• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Alfa Romeo Stelvio Estrema – pożegnanie w ciekawej formie

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
06/01/2023
w Nowe
2
Alfa Romeo Stelvio Estrema 90

Alfa Romeo Stelvio Estrema 90

359
SHARES
3.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Alfa Romeo Stelvio może być dobrym przykładem, który ma przekonać opornych do segmentu SUV. W pożegnalnej wersji Estrema w ciekawym designie i z 280 KM robi to bardzo skutecznie.

Spokojnie, włoska marka nie rezygnuje z tego modelu. Po prostu zapowiadany facelifting ziści się w 2023 roku, a Estrema to limitowana do 2000 sztuk odmiana kończąca tę generację, która jest już od 6 lat na rynku.

Warto przeczytać

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Alfa Romeo Stelvio Estrema 74
Alfa Romeo Stelvio Estrema 74

Jak wygląda Stelvio Estrema?

I powiem szczerze Włosi się postarali, bo ta wersja wygląda naprawdę nieźle. Sama karoseria Stelvio ze sławnym Scudetto wygląda przyjemnie. W niebieskim lakierze na 21-calowych i czarnych kołach trudno się za nią nie odwrócić. Zwłaszcza, że na lusterkach pojawił się karbon, a z tylnego zderzaka wystają naprawdę wielkie końcówki rur wydechowych. Pięść wsadzicie do nich bezproblemowo.

Podsumowując ten wątek na pewno wyglądem Stelvio do siebie przekonuje chociaż umieszczenie rejestracji z przodu trochę szpeci cały odbiór samochodu.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 31
Alfa Romeo Stelvio Estrema 31

W środku czuć sportowy klimat

Wszystko za sprawą wykończenia z włókna węglowego, które pojawiło się na desce rozdzielczej i konsoli centralnej. Uzupełnieniem skórzana kierownica z czerwoną nicią, wielkie metalowe łopatki z przyjemnym klikiem oraz kubełkowe fotele, w którym pojawiła się alcantara. Są jednak na tyle ciasne, że trzeba pilnować się z masą, ale wszystko we wnętrzu dopasowane jest pod kierowcę.

Subskrybuj nas na Youtube!

Dziwić może mały ekran system infomedialnego, ale jest czytelny, dotykowy i ma piękne grafiki. Co ważne można nim sterować za pomocą pokrętła niczym iDrive w BMW, więc pod względem ergonomii jest nieźle. Zwłaszcza, że panel do klimatyzacji pozostał w osobnym miejscu w formie tradycyjnych klawiszy i pokręteł.

Na pochwałę zasługują też analogowe zegary z włoskimi napisami. Nadaję to fajnego sznytu, a detale robią robotę. Jedyna uwaga do kierunkowskazów, które przez wspomniane łopatki ciężko się obsługuje. Poza tym dźwignia zawsze zostaje w jednym miejscu, więc wymaga to przyzwyczajenia.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 71
Alfa Romeo Stelvio Estrema 71

Pod maską nie ma wstydu

Trzeba przyznać, że możliwości i napęd Stelvio w tej konfiguracji robią wrażenie. Z dwulitrowego silnika wyciśnięto 280 KM, które przenosi się na wszystkie cztery koła. Wszystko za sprawą dobrego 8-biegowego automatu. Maksymalny moment obrotowy to 400 Nm przy 2250 RPM, więc jest czym pojechać.

Potwierdzają to osiągi i dane techniczne. Do setki samochód rozpędza się w 5,6 sekundy, a wskazówka prędkościomierza zatrzyma się w okolicach 230 km/h.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 15
Alfa Romeo Stelvio Estrema 15

DNA i prowadzenie

Osiągi to jedno, ale najważniejsze, że Stelvio dobrze je wykorzystuje. Kierowca dzięki zwartemu zawieszeniu oraz precyzyjnemu układowi kierowniczemu może poczuć samochód i jednocześnie przyjemność z prowadzenia. Pokonałem Alfą kilkaset kilometrów trasy i powiem szczerze, że dawno już tak nie cieszyłem się jazdą tak zwykłego samochodu. Owszem mocnego, ale jednak nie sportowego.

Co ważne, samochodem nieźle jeździ się też po mieście. Oczywiście trzeba uważać na pułapki typu krawężniki, bo szkoda felg, ale dynamiki samochodowi nie brakuje ani w mieście, a nie poza nim.

W razie czego dzięki systemowi DNA, czyli 3 trybom jazdy możemy zmienić lekko charakterystykę auta. Możemy trochę złagodzić układ kierowniczy lub działanie automatu. Co ciekawe w trybie dynamic można nawet zmiękczyć nastawy zawieszenia, by nie odbierać za wiele z komfortu podróży.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 35
Alfa Romeo Stelvio Estrema 35

Rodzina na zdjęciach

Jeśli zależy wam jednak na walorach transportowych i codziennej ergonomii użytkowania, to Stelvio w tym aspekcie może trochę zawieść. Owszem wyposażenie ugości wszystkich 4 pasażerów, a dzieci ucieszą się z wielkiego panoramicznego dachu, ale dorośli z tyłu mogą mieć już problem. Tylna kanapa nie jest najwygodniejsza dla wyższych osób, ale to częsty przypadek ładnych nadwozi.

W bagażniku natomiast pomieścimy 582 litrów bagaży. Nie jest to mało, ale próg załadunku jest dosyć wysoko. Na szczęście klapa bagażnika podniesie się automatycznie.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 62
Alfa Romeo Stelvio Estrema 62

Cena i użytkowanie

Niestety jak to z wersjami specjalnymi bywa Stelvio Estrema nie należy do najtańszych. Specjalny design i dodatkowe wyposażenie odbija się na cenie. Zaglądając w księgi do zapłaty za ten egzemplarz mamy 311 500 złotych. Bazowo ten model kosztuje 237 tysięcy złotych, więc różnica jest zauważalna.

280-konny motor nie należy też do najbardziej ekonomicznych rozwiązań. 1,7-tonowe nadwozie z takimi osiągami, automatem i napędem Q4 nie jest skromne w zużyciu paliwa. Średnio trzeba liczyć te 11 litrów na 100 km. W trasie zejdziemy nawet poniżej 10 l (nawet 8-9 l), ale w mieście zobaczenie wyniku 12 litrów na 100 km nie jest trudne.

Alfa Romeo Stelvio Estrema 13
Alfa Romeo Stelvio Estrema 13

I mimo, że rozsądek podpowiada, że takie Stelvio może przynieść więcej kosztów niż konkurencja to po tym teście wygrywa serce. Samochód ma po prostu charakter, który czuć już po pierwszych kilometrach. A nie jest to już takie oczywiste w obecnej motoryzacji. Jeśli lubicie prowadzić, Alfa Romeo Stelvio Estrema spełni oczekiwania. A że trzeba za to zapłacić – no cóż – jak mówi przysłowie: „za przyjemności się płaci”.

Wolicie Włoszkę czy na przykład Volvo XC60 ?

Konrad Stopa

Fot. Karol Tynka

Zdjęcia Alfa Romeo Stelvio Estrema:

Alfa Romeo Stelvio Estrema 94
Alfa Romeo Stelvio Estrema 94
Alfa Romeo Stelvio Estrema 11
Alfa Romeo Stelvio Estrema 11
Alfa Romeo Stelvio Estrema 13
Alfa Romeo Stelvio Estrema 13
Alfa Romeo Stelvio Estrema 15
Alfa Romeo Stelvio Estrema 15
Alfa Romeo Stelvio Estrema 16
Alfa Romeo Stelvio Estrema 16
Alfa Romeo Stelvio Estrema 20
Alfa Romeo Stelvio Estrema 20
Alfa Romeo Stelvio Estrema 23
Alfa Romeo Stelvio Estrema 23
Alfa Romeo Stelvio Estrema 27
Alfa Romeo Stelvio Estrema 27
Alfa Romeo Stelvio Estrema 28
Alfa Romeo Stelvio Estrema 28
Alfa Romeo Stelvio Estrema 31
Alfa Romeo Stelvio Estrema 31
Alfa Romeo Stelvio Estrema 35
Alfa Romeo Stelvio Estrema 35
Alfa Romeo Stelvio Estrema 38
Alfa Romeo Stelvio Estrema 38
Alfa Romeo Stelvio Estrema 39
Alfa Romeo Stelvio Estrema 39
Alfa Romeo Stelvio Estrema 43
Alfa Romeo Stelvio Estrema 43
Alfa Romeo Stelvio Estrema 49
Alfa Romeo Stelvio Estrema 49
Alfa Romeo Stelvio Estrema 50
Alfa Romeo Stelvio Estrema 50
Alfa Romeo Stelvio Estrema 51
Alfa Romeo Stelvio Estrema 51
Alfa Romeo Stelvio Estrema 62
Alfa Romeo Stelvio Estrema 62
Alfa Romeo Stelvio Estrema 65
Alfa Romeo Stelvio Estrema 65
Alfa Romeo Stelvio Estrema 69
Alfa Romeo Stelvio Estrema 69
Alfa Romeo Stelvio Estrema 71
Alfa Romeo Stelvio Estrema 71
Alfa Romeo Stelvio Estrema 74
Alfa Romeo Stelvio Estrema 74
Alfa Romeo Stelvio Estrema 84
Alfa Romeo Stelvio Estrema 84
Alfa Romeo Stelvio Estrema 87
Alfa Romeo Stelvio Estrema 87
Alfa Romeo Stelvio Estrema 89
Alfa Romeo Stelvio Estrema 89
Alfa Romeo Stelvio Estrema 90 1
Alfa Romeo Stelvio Estrema 90 1

Dane techniczne Alfa Romeo Stelvio Estrema:

Silnik: R4, turbo, benzyna

Pojemność: 1995 cm3

Moc: 280 KM

Maksymalny moment obrotowy: 400 Nm

0 – 100 km/h: 5,6 s

Prędkość maksymalna: 230 km/h

Skrzynia biegów: 8–biegowa, automatyczna

Cena: 237 000 zł (podstawa), 311 500 zł (testowany)

Tagi: AlfaAlfa Romeoalfa romeo stelvioestremaRomeostevio estrema
Poprzedni post

BMW ujawnia auto przyszłości – Dee

Następny post

Pierwszy samochód od Sony może trafić do sprzedaży w 2025 roku

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

hyundai santafe 01

Test: Hyundai Santa Fe 1.6 T-GDI PHEV – dużo obiecuje I daje jeszcze więcej

Autor Redakcja Motopodprad
14/07/2025
0

Wakacje to najlepszy i czasami jedyny moment na rodzinny wyjazd. Warto mieć do tego zadaania odpowiedniego kompana. Dlatego my postanowiliśmy...

bigster vs jaecoo

Trudne Wybory: Dacia Bigster vs Jaecoo 7

Autor Paweł Kaczor
10/07/2025
0

Dacia to marka oferująca budżetowe samochody. Nikt się z tym nie kryje i nikt nie ma problemu z takim właśnie...

Hyundai Tucson 1.6 T GDI HEV 4WD 2024 29 fot. Marcin Koński

Test: Hyundai Tucson 1.6 T-GDI HEV 4WD — efekt aureoli

Autor Marcin Koński
07/07/2025
0

Czy jedna, bądź dwie zaskakująco pozytywne cechy, mogą mieć przełożenie na odbiór całego samochodu? W psychologii, taki zjawisko nie jest...

c300 de (14)

Test: Mercedes C300de – elektryczny doping

Autor Konrad Stopa
04/07/2025
0

Gama współczesnych modeli Mercedesa jest naprawdę szeroka. Są auta sportowe, elektryczne, ale także z silnikami Diesla czy hybrydy z wtyczką....

Następny post
Sony Vision-S

Pierwszy samochód od Sony może trafić do sprzedaży w 2025 roku

Komentarze 2

  1. Pingback: Alfa Romeo Stelvio wyróżniona | Moto Pod Prąd
  2. Pingback: Włosi testują nową Alfę Romeo Stelvio | Motopodprad.pl

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2023 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Elektryczne
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
  • Współpraca

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET

Go to mobile version
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.