W Europie swoją dominacje pokazuje Tesla. Na rodzimym podwórku króluje zaś Stellantis, który został liderem sprzedaży małych pojazdów elektrycznych.
Stellantis stanął na pierwszym miejscu pod względem łącznego udziału w rynku w segmentach miejskich samochodów w pełni elektrycznych – A, A-SUV, B, B-SUV oraz B-MPV. Koncern może się pochwalić wynikiem 41,45% udziału w rynku we wspomnianych klasach. Wynik ten udało się osiągnąć w okresie od stycznia do września bieżącego roku.
Klasę A zdominowały pojazdy włoskie. Pierwsze miejsce zajął Fiat 500-e, trzecie zaś Abarth 500e. W segmencie B drugie miejsce przypadło da Peugeota E-208, trzecie zaś zdobył Opel Corsa-e.
Ciekawie wyglądała rywalizacja w segmencie B-SUV. Drugiej miejsce zajął produkowany w Polsce Jeep Avenger w wersji elektrycznej, trzecie zaś Opel Mokka-e. Rywalizacja była zażarta a Opel przegrał z Jeepem naprawdę nieznacznie. Na czwartym i piątym miejscu uplasowały się odpowiednio modele Peugeot E-2008 oraz DS 3 Crossback E-Tense.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Producenci i autor