Mówi o kilku litrach na 100 km.

Alfa Romeo Tonale Phev 34
Alfa Romeo Tonale Phev 34

Hybryda plug-in wymogła też na projektantach zmniejszenie bagażnika. Jego pojemność w tej wersji to tylko 385 litrów, więc może czasem tego miejsca zabraknąć. Różnica jest spora, bo w standardzie ten kufer ma około 500 litrów.

Czas na zestawienie kosztów

Koszty użytkowania opisałem wyżej, ale warto jeszcze wspomnieć o cenach tego auta. Hybrydy plug-in to niestety zazwyczaj najdroższe odmiany modelu. W końcu skoro coś jest najszybsze, to musi też kosztować. I tak ten zestaw napędowy kosztuje minimum 240 tysięcy złotych. Bogata opcja Veloce wymaga jeszcze większej dopłaty i przebije granicę ćwierć miliona złotych. A to już bardzo dużo…

Alfa Romeo Tonale Phev 43
Alfa Romeo Tonale Phev 43

Alfa Romeo Tonale, również w wersji hybrydowej, może przynieść naprawdę sporo radości. I to nie tylko kierowcy, ale i wszystkim użytkownikom tego auta. Raczej wszyscy docenią jego aspekty wizualne oraz wysokie wyposażenie, więc ten model potwierdza specyfikę tej włoskiej marki. Ma dużo plusów i równie dużo minusów, ale naprawdę wzbudza emocje.

Konrad Stopa

Zdjęcia Alfa Romeo Tonale Phev:

Alfa Romeo Tonale Phev 1
Alfa Romeo Tonale Phev 1
Alfa Romeo Tonale Phev 2
Alfa Romeo Tonale Phev 2
Alfa Romeo Tonale Phev 3
Alfa Romeo Tonale Phev 3
Alfa Romeo Tonale Phev 5
Alfa Romeo Tonale Phev 5
Alfa Romeo Tonale Phev 6
Alfa Romeo Tonale Phev 6
Alfa Romeo Tonale Phev 7
Alfa Romeo Tonale Phev 7
Alfa Romeo Tonale Phev 8
Alfa Romeo Tonale Phev 8
Alfa Romeo Tonale Phev 9
Alfa Romeo Tonale Phev 9
Alfa Romeo Tonale Phev 10
Alfa Romeo Tonale Phev 10
Alfa Romeo Tonale Phev 11
Alfa Romeo Tonale Phev 11
Alfa Romeo Tonale Phev 12
Alfa Romeo Tonale Phev 12
Alfa Romeo Tonale Phev 13
Alfa Romeo Tonale Phev 13
Alfa Romeo Tonale Phev 14
Alfa Romeo Tonale Phev 14
Alfa Romeo Tonale Phev 15
Alfa Romeo Tonale Phev 15
Alfa Romeo Tonale Phev 16
Alfa Romeo Tonale Phev 16
Alfa Romeo Tonale Phev 17
Alfa Romeo Tonale Phev 17
Alfa Romeo Tonale Phev 18
Alfa Romeo Tonale Phev 18
Alfa Romeo Tonale Phev 19
Alfa Romeo Tonale Phev 19
Alfa Romeo Tonale Phev 20
Alfa Romeo Tonale Phev 20
Alfa Romeo Tonale Phev 22
Alfa Romeo Tonale Phev 22
Alfa Romeo Tonale Phev 23
Alfa Romeo Tonale Phev 23
Alfa Romeo Tonale Phev 24
Alfa Romeo Tonale Phev 24
Alfa Romeo Tonale Phev 25
Alfa Romeo Tonale Phev 25
Alfa Romeo Tonale Phev 26
Alfa Romeo Tonale Phev 26
Alfa Romeo Tonale Phev 27
Alfa Romeo Tonale Phev 27
Alfa Romeo Tonale Phev 28
Alfa Romeo Tonale Phev 28
Alfa Romeo Tonale Phev 29
Alfa Romeo Tonale Phev 29
Alfa Romeo Tonale Phev 30 1
Alfa Romeo Tonale Phev 30 1
Alfa Romeo Tonale Phev 32
Alfa Romeo Tonale Phev 32
Alfa Romeo Tonale Phev 33
Alfa Romeo Tonale Phev 33
Alfa Romeo Tonale Phev 34
Alfa Romeo Tonale Phev 34
Alfa Romeo Tonale Phev 35
Alfa Romeo Tonale Phev 35
Alfa Romeo Tonale Phev 36
Alfa Romeo Tonale Phev 36
Alfa Romeo Tonale Phev 37
Alfa Romeo Tonale Phev 37
Alfa Romeo Tonale Phev 38
Alfa Romeo Tonale Phev 38
Alfa Romeo Tonale Phev 39
Alfa Romeo Tonale Phev 39
Alfa Romeo Tonale Phev 40 1
Alfa Romeo Tonale Phev 40 1
Alfa Romeo Tonale Phev 42 1
Alfa Romeo Tonale Phev 42 1
Alfa Romeo Tonale Phev 43 1
Alfa Romeo Tonale Phev 43 1
Alfa Romeo Tonale Phev 46 1
Alfa Romeo Tonale Phev 46 1
Alfa Romeo Tonale Phev 47 1
Alfa Romeo Tonale Phev 47 1
Alfa Romeo Tonale Phev 48 1
Alfa Romeo Tonale Phev 48 1
Alfa Romeo Tonale Phev 49 1
Alfa Romeo Tonale Phev 49 1
Alfa Romeo Tonale Phev 50 1
Alfa Romeo Tonale Phev 50 1

Dane techniczne Alfa Romeo Tonale Phev:

Silnik: R4, benzyna
Pojemność: 1332 cm3
Moc: 280 KM
Maksymalny moment obrotowy: 270 Nm  
0 – 100 km/h: 7,3 s
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Skrzynia biegów: 6–biegowa, manualna
Cena: ok. 250 tysięcy złotych

A tak bawimy się na Youtube:

Tagi: Alfa Romeoalfa romeo tonaleAlfa Romeo Tonale Plug-intonale phev
Poprzedni post

Audi Q3 Lewandowskiego na sprzedaż

Następny post

Porsche Panamera z rekordem zielonego piekła

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Peugeot 2008

Test: Peugeot 2008 1.2 136 e-DSC – lwiątko na wypasie

Autor Damian Kaletka
30/06/2025
0

Niby miękka hybryda, ale nie do końca.

KGM Actyon (1 of 29)

Test: KGM Actyon 4WD – złoty, ale czy skromny?

Autor Paweł Zaorski
27/06/2025
0

Koreańska marka małymi krokami odświeża swój image. Zaczęła od dość radykalnych kroków, czyli zmiany nazwy na KGM. A idąc za...

Następny post
porsche panamera nurburgring 2

Porsche Panamera z rekordem zielonego piekła

Komentarze 1

  1. duke75 says:
    11 miesięcy ago

    -nie zgadzam się w kwestii przyśpieszenia bo auto ma katalogowo ok. 6.5 sęk do 100km/h i tyle mnie więcej wychodzi w wielu testach.
    – spalanie w trasie wynosi ok. 8l/100 przy prędkościach autostradowych i to przy ładowaniu baterii czyli z największym możliwym obciążeniem silnika, kumpel w trasie na trybie D jadąc do Włoch przez Szwajcarie w trybie D osiągnął 9.5 więc nie wiem skąd autor wziął 10-11 litrów. Spalanie w codziennej jeździe do Krakowa i po mieście (łącznie ok. 80 km) wynosi ok. 2.5 l/100 w lecie i maks. 4 litry w zimie przy codziennym ładowaniu z gniazdka. Na samym elektryku da się przejechać 65 km w trasie jadać maks. 100-110 km/h. W mieście więcej.
    – nawiązanie do Peugeota nie jest na miejscu poniważ projekt auta pochodzi jeszcze z FCA a nie Stellantis. – jak powszechnie wiadomo cena Alfy w katalogu to jedno a cena przy konkretnej rozmowie w niektórych salonach to drugie. Efekt jest taki ,że auto da się kupić w pełnym wypasie za cene poniżej 240 tyś.
    Co do wad to potwierdzam:
    – jest dość głośny jesli silnik spalinowy wchodzi do wysokie oboty.
    – bagażnik jest stosunkowo mały ale spakowałem się z 4-osobową rodziną na 2 tygodniowe wakacje ale kupiłem dedykowane torby Kjust pod ten bagażnik.

    Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.