Targi w Monachium trwają w najlepsze i jesteśmy zasypywani kolejnymi nowościami. Wśród tegorocznych premier nie mogło zabraknąć czegoś od Smarta. Niemiecka marka zaprezentowała swojego największego, a jednocześnie nadal kompaktowego SUV-a. Co takiego ma w sobie Smart #3?
Smart znacząco rozwija swoją ofertę i oprócz minimalistycznych samochodów zaczyna oferować również SUV-y. Pierwszym z nich był #1, który był zdecydowanie większy od swoich braci, a jednocześnie nadal niewielki. Stąd też dołącza do niego największy #3. Już od dłuższego czasu widzieliśmy jego fotografie, stąd też miniona premiera jedynie potwierdziła wiele informacji odnośnie modelu.
Nowy Smart #3 w podstawowej wersji z pojedynczym silnikiem elektrycznym zaoferuje nam 272 KM mocy. Z kolei jego mocniejszy wariant Brabus, z dwoma silnikami elektrycznymi po jednym na każdej osi, zapewnia 428 KM mocy. Pomimo swoich niepozornych rozmiarów są to naprawdę szybkie SUV-y. Podstawowy wariant rozpędza się od zera do „setki” w niecałe 5,8 sekundy, natomiast Brabus potrzebuje do tego zaledwie 3,7 sekundy.
W parze ze sporą mocą i dobrymi osiągami podąża również praktyczny zasięg. Jednosilnikowy Smart #3 może przejechać do 455 km według norm WLTP, natomiast w modelu z dwoma silnikami zmniejsza się on do 435 km, co nie jest złym wynikiem. Oprócz tego, podczas szybkiego ładowania możemy naładować baterię od 10 do 80 procent w zaledwie 30 minut.

Nowy Smart #3 z edycją specjalną
W tym roku niemiecka marka obchodzi swoje 25-lecie, stąd też przygotowała specjalną edycję nowego SUV-a. Oparta na topowym modelu Brabus, edycja 25th Anniversary Edition ma panoramiczny dach galaxy, ulepszone reflektory LED, czerwone akcenty i specjalne dwukolorowe, czarno-białe skórzane fotele ze zintegrowanym zagłówkiem. Zarówno w wersji specjalnej, jak i mocniejszym wariancie Brabus otrzymamy najwyższy poziom wyposażenia wraz z 12,8-calowym ekranem dotykowym z 9,2-calowym cyfrowym zestawem wskaźników HD, 10-calowym wyświetlaczem head-up oraz system audio Beats z 13 głośnikami.
Nowy Smart #3 trafi do sprzedaży w Niemczech już pod koniec bieżącego roku. Jednak reszta Europy będzie musiała poczekać do 2024 roku.
Damian Kaletka
Fot. Smart