Świeże na rynku – BMW X5M i X6M

Szybkich SUVów ciąg dalszy. Niemiecki koncern pokazał światu wersję M swoich większych aut. Mowa tu o X5 M i X6 M. Co ciekawe od razu pokazano wszystkie wersje samochodów – te doprawione Competition też.

Auta poprawiono też stylistycznie. Jest agresywniej, ale nie rewolucyjnie. Dominują duże nerki, duże koła, widowiskowe lakiery nadwozia i trochę zmodyfikowanych elementów karoserii jak zderzaki czy dyfuzor.

We wnętrzu zmieniono kubełkowe fotele, a sportowa kierownica zyskała przyciski “M” do zapisania ulubionych ustawień auta (od działania automatu, zawieszenia, po układ kierowniczy). Jest ich dwa.

BMW 17 1024x683 Świeże na rynku   BMW X5M i X6M

Pod maskę obu modeli trafił motor z nowej M5, czyli 600-konne V8 z maksymalnym momentem obrotowym równym aż 750 Nm. To owocuje sprintem do setki w 3,9 sekundy i prędkością maksymalną na granicy 290 km/h. Co ciekawe te osiągi dotyczą obu modeli.

Za mało? Wersje competition to dodatkowe 25 KM i poprawa przyspieszenia o 0,1 sekundy.

BMW x5m 2 1024x683 Świeże na rynku   BMW X5M i X6M

Niestety wspomnianymi modelami BMW nie podriftujecie. Auta korzystają ze znanego napędu Xdrive, ale nie mają opcji jazdy tylko na tylnej osi jak pierwowzór w M5.

Konrad Stopa
fot. BMW

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: