• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Fabia Kombi Scout

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
11/11/2013
w Nowe
1
Fabia scout1 8 e1387370861914

Fabia scout1 8 e1387370861914

136
SHARES
1.2k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

To samochód, który prawie każdy zna, lecz nie wszyscy kochają. Skoda Fabia w Polsce jest bardzo popularnym modelem niezależnie od wieku, zainteresowań, budżetu swoich klientów. Czy taki rynkowy hit może czymś jeszcze zaciekawić?

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

W teście miałem do dyspozycji wariant kombi w „uterenowionej” wersji Scout. Chciałoby się powiedzieć czeski, nudny film, ale… Skoda w takiej konfiguracji wygląda zaskakująco dobrze. Pomyślicie, jak to?! Auto dla handlowców ładne? A jednak, błękitny lakier wraz z chromowanymi relingami oraz dużymi błotnikami z czarnego plastiku wygląda bojowo i agresywnie. Takie zestawienie to jedynie pozory, ponieważ Fabia Scout nie wybiera się dużo dalej poza asfalt, a szkoda.

Wygląd z zewnątrz można również oceniać za pomocą detali, a te również pomagają popularnemu nadwoziu. Aluminiowe felgi (opcja) oraz dolny grill z plastrem miodu podnoszą walory estetyczne samochodu. Jedynie co może przeszkadzać to, tak modne teraz LEDy, który w okrągłych kloszach niczym światła przeciwmgielne są po prostu brzydkie. Aczkolwiek poprawiają widoczność – coś za coś. W skrócie mówiąc auto wyróżnia się na parkingu i mi osobiście się podoba, ale bez znacznego podniecenia.

Otwierając drzwi czar pryska. Wnętrze rozczarowuje. Ciemno, prosto, twardo chociaż nic nie trzeszczy i nie odstaje. Do braci od VW sporo brakuje, ale takie też było założenie producenta. Na pierwszy rzut oka wygląda to wszystko nieciekawie. Na szczęście Skoda Fabia Scout może zaoferować wiele udogodnień. M. in. są to: manualna klimatyzacja, tempomat, czujniki parkowania z wyświetlaczem lub ukłon w stronę XXI wieku – Bluetooth wraz ze streamingiem audio. Razi jedynie podłokietnik, który przez to, że jest za wysoko przeszkadza w obsłudze drążka zmiany. To mega niewygodne.

Z drugiej jednak strony Fabia Scout oferuje mnóstwo miejsca zarówno z przodu, jak i z tyłu. W cztery osoby podróżuje się bardzo komfortowo, nawet z dużym bagażem. Piąta osoba również by się zmieściła, ale z dużo mniejszym luksusem transportu. Na pochwałę zasługuje bagażnik (505 l – 1485 l), który posiada haczyki, podwójną podłogę oraz wieszaki. Szkoda tylko, że zamyka się go ciągnąc za wiszące, gumowe coś… Producent oferuje oczywiście możliwość zamontowania kratki.

Ważniejszy jednak od tych wszystkich wymienionych cech jest przecież silnik. Tutaj Fabia zaskoczyła po raz kolejny. Gdy usłyszałem, że przyjdzie mi się zmierzyć z małym silnikiem 1,2 a tak dużym nadwoziem trochę posmutniałem. Przecież to nie ruszy z miejsca – pomyślałem. Jednakże silnik TSI – przez efekt downsizingu – daje radę i bardzo dobrze zastępuje większe silniki bez turbodoładowania. Dzięki 105 KM auto jest żwawe i w mieście ma kopa. Na asfalcie radzi sobie idealnie, a nawet na autostradzie również nie będziecie zmuszeni poruszać się jedynie prawym pasem. Gorzej, że towarzyszy temu spory hałas silnika i powietrza. Fabia Kombi Scout jest mało aerodynamiczna, a dodatkowo skłonna do przyjmowania bocznych podmuchów, które mocno oddziaływają na tor jazdy. Nie pomaga również układ kierownicze, którego tak mocne wspomaganie przynosi mi na myśl tylko dziecięcy rowerek. Warto jednak wspomnieć, że Fabia jest bardzo zwrotna.

A jak to wszystko wygląda pod kątem ekonomicznym? Bazowa wersja Fabii Scout kosztuje ponad 60 tysięcy złotych. To określenie jest trochę niepoprawne, bo wspomniana „baza” jest lepiej wyposażona niż standardowa Fabia. Testowana wersja wraz z kilkoma dodatkami podniosła cenę do 70 000. Niby cena do przyjęcia, ale niestety Fabia Kombi Scout z tym silnikiem to straszny „alkoholik”. W mieście piję 9-11 litrów benzyny na 100 km, a w trasie 7-8 l. Dodatkowym kłopotem jest 45-litrowy bak, który starcza jedynie na okolice 500 kilometrów.

Jak widać Skoda Fabia Kombi Scout może zadziwić i to niejednokrotnie. Niestety nie są to jedynie pozytywne niespodzianki, aczkolwiek Skoda stanęła na wysokości zadania by wyróżnić swój flagowy model i zaproponować swoim klientom coś innego i unikatowego.

Tekst: Konrad Stopa

Foto: Jacek Krawczyk

Tagi: fabiakombiKonrad Stopascoutskodatesttsi
Poprzedni post

Test: Mercedes Klasy S – S350L

Następny post

Mała dama

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
DSC 1969 e1387745732502

Mała dama

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET