Site icon Motopodprad.pl

Sportowy pickup? Toyota Hilux GR Sport

Toyota Hilux GR Sport 2

Toyota Hilux GR Sport 2

Pickupy może nie kojarzą się ze sportową jazdą, ale pomyślcie sobie o Dakarze. Przecież w takich szybkich rajdach offroadowych pickupy radzą sobie nieźle. Dlatego też Toyota Hilux GR Sport trafi na rynek.

Toyota Hilux GR SPORT II posiada podwójną kabinę, doskonały układ jezdny oraz wiodące w swojej klasie zdolności do holowania (do 3500 kg) i przewożenia towarów (ładowność 1000 kg). W drugiej generacji wersji GR SPORT zdecydowano się na zwiększenie rozstawu kół przednich (o 140 mm) i tylnych (o 155 mm) w porównaniu do standardowego Hiluxa, co znacząco poprawia prowadzenie zarówno w terenie, jak i na drodze. Auto staje się bardziej stabilne, a przechyły nadwozia są mniejsze, a układ kierowniczy jeszcze precyzyjniejszy. Układ jezdny działa ciszej, zawieszenie i hamulce zostały zoptymalizowane, by dostarczyć sportowych wrażeń z jazdy, zachowując jednocześnie wysoki poziom komfortu.

Pod maską Toyoty Hilux GR SPORT II pracuje znany i wytrzymały silnik o pojemności 2,8 litra o mocy 204 KM i momencie obrotowym wynoszącym 500 Nm, który współpracuje z automatyczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach.

Toyota Hilux GR Sport wnetrze

Hilux w wydaniu GR SPORT II łączy cechy typowe dla prawdziwego pick-upa z dynamicznym charakterem tej odmiany. Samochód wyróżniają czerwone sprężyny, a elementy przedniego zawieszenia pomalowane na czarno oraz tylnego na czerwono. Całość uzupełniają czarne błotniki. W aucie zastosowano nowe, 17-calowe felgi aluminiowe, za którymi skrywają się pomalowane na czerwono zaciski hamulcowe. Nowe koła charakteryzują się lepszą aerodynamiką oraz niższą masą. Wersja GR SPORT II wyróżnia się również przednim grillem oraz klasycznym napisem TOYOTA zamiast logotypu. Całość uzupełniają czarne stopnie boczne, lusterka oraz klamki. Przednią osłonę pomalowano na srebrno, a z przodu i z tyłu umieszczono emblematy GR SPORT.

Wnętrze w stylu GR SPORT wyposażono w elementy nawiązujące do sportowego charakteru nadwozia. Kabina ma czarną tapicerkę z czerwonymi pasami bezpieczeństwa o kontrastowym wyglądzie. Sportowe pedały są wykonane z aluminium, a przy kierownicy umieszczono łopatki do zmiany biegów. Nowością są hydrograficzne zdobienia na desce rozdzielczej i bocznych panelach drzwi.

Toyota Hilux GR SPORT II jest wyposażona w najnowszy system multimedialny Toyota Smart Connect, obsługiwany przez 8-calowy ekran dotykowy. W standardzie znajduje się nawigacja oparta na chmurze, która działa nawet po utraceniu połączenia z internetem. Samochód jest kompatybilny z bezprzewodowym Apple CarPlay® i przewodowym Android Auto™. Dzięki modułowi DCM możliwe są aktualizacje multimediów oraz elementów systemów bezpieczeństwa Toyota T-MATE przez łączność internetową, bez konieczności wizyty w serwisie.

Toyota Hilux GR Sport

Hilux GR SPORT II zapewnia jeszcze lepsze osiągi w terenie. Prześwit zwiększono o 20 mm, a rozstaw kół przednich i tylnych został poszerzony odpowiednio o 140 mm i 155 mm. To poprawia kąt natarcia z 29 do 30 stopni.

Dla lepszej aerodynamiki nadwozia zastosowano nowy przedni zderzak z przeprojektowanymi światłami przeciwmgielnymi, które zmniejszają turbulencje w nadkolu i obniżają opór powietrza. Hilux GR SPORT II posiada także zmodyfikowany spojler nad przestrzenią ładunkową i nową aerodynamiczną pokrywę. Udoskonalono zawieszenie, wprowadzając jednorurkowe amortyzatory z przodu i z tyłu, co poprawia tłumienie i reakcję na trudne warunki terenowe. Nowa Toyota Hilux wyposażona jest w nowe, lżejsze 17-calowe felgi aluminiowe z oponami tylu AT. Układ hamulcowy został ulepszony poprzez zastosowanie 17-calowych tarcz hamulcowych z przodu oraz 15-calowych tarcz hamulcowych z tyłu, zastępując dotychczasowe hamulce bębnowe.

Toyota trafi do sprzedaży w pierwszej połowie przyszłego roku

Konrad Stopa
fot. Toyota

Exit mobile version