• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Używane: Suzuki Grand Vitara II

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
14/11/2012
w Używane
0
2nd Suzuki Grand Vitara

2nd Suzuki Grand Vitara

146
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Suzuki to drugi po Subaru japoński producent, który potrafi wcisnąć napęd 4×4 do parktycznie każdego modelu samochodu. Czasami działają wbrew logice, umieszczając napęd na cztery łapy nawet w typowo miejskich wodzidłach. Jednak dziś nie będzie o logice działań japońskiego producenta. Będzie o tym jak po kilku latach sprawdza się napęd na 4 koła w aucie, w którym powinien się znajdować.

ADVERTISEMENT

Suzuki Grand Vitara II weszła na rynek w 2005 by zastąpić totalnie nijaką Grand Vitarę pierwszej generacji. Uff i całe szczęście, bo Grand Vitara I mimo wielu zalet, nie wprawiała mnie w zachwyt. Suzuki Grand Vitara II wydaje się czerpać z tego samego stylistycznego źródła co Vitara (jeszcze bez przedrostka Grand, nie zasługiwała na niego z powodu niewielkich rozmiarów). Kwadratowe światła, spory grill, krótkie zwisy, potężna maska schodząca na błotniki, imitacja wlotów powietrza na przednich nadkolach, koło zapasowe na tylnej klapie, gruby słupek środkowy w wersji trzy drzwiowej jakby przyniesione z modelu wprowadzonego w 1988 r. I jak to wygląda?

Po przyprawieniu starych wzorów nutką nowoczesności wygląda nad podziw dobrze. Suzuki, mimo siedmiu lat obecności na rynku wygląda świeżo i co najważniejsze terenowo. Duże koła, spory prześwit, masywna sylwetka – to auto wygląda jak terenówka i krzyczy do właściciela, który właśnie wyszedł z pracy i przyszedł na parking: zarobiłeś na paliwo – zabierz mnie do lasu! No właśnie, a jak jest z jazdą w terenie… Prześwit wynosi 20 cm, kąty natarcia, rampowy i zejścia, szczególnie w krótszej wersji, wygląda bardzo obiecująco (odpowiednio 29, 20 i 36 stopni). Dzięki takim wartościom, zachowanej częściowej konstrukcji ramowej w podwoziu, Grand Vitara zawstydza całą konkurencje. Nie obraźcie się właściciele CRV-ek i RAV-ek, ale nie macie szans! Chcesz SUV-a nie tylko do szpanowania na mieście i patrzenia z góry na innych kierowców? Bierz Grand Vitarę!

Warto przeczytać

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Trudne Wybory: Ford Mustang Mach-e GT vs Ford Mustang Shelby GT500

Odkryj z nami auto – BMW 218 i

Stały napęd na 4 koła sprawdza się na śliskich nawierzchniach, reduktor pozwoli wjechać tam gdzie ciężko Ci wejść. Jeśli nie martwisz się o stan lakieru, ubierz Suzuki w „trekkingowe obuwie”, a zajedziesz dalej niż myślisz. Pewnie jesteście ciekawi jak to auto jeździ po asfalcie, a ja tylko o tych właściwościach terenowych.

No cóż, przyczyna jest prosta, Grand Vitara, na asfalcie prowadzi się poprawnie, na tym chciałbym skończyć. Jedynie wersja trzydrzwiowa potrafi sprawić niespodziankę i podskoczyć na poprzecznej nierówności. Przyczyną jest niezbyt imponujący rozstaw osi. Niestety tu konkurencja jest lepsza, ale przewaga Hondy CRV czy Toyoty RAV-4 nie jest aż tak miażdżąca jakby się mogło wydawać.

We wnętrzu bez niespodzianek: duże fotele, spore nadwozie daje w zamian niezłą ilość miejsca w środku (nawet z tyłu pod warunkiem, że kupisz wersję 5 drzwiową) deska rozdzielcza bez polotu, ale nie zaśniecie z nudy od patrzenia na nią. Nie znajdziecie tu dotykowego ekranu, no bo po co taki? To nie auto w długie trasy, a w lesie lepiej przyda się porządna mapa. Grand Vitary wyjeżdżające z salonu już na „dzień dobry” dostawały wszystko co potrzebne do komfortowego życia kierowcy: klimatyzacja, elektryczne szyby i lusterka czy podgrzewane fotele. O bezpieczeństwo dbają 4 poduszki powietrzne i ABS.

Paleta silników nie przyprawiała nabywców o zawrót głowy. W wersji 3D do wyboru silnik 1.6 benzyna lub 1.9 DDiS. Zaprzęg 106 koni pojonych benzyną nie radzi sobie z ciężkim nadwoziem i napędem na 4 koła, uzbrojony w 129 kucy diesel będzie lepszym wyborem jeśli liczycie na większą dynamikę. W wersji pięciodrzwiowej do wyboru początkowo diesel 1.9 oraz benzyniak 2.0 (zastąpiony niedawno nową konstrukcją o pojemności 2.4 litra). Te jednostki radzą sobie całkiem nieźle. Zdarzają się również rodzynki z silnikami o pojemności 2.7 oraz 3.2 litra. To już potężne maszyny, ale stały napęd na 4 koła i aerodynamika garażu sprawiają, że dystrybutor dość mocno pokąsa wasz portfel.

Dla kogo ten samochód? Oczywiście dla każdego. Poprawka – dla każdego, kto potrafi wybaczyć nieco gorsze zachowanie na asfalcie, a docenić możliwości terenowe tego Japończyka. Aby stać się szczęśliwym posiadaczem Suzuki Grand Vitary należy przygotować ok. 35 tys. na wersję trzydrzwiową, która notabene świetnie sprawdza się w mieście, oraz ok. 40 tys. za egzemplarz z pięcioma drzwiami. Dodatkowe centymetry i para drzwi czyni zeń samochód bardziej uniwersalny.

Radosław Kłapyta

Tagi: grandgrand vitaragvRadosław Kłapytasuzukitestużywaneużywane pod pradvitaravitara II
Poprzedni post

Filtry cząstek stałych – utrapienie kierowców

Następny post

Używane: Alfa Romeo 33, miłość vs rozsądek – 1:0

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Nowe xc60 vs stare xc60 9

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Autor Paweł Kaczor
08/06/2023
0

Najbardziej popularne auto w swojej klasie. Najchętniej wybierany samochód wśród aut segmentu premium! Co sobie myślisz czytając te słowa? Że...

elektryczny Mustang vs spalinowy Mustang 4

Trudne Wybory: Ford Mustang Mach-e GT vs Ford Mustang Shelby GT500

Autor Paweł Kaczor
11/05/2023
1

Gdyby Carol Shelby widział te zdjęcia, to w grobie by się przewrócił. Ford Mustang Shelby GT500 i Ford Mustang Mach-E...

Bmw 218 i 31

Odkryj z nami auto – BMW 218 i

Autor Konrad Stopa
09/05/2023
0

BMW Serii 2 w odmianie Gran Coupe to najmniejszy sedan bawarskiej marki. Jak radzi sobie na drodze w najsłabszej odmianie...

Citroen C3 2022 23

Odkryj z nami auto – Citroen C3

Autor Konrad Stopa
02/05/2023
1

Miejskich aut w formie małych hatchbacków coraz mniej na rynku, ale taka legenda jak Citroen C3 zawsze znajdzie na siebie...

Następny post
Alfa Romeo 33 1.7S

Używane: Alfa Romeo 33, miłość vs rozsądek – 1:0

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET