W ramach elektryfikacji gamy modelowej, producent z Ingolstadt wzbogacił obecne na rynku od niespełna roku, nowe A6 o odmianę plug-in. Oto Audi A6 TFSI e 55 quattro – stworzone, aby sprostać najsurowszym normom emisji spalin.
Audi A6 generacji C8 zadebiutowało na rynku w 2018 roku i jako wyposażona w absolutnie najnowocześniejsze technologie konstrukcja, już w standardzie oferuje układ mild hybrid. Potrzeba sprostania stale zaostrzającym się przepisom oraz wymaganiom klientów, wymusiła jednak na Audi opracowanie wersji ładowanej z gniazdka.
A6 55 TFSI e quattro bazuje na 252-konnym, benzynowym silniku 2.0 TFSI połączonym ze 143-konnym silnikiem elektrycznym. Łączna moc całego układu wynosi aż 367 koni mechanicznych oraz 500 Nm i umożliwia ona osiągnięcie pierwszej setki po 5,6 sekundy. Prędkość maksymalna to tradycyjne dla większości niemieckich producentów – 250 km/h.
Osiągi idą w tym przypadku w parze z troską o niskie spalanie. Do prędkości 135 km/h możliwe jest poruszanie się za pomocą samego silnika elektrycznego. Zgodnie z procedurą WLTP, zasięg w trybie EV wynosi do 53 kilometrów. Jego uzupełnienie możliwe będzie w jednym z ponad 100 000 punktów możliwych do wyszukania za pomocą usługi Audi e-tron Charging Service.
Cena ładowanego z gniazdka A6 rozpoczyna się na rynku niemieckim od kwoty 68 850 Euro. Oprócz zaawansowanej, hybrydowej technologii, zawiera ona nieco bogatsze niż w standardowej odmianie wyposażenie. Doliczając do tego możliwe do uzyskania ulgi oraz dopłaty do zakupu ekologicznych pojazdów, Audi A6 55 TFSI e quattro może okazać się rozsądnym wyborem.
Paweł Zaorski
fot. Audi