Elektryczna Skoda Enyaq pojawiła się już nawet w naszym teście, ale teraz czeski producent prezentuje światu sportową odmianę. Nadwozie Coupe i Coupe RS niedługo wejdzie do szerokiej sprzedaży.
ENYAQ COUPÉ iV charakteryzuje się połączeniem sportowej, atletycznej sylwetki z bardzo przestronnym wnętrzem i pojemnym bagażnikiem. Łagodnie opadająca ku tyłowi linia przyciemnianego, panoramicznego dachu oraz wyrazisty tył nadają elektrycznemu modelowi dynamiczny charakter.

Enyaq Coupe będzie dostępny w kilku wersjach wyposażenia, jak i mocy. Najsłabsza opcja zaczyna się od 177 KM w tylnonapędowym modelu ENYAQ COUPÉ iV 60, który jest wyposażony w akumulator 62 kWh. Kolejny wariant to ENYAQ COUPÉ iV 80 z RWD i mocą 204 i akumulatorem 82 kWh. Dwie ostatnie możliwości to modele ENYAQ COUPÉ iV 80x i ENYAQ COUPÉ RS iV, które posiadają napęd na cztery koła. ENYAQ COUPÉ iV 80x ma moc 265 KM.

Enyaq Coupe RS
Najmocniejsza odmiana to pierwsza elektryczna Skoda RS z maksymalnym momentem obrotowym 460 Nm i mocą 300 koni. Auto wyróżnia się nie tylko osiągami, ale też wizualnie – czarne dodatki, pas tylnych świateł, felgi czy zielony kolor lakieru. Skoda ENYAQ COUPÉ RS iV przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,5 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 180 km/h. To o 20 km/h więcej niż jakikolwiek inny wariant nowego coupé.
Nowe nadwozie pozwoliło na uzyskanie niższego współczynnika oporu powietrza – cx=0,234, dzięki czemu Enyaq Coupe z największą baterią jest w stanie wg producenta przejechać nawet 545 kilometrów.
Konrad Stopa
fot. Skoda