Kryzys bardzo mocno doświadczył branżę motoryzacyjną. Przed jego skutkami trudno jest się obronić. Wyjątek stanowią auta luksusowe oraz wyższa najwyższa półka aut sportowych.
Włoska marka Lamborghini jest najlepszym przykładem dającym potwierdzenie tej tezy. W minionym 2022 roku Lamborghini sprzedało łącznie 9.000 samochodów. Jest to wynik o 10% lepszy niż ten, który osiągnięto w 2021 roku.
Lamborghini najwięcej nabywców znalazło w Stanach Zjednoczonych. Sprzedaż wyniosła tu 2721 sztuk. Drugie miejsce pod względem ilości sprzedanych aut zajęły Chiny z wynikiem 1018 sztuk oraz Niemcy, gdzie sprzedano 808 sztuk.

Pod względem zainteresowania modelami włoskiej marki właściwie nic nie uległo zmianie. W dalszym ciągu najchętniej wybieranym modelem pozostaje Urus. Największy wzrost sprzedaży zanotował zaś Huracan. W 2022 roku dostarczono do klientów aż 3113 sztuk tego modelu. To oznacza wzrost o 20% w porównaniu z 2021 rokiem.
Należy też wspomnieć, że w 2022 roku zakończyła się produkcja modelu Aventador.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Lamborghini