Skoda Karoq – pierwsze zdjęcia

Crossover Skody na pierwszych oficjalnych fotografiach prezentuje się nader interesująco.

 

Trochę przykro, że Skoda Yeti odchodzi w zapomnienie, bo jest to bardzo wdzięczne i rzetelne auto. Mimo wszystko musi ustąpić na rzecz nowej jakości, jaką wprowadzi do oferty model Karoq. Mniejszy brat Kodiaq’a będzie mocno nim inspirowany, ale designerzy postarają się o brak łudzącego podobieństwa. Na tydzień przed premierą czeski producent ujawnił oficjalną zapowiedź w postaci zdjęcia przodu Skody Karoq. Wcześniej mogliśmy zobaczyć tylko zakamuflowane egzemplarze.

 

2018 skoda karoq camouflaged prototype 1024x576 Skoda Karoq   pierwsze zdjęcia

 

Karoq ma szersze reflektory niż Kodiaq oraz większe dodatkowe światła pod spodem. Także z tyłu lampy prezentują się bardziej nowocześnie niż w większej Skodzie. Cały samochód jest oczywiście mniejszy i optycznie lżejszy. Trochę szkoda, że Skoda tak radykalnie zmieniła koncepcję kompaktowego crossovera – Yeti być może był dla niektórych brzydki i zbyt pudełkowaty, ale był przynajmniej JAKIŚ. Karoq wygląda bardzo podobnie do innych przedstawicieli tego segmentu.

Jego zaletą ma być praktyczność, jak zwykle w Skodzie. W kabinie nie zabraknie rozwiązań z dziedziny Simply Clever wśród których pewnie pojawi się parę nowości. W ofercie będzie system infomedialny znany z poliftingowej Octavii. Po raz pierwszy w Skodzie można będzie zamówić ekran za kierownicą zamiast tradycyjnych, analogowych zegarów. Pod maską Karoq’a będzie pracować cała gama jednostek TSI i TDI, wśród których świeżynką jest 1.5 TSI Evo. Przewidziano wersje z napędem na przód i AWD oraz możliwość wyboru skrzyni DSG.

 

2018 skoda karoq teaser 1 1024x576 Skoda Karoq   pierwsze zdjęcia

 

Premiera Skody Karoq odbędzie się 18 maja w Sztokholmie.

 

Bartłomiej Puchała

fot. Skoda

 

Dyskusja

komentarzy

Bartłomiej Puchała

Bartek Puchała

Nie jest fanem szybkiej jazdy. Dużo większą przyjemność sprawia mu płynność prowadzenia. Dziennikarstwo motoryzacyjne to dla niego zabawa i hobby, choć marzy o przejściu na zawodowstwo. Miłośnik youngtimerów i sleeperów oraz kultowego już Top Gear - posiadacz wszystkich wydanych numerów polskiej wersji magazynu. Na co dzień upala prawie trzydziestoletnie W124.