Skoda to marka bardzo popularna w Polsce. Wydawać by się mogło, że bogata liczba modeli i dobra opinia marki sprawi, że Czesi będą mogli świętować sukces również na świecie. Niestety, wyniki były z goła inne niż oczekiwano.
Doskonale wiemy, że motoryzacja przeżywała ogromny kryzys w 2021 roku. Najlepiej to widać po wynikach jednego z liderów w sprzedaży samochodów osobowych – czeskiej Skody. Marka ta zanotowała spadek sprzedaży w porównaniu z 2020 rokiem. W samej Europie zachodniej sprzedano 409 000 aut, co z kolei oznacza spadek o 5,9 procent w porównaniu do 2020 roku.
Najgorzej sytuacja wyglądała na rynku chińskim. Skoda dostarczyła tam 71 200 pojazdów co oznacza spadek o 58,8% w porównaniu z 2020 rokiem.
Światełkiem w tunelu w słabym 2021 roku był rynek w Indiach, gdzie Skoda uzyskała wzrost sprzedaży. Wzrost wyniósł tam niemal 110%. Osiągnięto sprzedaż na poziomie 22 800 egzemplarzy. Według producenta pozytywny wynik był spowodowany wprowadzeniem na rynek modelu Skoda Kushaq.
Wśród najchętniej wybieranych modeli były Skoda Octavia z wynikiem 200 800 egzemplarzy, drugie miejsce zajął model Kamiq z wynikiem 120 700 egzemplarzy a trzecie miejsce zajął model Karoq. Sprzedano go w ilości 119 200 sztuk.
Tekst: Paweł Oblizajek
Zdjęcia: Skoda