Site icon Motopodprad.pl

Superb doczekał się faceliftingu. Dołącza wersja hybrydowa i Scout!

2020 skoda superb facelift

2020 skoda superb facelift

Nowa Skoda Superb iV debiutuje przy okazji modernizacji modelu. Pokazano także elektryczne Citigo o zasięgu 265 km.

Bratysława była miejscem dzisiejszego debiutu odświeżonego Superba. Stało się to przy okazji Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie, których Skoda jest głównym sponsorem. W skrócie Superb dostał istotne aktualizacje technologii, ale o rewolucji nie ma mowy. Uważny obserwator dostrzeże inne zderzaki ze światłami LED, nieco inne klosze reflektorów oraz duży napis na tylnej klapie. W końcu czeskie auto sprzedaje się świetnie, więc należało tylko trochę przypudrować mu nosek. Lifting jest w tym przypadku okazją do wprowadzenia z hukiem nowych wersji.

Pierwszą z nich jest hybryda plug-in z zasięgiem na samym prądzie nawet do 55 km. O ile w zwykłych Superbach jest już silnik 1.5 TSI, tak hybryda korzysta jeszcze z poprzednika o pojemności 1.4. Kombinowana moc zestawu to całkiem przyzwoite 220 KM. Hybrydę można mieć zarówno w liftbacku jak i w kombi, ale trzeba pogodzić się z mniejszym bagażnikiem. Dobrze, że Superb ma gigantyczny kufer, bo zestaw baterii zabiera około 150 l przestrzeni.

Przyszedł czas na Superba dla wszędołazów

Sporą nowością i zaskoczeniem jest uterenowione kombi Scout. Tym samym Superb uzupełnia gamę tego typu aut obok Octavii i Fabii. Zawieszenie takiego auta podniesione jest o 15 mm i dodano osłony podwozia. Oprócz tego efektowne, wpisujące się w obecne trendy nadwozie i koła. W środku kierowca znajdzie dodatkowy tryb do jazdy poza asfaltem oraz parę innych systemów. Silniki w Scoucie będą ograniczone tylko do dwóch najmocniejszych – 2.0 TSI 272 KM i 2.0 TDI 190 KM. Powód jest prosty – tylko z tymi jednostkami można mieć napęd AWD.

Pierwszy elektryk Skody – miejskie Citigo iV

Po elektrycznym Up!-ie oraz Mii przyszedł czas na Citigo. Samochód ten korzysta z rozwiązań spalinowych modeli, ale pod maską ma zupełnie bezgłośny motor elektryczny o mocy 82 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Taka Skoda osiąga 100 km/h w 12,5 s, ale maksymalna prędkość to tylko 130 km/h. Ładowanie iV trwa pewnie kilkanaście godzin ze zwykłego gniazdka, ale na szybkiej ładowarce zajmie to kilkadziesiąt minut.

Elektryczne Citigo będzie miało kilka ekskluzywnych kolorów, bogatsze wyposażenie i grill w kolorze nadwozia. Nie ma za to wyboru ilości drzwi – iV występuje tylko jako praktyczniejszy hatchback 5d.

Elektryczne Citigo iV będzie dostępne w salonach w drugiej połowie roku. Superb po faceliftingu powinien pojawić się wcześniej. Jedynie na hybrydę trzeba jeszcze chwilę poczekać, bo pierwsze dostawy zaczną się na początku 2020 r.

Bartłomiej Puchała
fot. Skoda

Exit mobile version