Site icon Motopodprad.pl

Tanio, a dobrze – nowa Dacia Duster

Dacia Duster 10

Dacia Duster 10

O tym jak naprawdę wiele zmieniło się na lepsze w nowym Dusterze miałem okazję przekonać się na rajdzie „NIEZNANE MAZOWSZE”. W końcu Dacia bierze czynny udział w rajdach terenowych, a jej nowa odmiana ciekawi nie tylko z tego względu.

Ceny jak w poprzedniej wersji startują już od 39 900 zł. Po raz kolejny rumuński producent pokazuje, że da się zrobić dobre auto tanio. Design Dustera zmienił się znacząco pomimo zachowania bryły samochodu. Nowa wersja wygląda bardzo dobrze zarówno z zewnątrz, jak i w środku.

A to wszystko między innymi dzięki mocniej zarysowanemu i rozciągniętemu grillowi z przodu samochodu oraz wbudowanym i podzielonym na trzy segmenty światłom LED do jazdy dziennej. Pozioma maska z mocniejszym zarysem, na którą opada szyba jest bardziej nachylona i przesunięta o 10 cm do przodu, nadaje autu solidnego wyglądu.

Wyżej umieszczona boczna linia nadwozia podkreślona charakterystycznymi dla SUV-ów aluminiowymi relingami jeszcze bardziej wzmacnia wrażenie solidności i poczucia bezpieczeństwa. Tył auta podkreślają wyraźniej zarysowane nadkola oraz tylnie lampy w stylu Jeepa Renegade.

Całkowicie przeprojektowany środek wygląda naprawdę dobrze. Powiększona deska rozdzielcza z proporcjami odpowiednimi dla SUVa, trzema sporymi pokrętłami oraz klawiszowymi przełącznikami daje świetny efekt.

Duster jak na SUVa przystało jest bardzo przestronny i został zaopatrzony w wiele przydatnych w codziennym użytkowaniu schowków o łącznej pojemności 27,2 litra. Bagażnik przy rozłożonych siedzeniach zapewnia 445 litrów pojemności, natomiast przy złożonych siedzeniach aż 1 478 litrów.

Duster jest bardzo dobrze prowadzącym się autem, a to za sprawą zmiennego elektrycznego wspomagania kierownicy, system ten bardzo ułatwia jazdę w warunkach miejskich oraz poprawia komfort jazdy terenowej. Wraz z Krzysztofem Hołowczycem miałem okazję sprawdzić jak dobrze to auto radzi sobie w ciężkich warunkach na specjalnie przygotowanym odcinku off-roadowym. I proszę mi wierzyć jak na samochód typu SUV radzi sobie bardziej niż przyzwoicie.

Przeprojektowane, obszerniejsze siedzenia zapewniają lepsze podparcie boczne przy pokonywaniu zakrętów. Zastosowana w nich pianka o większej gęstości zapewnia większą trwałość i wyższy komfort. Siedzenia foteli zostały również wydłużone o 20 mm.

Z ciekawszych rozwiązań codziennego użytku, które zostały wprowadzone po raz pierwszy to, system Multiview Camera (kamery zainstalowane z wszystkich czterech stron samochodu, nie tworzy to obrazu 360 stopni, natomiast doskonale spełnia swoją rolę). Nowy Duster jest również wyposażony w system bezkluczykowego dostępu.

Dacia Duster to naprawdę świetny przykład samochodu, w którym cena jest adekwatna do produktu. Jak pokazują słupki sprzedaży z roku na rok docenia to coraz większa grupa klientów. Duster ma pewne braki, można by się czepiać jakości niektórych elementów, i tkwić w przekonaniu, że konkurencja oferuje więcej i lepiej… Warto sobie zadać jednak jedno ważne pytanie – za ile?

Czy warto aż tyle przepłacać za to troszeczkę więcej i troszeczkę lepiej. Dacia zrobiła naprawdę nowego Dustera, który dobrze wygląda i dobrze się prowadzi, więc czego więcej oczekiwać od samochodu do codziennego użytku?

Jakub Bartkowiak

fot. Dacia, autor

Exit mobile version