Skoda Octavia 2020 – garść informacji

Mimo, że auto debiutuje 11 listopada, to Skoda zdradziła już sporo. Czas podsumować to co wiemy. Nowa Skoda Octavia to nie byle jaka premiera.

Czeski producent pokazał zdjęcia modelu w ciekawym, kolorowym kamuflażu. Mimo, że na pierwszy rzut oka ciężko doszukać się niuansów, to naprawdę Octavia już nas zbytnio nie zaskoczy. Lekko zmodyfikowana linia boczna, reflektory i powiększony grill, to nieliczne zmiany.

Przyglądając się jednak specyfikacji można wyczytać, że samochód urósł o prawie 2 cm (4,69 m) na długość i 1,5 cm na szerokość (1,83 m). Wersja kombi będzie dłuższa o 22 mm. Poprawi się również aerodynamika auta, zmniejszając opory powietrza.

2020 skoda octavia teaser 01 1024x576 Skoda Octavia 2020   garść informacji

Pod maską

Istotne zmiany pojawiły się również w gamie silnikowej, ponieważ benzynowe Octavie z automatem będą jednocześnie miękką hybrydą. Do dyspozycji będą litrowe jednostki o mocy 110 KM lub silnik o pojemności 1,5 litra (TSI) z mocą 150 KM. Oczywiście w gamie pozostaną benzynowe wersje dwulitrowe, ale jedynie w konfiguracji z AWD i 7-biegowym DSG. Licząc na diesle klient może wybrać motor 2.0 TDI z mocą 115, 150 i 200 koni mechanicznych.

Co ważne Skoda Octavia będzie mogła być również pełnoprawną hybrydą. Podobnie jak w Golfie 8, na kanwie silnika 1,4 TSI będzie można dostać auto z mocą 204 KM lub 245 KM.

Jeśli to za mało, to Czesi przygotowali Octavię w wersji napędzanej gazem ziemnym. To alternatywne źródło będzie zastosowane w motorze 1.5 TSI o mocy 130 KM. Ciekawe rozwiązanie. Niestety zniknęły na razie opcje z fabrycznym LPG.

2020 skoda octavia teaser 02 1024x576 Skoda Octavia 2020   garść informacji

W kwestiach praktycznych Skoda poszalała z bagażnikiem, który będzie miał teraz aż 600 litrów (liftback) oraz 640 litrów (w nadwoziu z kufrem). Zwiększy się też ilość miejsca na tylnej kanapie (zwłaszcza wokół kolan). Nie wyobrażam sobie więc jak dużo przestrzeni będzie w środku, bo już w obecnej generacji było go ogrom.

Nowa Octavia zyska również technologię z grupy VAG, jak światła LED, trójstrefową klimatyzację automatyczną, cyfrowe zegary lub head-up display. Auto będzie można również zamówić z aktywnym zawieszeniem.

Sam projekt wnętrza i jego wygląd jest jednak ciągle owiany tajemnicą.

Konrad Stopa
fot. Skoda

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: