Jeszcze nie tak dawno wydawało się, że marka jest w kryzysie. Zamykano kolejne salony i autoryzowane stacje obsługi. Ostatnie dwanaście miesięcy zmieniło bardzo wiele. Do końca roku otwarty zostanie dwudziesty punkt dealerski.
Dla marki SsangYong obecny rok był wielkim wyzwaniem. Tym wyzwaniem było rozwinięcie sieci dealerskiej Spółka importerska SsangYong Auto Polska która od stycznia 2021 roku odpowiada za dystrybucję aut obrała bardzo ambitny cel.
W ciągu ostatnich 12 miesięcy liczba autoryzowanych placówek została podwojona, co więcej – nowe obiekty pojawiły się w regionach, w których do tej nie można było kupić modeli koreańskiej marki. Otworzono punkty m.in. w Białymstoku, Bielsku-Białej, Łodzi czy Częstochowie.

Rozbudowa sieci ma umożliwić planowany na przyszły rok znaczny wzrost wolumenu sprzedaży samochodów. Patrząc na wyniki marki po 11 miesiącach tego roku można stwierdzić, że SsangYong jest marką niszową. Od stycznia do listopada br. w Polsce zarejestrowanych zostało zaledwie 315 aut osobowych opisywanej marki. Należy wspomnieć również o tym ,że jest to wynik o 15,38% lepszy niż osiągnięty w analogicznym okresem roku ubiegłego.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: SsangYong