• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Skoda Octavia RS na sterydach

Adam Gieras Autor Adam Gieras
14/05/2014
w Newsy
2
Skoda Octavia RS 1

Skoda Octavia RS 1

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Czeskie źródła podają, że na 40-lecie rajdowej 130 RS, Skoda zamierza dołożyć trochę mocy pod maskę Octavii RS. Czeski wyrośnięty kompakt ma być jednak słabszy od Golfa R. 

Warto przeczytać

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

2-litrowy motor w Octavii RS generuje teraz 220 KM. Z okazji jubileuszu, pod maską ma zagościć dodatkowe 60 koni mechanicznych. Nie trudno obliczyć, że razem będzie ich 280, czyli o 20 mniej niż w Golfie R i aż o 120 mniej niż w Golfie R400 (o ile wejdzie do produkcji). Co ciekawe, Skoda nie zamierza dozbrajać Octavii w napęd na cztery łapy, jak ma to miejsce w Golfie R. Całą moc na asfalt przeniosą koła przednie, a napęd i zawieszenie będą jedynie odpowiednio zmodyfikowane.

2014_skoda_octavia_rs_2

A cena? Podobno ma być odpowiednio niższa od tej, za którą możemy stać się właścicielami Golfa R. W końcu Skoda pozycjonuje się nieco niżej od VW. Martwi mnie tylko ten przedni napęd…

Adam Gieras

źródło: autoforum.cz
fot. materiały producenta

Tagi: 130 RS280 KM40 lecie 130 RSgolf rmocniejsza Octavia RSoctaviarsskodaSkoda OctaviaSkoda Octavia RS
Poprzedni post

Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé – edycja limitowana

Następny post

Renault Megane RS 275 Trophy – na pohybel Leonowi Cuprze

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilkunastu lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych.

Podobne artykuły

Wnetrze Porsche Cayenne po liftingu

Nowe wnętrze w poliftingowym Cayenne

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Faceliftingi mają to do siebie, że w większości przypadków zmiany są kosmetyczne i tylko wytrwani znawcy dostrzegą zmiany. Przy Porsche...

Toyota Supra

Jak (nie) brzmi Toyota Supra?

Autor Konrad Stopa
30/03/2023
0

Brzmienie silnika w sportowym samochodzie to ważny jego aspekt. Jak brzmi Toyota Supra z trzylitrowym silnikiem z sześcioma cylindrami? Nie...

Dragonfly

Tą czterokołową hulajnogą pojedziesz w teren

Autor Konrad Grobel
30/03/2023
0

Jazda w terenie odbywać może się na różne sposoby. Jedni wybiorą auto, inni motocykl, a przy mniej wymagającej podróży wystarczy...

Small 2268 MussoMY22

Zmiany w SsangYong

Autor Paweł Oblizajek
30/03/2023
0

Zmiany to nieodłączny proces w motoryzacji. Zmianą ulega oferta modelowa, długość gwarancji czy interwały serwisowe. Pojawiają się nowe jednostki napędowe,...

Następny post
145

Renault Megane RS 275 Trophy - na pohybel Leonowi Cuprze

Komentarze 2

  1. Milka says:
    9 lat ago

    ani to parametrów nie ma, ani nawet wyglądu :( Bezdyskusyjnie szans w zestawieniu z Avenssisem nie ma. Tu i wygląd, i komfort jazdy (płynie się a nie jedzie), i bezawaryjnosć.

    Odpowiedz
    • masa04 says:
      9 lat ago

      Avensis….. to dopiero żenada, ciasne, optycznie ciężkie, nudne do potęgi.

      Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET