Ford Ranger Raptor w końcu doczekał się konkurenta. Toyota zaprezentowała w końcu swojego szybkiego pickupa. Japończycy przedstawili Hiluxa GR Sport.
Toyota postanowiła podejść do tematu dość poważnie. W końcu ma spore doświadczenie w robieniu terenówek, więc to nie problem by zrobić szybkiego pickupa. Hilux GR Sport został więc specjalnie przygotowane przez zespół sportowych odmian Toyoty jak każdy inny model.
Zaowocowało to zmianami w nadwoziu. Hilux ma teraz sportowe zawieszenie, które pozwala na odpowiednie skoki oraz większe koła i opony. Sztywniejsze sprężyny, zmodyfikowane amortyzatory pozwalają teraz na szybkie pokonywanie bezdroży niczym w Dakarze.

Mocne serce
Pod maską tej wersji znalazł się benzynowy motor o pojemności 2,8 litra oraz mocy 204 KM. Trzeba przyznać, że takie wyniki nie szokują, ale 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego powinno zdecydowanie wystarczyć na sprawną jazdę. Pomóc ma w tym 8-biegowy automat.

Wnętrze natomiast, to podwójna kabina i standardowy Hilux, chociaż bardzo dobrze wyposażony. Mamy audio z głośnikami JBL, czy kamerę 360 stopni i systemy multimedialne znane z osobowych Toyot, Samo nadwozie ma kilka emblematów GR i odpowiednio zmodyfikowanych elementów karoserii, jak choćby osłony mostu czy zderzaki.
Cena to minimum 259 407 złotych. Auta trafi na drogę w Q2 2022
Konrad Stopa
fot. Toyota