Site icon Motopodprad.pl

Sprzedaż samochodów w Polsce w styczniu 2022 roku

yaris4millionscopysdhote8

yaris4millionscopysdhote8

Za nami pierwszy miesiąc 2022 roku. W branży motoryzacyjnej niewiele się działo. Z danych przedstawionych w bazie Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców znajdziemy informacje, że w Polsce odnotowano nawet spadek sprzedaży nowych samochodów.

Spadek nie jest duży i wynosi 9,26 % w porównaniu ze styczniem 2021 roku. Nieco gorzej wygląda to jeśli zestawimy wynik sprzedaży z danymi z grudnia 2021 roku. Tutaj spadek sprzedaży wyniósł aż 23,27%.

Zestawienie najchętniej wybieranych marek pozostaje w zasadzie bez zmian. Liderem wciąż jest Toyota, która sprzedała 5728 egzemplarzy samochodów i wyprzedziła drugą Kia, która zaś osiągnęła wynik 3246 egzemplarzy samochodów. Trzecie miejsce przypadło Skodzie z wynikiem 2692 sprzedanych egzemplarzy. Najchętniej wybieranym modelem była Toyota Corolla, która wyprzedziła Toyotę RAV4 oraz Volkswagena T-Roc.

Volkswagen T-Roc

Duże zmiany zaszły z kolei w sprzedaży lekkich samochodów dostawczych. Zaskoczeniem jest słaba pozycja Fiata, który wypadł z TOP3 najchętniej wybieranych marek. Pozycję lidera uzyskało Renault, które wyprzedziło Forda i Toyotę. Na Renault zdecydowało się 1316 klientów, na Forda 506 klientów a na Toyotę 442 klientów. Fiat zajął odległe miejsce z wynikiem 303 egzemplarze sprzedanych samochodów. Najchętniej wybieranym modelem był Renault Master, który wyprzedził Iveco Daily oraz Mercedesa Sprintera.

Zaskakujące rozpoczęcie roku zwiastuje kolejne ciekawe miesiące. Wyścig zbrojeń w branży motoryzacyjnej trwa. Wkrótce do salonów sprzedaży trafią kolejne nowe modele a to może w wyraźny sposób wpłynąć na ostateczny obraz rankingów sprzedaży nowych samochodów osobowych i dostawczych.

Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Producenci

Exit mobile version