Wiele osób zastanawiało się czy pandemia w dalszym ciągu ma wpływ na sprzedaż nowych samochodów w Polsce. Nowe obostrzenia pojawiające się na przemian z luzowaniem pewnych sektorów gospodarki sprawia, że nie możemy być pewni najbliższej przyszłości. To kłopot głównie dla firm – a jak wiemy to one stanowią większą część z grona wszystkich kupujących nowe samochody w Polsce.
W oparciu o dane Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców miesiąc luty wyglądał wyraźnie lepiej pod względem sprzedaży nowych samochodów niż analogiczny okres w zeszłym roku. Pomimo tego sumaryczna liczba rejestracji po 2 miesiącach 2021 roku jest niższa niż w tym samym okresie 2020 roku. Opierając się o otrzymane dane w lutym 2021 roku zarejestrowano w Polsce łącznie 43 528 samochodów osobowych oraz dostawczych o DMC do 3,5 T. Co ciekawe aż 7 marek z rankingu top 10 zanotowało wyraźny spadek. Najbardziej odczuła to marka Renault, która zanotowała spadek na poziomie 24,64 %
Tytuł lidera rynku uzyskała Toyota. W 2021 roku klienci kupili i zarejestrowali dotychczas 12 492 auta. Drugie miejsce zajęła Skoda z wynikiem 8 854. Trzecie miejsce zajął zaś Volkswagen z wynikiem 6.296 sztuk. Dosyć ciekawie zapowiadają się kolejne miejsca, które zajęły odpowiednie Kia i BMW.
W przypadku aut dostawczych w lutym 2021 roku zarejestrowano w Polsce 5 773 samochody. Tytuł lidera przypadł udziałem marki Ford. Dotychczas zarejestrowano 1 610 sztuk aut tej marki. Drugie miejsce zajęło Renault z wynikiem 1 598 sztuk. Ostatnie miejsce na podium zajął Fiat. Klienci tego producenta zarejestrowali 1 467 pojazdów dostawczych.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Renault, Skoda, materiały własne