Skoda Scala RS będzie hybrydą?

Nowa Scala niebawem trafi do polskich salonów, a my już mamy przecieki, że Czesi szykują wersję sportową. 250 koni mechanicznych i napęd hybrydowy? 

Na Salonie Samochodowym w Genewie, członek zarządu Skody, Alan Farvey poinformował, że Czesi rozważają wprowadzenie do produkcji Scali RS, która stanęłaby w szranki z Golfem GTI, Peugeotem 308 GTI, Focusem ST. Szczególnie ciekawy może być pojedynek z niemieckim bratem, ale… 

… jeszcze za wcześnie na zachwyt i takie rozważania. 

Co ciekawe, z założeń wynika, że Scala byłaby napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1.5 i mocy 150 KM oraz elektrycznym o mocy 101 KM. Na razie nie wiadomo, czy elektryk pchałby moc na tylne koła czy przednie koła. 

Jesteście zdziwieni pomysłem? Chyba czas już z tym się pogodzić. Producenci w UE nie mają już zbyt wiele czasu, żeby radykalnie obniżyć emisję spalin. Ilość hybryd i elektryków będzie zwiększała się więc lawinowo. 

Ze swojej strony dodam, że choć sam jestem zwolennikiem konwencjonalnej motoryzacji, to po wczorajszym spacerze po warszawskiej Woli trochę jakby zmieniam front. Nawdychałem się takiej ilości spalin, że kręciło mi się w głowie do wieczora…

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz pomału doprowadzane do perełki Audi A4 B5 1.9 TDI 116 KM. Chciałbym na co dzień jeździć japońską limuzyną z lat 90-tych, np. Lexusem LS400. W sumie to nie wiem czemu nim jeszcze nie jeżdżę...