Nowa Skoda Superb iV debiutuje przy okazji modernizacji modelu. Pokazano także elektryczne Citigo o zasięgu 265 km.
Bratysława była miejscem dzisiejszego debiutu odświeżonego Superba. Stało się to przy okazji Mistrzostw Świata w hokeju na lodzie, których Skoda jest głównym sponsorem. W skrócie Superb dostał istotne aktualizacje technologii, ale o rewolucji nie ma mowy. Uważny obserwator dostrzeże inne zderzaki ze światłami LED, nieco inne klosze reflektorów oraz duży napis na tylnej klapie. W końcu czeskie auto sprzedaje się świetnie, więc należało tylko trochę przypudrować mu nosek. Lifting jest w tym przypadku okazją do wprowadzenia z hukiem nowych wersji.
Pierwszą z nich jest hybryda plug-in z zasięgiem na samym prądzie nawet do 55 km. O ile w zwykłych Superbach jest już silnik 1.5 TSI, tak hybryda korzysta jeszcze z poprzednika o pojemności 1.4. Kombinowana moc zestawu to całkiem przyzwoite 220 KM. Hybrydę można mieć zarówno w liftbacku jak i w kombi, ale trzeba pogodzić się z mniejszym bagażnikiem. Dobrze, że Superb ma gigantyczny kufer, bo zestaw baterii zabiera około 150 l przestrzeni.
Przyszedł czas na Superba dla wszędołazów
Sporą nowością i zaskoczeniem jest uterenowione kombi Scout. Tym samym Superb uzupełnia gamę tego typu aut obok Octavii i Fabii. Zawieszenie takiego auta podniesione jest o 15 mm i dodano osłony podwozia. Oprócz tego efektowne, wpisujące się w obecne trendy nadwozie i koła. W środku kierowca znajdzie dodatkowy tryb do jazdy poza asfaltem oraz parę innych systemów. Silniki w Scoucie będą ograniczone tylko do dwóch najmocniejszych – 2.0 TSI 272 KM i 2.0 TDI 190 KM. Powód jest prosty – tylko z tymi jednostkami można mieć napęd AWD.
Pierwszy elektryk Skody – miejskie Citigo iV
Po elektrycznym Up!-ie oraz Mii przyszedł czas na Citigo. Samochód ten korzysta z rozwiązań spalinowych modeli, ale pod maską ma zupełnie bezgłośny motor elektryczny o mocy 82 KM i momencie obrotowym 210 Nm. Taka Skoda osiąga 100 km/h w 12,5 s, ale maksymalna prędkość to tylko 130 km/h. Ładowanie iV trwa pewnie kilkanaście godzin ze zwykłego gniazdka, ale na szybkiej ładowarce zajmie to kilkadziesiąt minut.
Elektryczne Citigo będzie miało kilka ekskluzywnych kolorów, bogatsze wyposażenie i grill w kolorze nadwozia. Nie ma za to wyboru ilości drzwi – iV występuje tylko jako praktyczniejszy hatchback 5d.
Elektryczne Citigo iV będzie dostępne w salonach w drugiej połowie roku. Superb po faceliftingu powinien pojawić się wcześniej. Jedynie na hybrydę trzeba jeszcze chwilę poczekać, bo pierwsze dostawy zaczną się na początku 2020 r.
Bartłomiej Puchała
fot. Skoda