Korzystając z kilku wolniejszych chwil przeszukiwałem internet w poszukiwaniu inspiracji na metamorfozę mojego auta. Nie chodziło mi o wielkie przemiany, ale jakiś skromny akcent który cieszyłby moje oko przez dłuższą chwilę.
W pierwszej chwili myślałem o oklejeniu folią kilku elementów w aucie (lusterek, emblematów), ale zdałem sobie sprawę że jestem chyba zbyt leniwy żeby samemu brać się za oklejenie czegokolwiek. Dodatkowo musiałbym się jakoś nauczyć oklejać i jeszcze dokupić odpowiednie narzędzia, na co nie mam ani czasu ani funduszy. Już miałem otwarte aukcje z popularną “gumą w sprayu” aby kupić coś czego już używałem, ale przypomniałem sobie jak po kilku latach męczyłem się aby zdjąć to coś z kilku elementów.
Nie powinno to nikogo dziwić że w dzisiejszych czasach reklamy na stronach www dopasowują się do tego czego szukamy.Takim małym zrządzeniem losu wypatrzyłem reklamę czegoś takiego jak SUPERWRAP. Niemal od razu zacząłem szukać informacji o tym produkcie. Pierwsza na świecie winylowa folia do natrysku oferująca gładszą powierzchnię o wykończeniu w wysokim połysku oraz aplikację prostu z puszki, nadająca się do malowania felg, zacisków, lusterek i np. emblematów. W takim szerokim skrócie mógłbym opisać charakterystykę tego produktu. Brzmi nieźle, napisałbym że świetnie, ale po przygodach z “gumą w sprayu” postanowiłem bardziej zgłębić temat.
Motopodprad.pl: Stając przed wyborem popularnej „gumy w spraju” a SUPERWRAPem, (którego jesteście dystrybutorem) co przemawia na korzyść tego drugiego?
Maciej Jaworski (Folia-samochodowa.pl): Jakość wykończenia. Największa różnica między produktami gumopochodnymi, a Superwrap’em jest widoczna ‘gołym okiem’ – powierzchnia pokryta naszym preparatem jest bardzo zbliżona wyglądem do lakieru samochodowego. Ponadto środek jest odporny na codzienną eksploatację czyli promieniowanie UV, chemię oraz drobne zarysowania.
M: Guma w sprayu była przez chwilę bardzo znanym produktem, sam z niej korzystałem ale bałbym się malować nią zaciski. Jak się to ma z SUPERWRAPem? Reklamujecie Państwo również możliwość malowania właśnie zacisków hamulcowych. Ta folia wytrzyma temperatury jakie mogą występować na tych elementach?
MJ: Tak, zmiana koloru zacisków hamulcowych to jedna z możliwości użycia Superwrap’a. Produkt, przez około tydzień od aplikacji utwardza się, a powierzchnia staje się coraz bardziej szklista i śliska. Ta jedna z cech produktu sprawia, że świetnie sprawdzi się przy zaciskach hamulcowych ponieważ pył z klocków nie osadza się na zacisku i bardzo łatwo go zmyć.
M: Bardzo zaciekawił mnie temat malowania felg. Rozumiem że jak przy każdej aplikacji czy to folii czy lakierów powinno się umyć i odtłuścić powierzchnię roboczą? W przypadku felg produkt nadaje się tylko do malowania (albo lepiej foliowania) całych felg (łącznie z wewnętrzną częścią felgi) czy tylko części zewnętrzne?
MJ:Rekomendujemy użycie Superwrap na części zewnętrzne z jednego prostego powodu – tylko ta część felgi jest widoczna. Oczywiście, nie ma przeciwwskazań aby zmienić kolor głębszych obszarów felgi – wtedy należy liczyć się jedynie z większym zużyciem preparatów.
M: Ja dość często zmieniam zdanie, albo szybko mi się coś nudzi. Co w przypadku kiedy dajmy na to pomaluje sobie już felgi, ale po jakimś czasie znudzi mi się ich kolor. Czy folia SUPERWRAP jest łatwo demontowalna? Pamiętam że z „gumą w sprayu” przechodziłem po kilku latach niezłe katusze z jej demontażem, nie chciałbym znowu przeżywać tego samego.
MJ: Guma jest bardzo kapryśnym produktem, w pierwszym okresie możliwość samoczynnego demontażu jest niezwykle wysoka lecz po przekroczeniu pewnego czasu (na każdej powierzchni oraz u każdego producenta produktów jest to inny okres) guma wulkanizuje się z powierzchnią oznacza to, że wtapia się w powierzchnię którą jest pokryta przez co usunięcie jej może być bardzo uciążliwe oraz istnieje ryzyko uszkodzenia pokrytej powierzchni.
Superwrap w tym przypadku również różni się od swoich “kuzynów”. Nowy kolor na odpowiednio przygotowanej i pielęgnowanej powierzchni utrzyma się minimum dwa lata, a gdy w tym lub późniejszym okresie nastąpi chęć zmiany koloru na inny wystarczy zacząć zacząć podrywać folię z powierzchni i to jest najtrudniejszy etap ponieważ następnie folia będzie odchodzić płatami.
M: Zdaje sobie sprawę że jak każdy materiał (lakier/folia) również i Superwrap jest narażony na uszkodzenia mechaniczne. Czy uszkodzenie powiedzmy „pofoliowanej” felgi przez kamyk na drodze nie doprowadzi do samoczynnego odrywania się pozostałej części folii?
MJ: Wiele zależy od głębokości uszkodzenia, pomniejsze zarysowania pod wpływem temperatury wyrównają się i wrócą do pierwotnego wykończenia. Problem pojawia się w momencie jeśli pojawi się głębsze uszkodzenie i uwidacznia się powierzchnia bazowa – wtedy ryzyko oderwania się jest podwyższone. W takiej sytuacji zalecamy uzupełnienie koloru w danym miejscu, a do tego okresu nieco ostrożniejszą eksploatację oraz mycie uszkodzonego obszaru z szczególną uwagą.
M: Co warto wiedzieć podczas aplikacji żeby ustrzec się przed jakimiś problemami?
MJ: Wszystkie istotne informacje są podane w instrukcji, zastosowanie się do niej gwarantuje brak problemów z aplikacją oraz późniejszą długoterminową eksploatacją.
Przede wszystkim zalecamy aby odpowiednio przygotować powierzchnię roboczą. Myślę że nikomu nie trzeba tego mówić, ale często spotykamy się z sytuacją że klienci pomijają ten drobny aczkolwiek szczególny etap.
M: Jak Pan oceni łatwość aplikacji SUPERWRAPa względem wspominanej wcześniej “gumy w sprayu” .
MJ: Podstawowa zasadą której nie zaprzeczamy jest sposób montażu. Superwrapa jak i gumę w sprayu nakłada się metodą natryskową. I w zasadzie na tym etapie zakończyłbym porównywanie obydwu produktów (gdyż nie znam specyfiki kontr produktu).
Zdajemy sobie sprawę że instrukcja aplikowania SUPERWRAPa może przerazić i wydaje się być skomplikowaną, niemniej po przyłożeniu się do pracy będziemy dłużej cieszyli się z efektu. Myślę że każdy bez wyjątków poradzi sobie z “pofoliowaniem” dowolnego elementu czy to w samochodzie czy chociażby w rowerze
Motopodprad.pl: Dziękuję za rozmowę!
Maciej Jaworski: Dzięki!
Nie wiem jak Wy, ale ja czuje się przekonany i na pewno w bardziej sprzyjającej aurze (w chwili pisania artykułu temperatura otoczenia wynosi równe -10 stopni celsjusza) spróbuję pomalować na próbę jedną felgę w dość odważnym wybranym przeze mnie kolorze jakim jest MIAMI TEAL (ciekawie będzie kontrastował z zielonym zaciskiem hamulcowym.
Przy okazji moich zakupów Folia-samochodowa.pl podrzuca rabat 15% na hasło MOTOPODPRAD na zakupy produktu SUPERWRAP. Spieszcie się bowiem rabat obowiązuje do końca stycznia 2022.