W jaki sposób najlepiej dotrzeć do potencjalnego klienta? Zorganizować raodshow. I tą właśnie drogą poszła Lancia z nowym wcieleniem modelu Ypsilon.
Roadshow nie jest niczym nowym. To trochę inny rodzaj pokazu, niż ma to miejsce w salonach sprzedaży. Jest też pewne podobieństwo. Zazwyczaj to jeden egzemplarz danego modelu jest prezentowany w różnych miejscach i w różnym czasie. Podobny pomysł zastosowała Dacia w przypadku modelu Biggster. Na jej premierę można już się zapisywać a pokaz będzie miał miejsce w salonach sprzedaży w Polsce.
Lancia z kolei zorganizowała Ypsilon Experience Days w charakterystycznych dla Włoch miejscach. W końcu to Włochy są najchętniej wybierany regionem turystycznym w Europie. Nic dziwnego, że ten miejski samochodów, który powstaje w słonecznej Italii najlepiej promować w ciekawych i pełnych turystów miejscach. Wydarzenie było o zorganizowane w o wiele większej skali niż planowany pokaz Dacii. Lancia przygotowała aż 10 egzemplarzy modelu Ypsilon. W czasie trzech tygodni place, miejsca sztuki, teatry, muzea, historyczne wioski i modne miejsca były centralnym punktem prezentacji i testów nowego modelu. Do tej pory zorganizowano aż 80 cyklów wydarzeń z serii Ypsilon Experience Days. Na tym jednak nie koniec.
Od kilku dni a dokładniej w dniach 20 – 31 grudnia 2024 nowy Ypsilon zawitał do kin. Tym razem nie ma zaskoczenia. Premiery nie ma żaden film o historii tego modelu. Włoska marka wraz ze swoim najnowszym modelem będzie obecna w multipleksach UCI Cinema, które znajdują się w Pioltello Limito w Mediolanie przy Viale S. Francesco 33, w Casalecchio di Reno w Bolonii przy Via Aldo Moro oraz w Campi Bisenzi we Florencji przy Via Fratelli Cervi 9.
Na razie trudno jest wyrokować jak Ypsilon Experience Days wpłyną na liczbę zamówień modelu. Z całą pewnością jest to ciekawy sposób pokazania nowego modelu szerszej publiczności. Patrząc na dane płynące z włoskich salonów sprzedaży wyniki nowego modelu są przynajmniej zadowalające. Należy jednak wziąć poprawkę na rynek. Włosi kochają rodzime marki. Wystarczy wspomnieć, że poprzedni model który był produkowany w Polsce przez dłuższy czas sprzedawany był wyłącznie we Włoszech. Co więcej, odnosił on zaskakujący sukces a wynikami sprzedaży nie odbiegał od marek, które miały dobrze rozwiniętą sieć sprzedaży.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Lancia