Suzuki Baleno – wraca stary znajomy?

Pamiętacie Suzuki Baleno? Suzuki właśnie poinformowało, że wraca do nazwy sprzed 20 lat. Auto bazuje na koncepcie IK-2, ale jest od niego o wiele mniej odważne stylistycznie. 

Nowe Baleno, o czym możecie przekonać się patrząc na zdjęcie powyżej lub filmik zamieszczony poniżej, nie wygląda zbyt zachęcająco. Auto, które będzie miało wymiary: 4023 mm długości, 1920 mm szerokości, 1450 mm wysokości oraz rozstaw osi wynoszący 2520 mm i ma przynależeć do segmentu B, będzie prawdopodobnie budżetową propozycją.

Pod jego maską Suzuki zamierza zamontować pierwszy turbodoładowany silnik benzynowy w historii! Motor o pojemności 1.0-litra BOOSTERJET ma oferować niezłe osiągi i małe zużycie paliwa. Produkcja auta w zakładach Suzuki w Indiach ruszy jeszcze w grudniu tego roku, a na żywo będzie je można obejrzeć na salonie samochodowym we Frankfurcie.

 

https://youtu.be/gMmAyA_NqRg

 

Pytanie tylko czy Baleno to dobra nazwa dla nowego produktu Suzuki?

agier

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim garażu stoją obecnie Skoda Scala Style 1.0 TSI 115 KM DSG z 2020, Mercedes W124 E-24 K-Jet, 220 KM, BMW e39 525 TDS 143 KM - ostatni Mohikanin i mój codzienny towarzysz niedoli.Nie jestem entuzjastą elektryków. Zauważam mnóstwo problemów z wprowadzeniem nowej metody napędów i z przerażeniem obserwuję jak bardzo ludzie ulegają nowej fali - w tym wielu kolegów i koleżanek po fachu. Ja z kolei wolałbym podejście "zero waste" - auto powinno służyć latami kolejnym właścicielom, z czego jak najdłużej pierwszemu z nich. Powinno być tak wykonane tak, żeby jego eksploatacja była bezproblemowa i tania. To jest podejście proekologiczne. Każde inne tylko udaje, że nim jest.