• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Skoda Fabia 1.2 TSI Style – nudna czy stylowa?

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
23/02/2016
w Nowe
13
2016 02 25 11 34 54

2016 02 25 11 34 54

264
SHARES
2.4k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Przełamywanie stereotypów przez czeskiego producenta to chyba najważniejsze PR-owe zadanie tej marki. No bo jak zrobić prosty, niedrogi i do tego jeszcze ciekawy samochód? Przecież z teoretycznie nudnego mieszczucha ciężko zrobić dzieło sztuki – ale czy tak naprawdę jest to konieczne?

Warto przeczytać

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

 

Według mnie nie! Oczywiście już widzę te komentarze pod testem typu: „Znowu Skoda”, „Sprzedajny portal”, „VAG Wam płaci”, „Jak auto z kurą na masce może być dobre” itp. I owszem, Fabia nie jest designerskim kunsztem lub wyżynami inżynierskich możliwości, żeby zachwycać się nad nią podczas każdego spotkania z kumplami lub rozpisywać jej zalety na lewo i prawo. Mimo to, pieszczotliwe nazywana przez klubowiczów, Fabienne może stać się członkiem niewielkiej rodziny, która nie potrzebuje fajerwerków, a solidne narzędzie do codziennego życia.

Nie oznacza to jednak, że Skoda Fabia trzeciej generacji jest brzydalem. W pakiecie wizualnym Style auto wygląda naprawdę atrakcyjnie i dużo lepiej niż standardowa odmiana. To zasługa, czarnego panoramicznego dachu, czarnego wnętrza reflektorów, 16-calowych alufelg i przyciemnionych tylnych szyb. Dzięki temu połączenie srebrnego lakieru z czarnymi elementami czyni z Fabii bardzo eleganckie auto.

 

Skoda Fabia (7)

 

Reszta to znane kształty z ostrymi liniami i załamaniami. Ciekawsze elementy nadwozia Fabii to lotka przy tylnej szybie na klapie bagażnika oraz reflektory z paskiem LEDów do jazdy dziennej, a także grill w kolorze czarnym z chromowaną obwódką, który dostępny jest w tej wersji auta. To wszystko sprawia, że ten egzemplarz, jak na Fabię, wygląda bardzo dobrze (ale fakt – są ładniejsze modele).

Środek tego przedstawiciela segmentu B jest już jednak sporo nudniejszy niż karoseria. Owszem, odmiana Style wprowadza do wnętrza auta elegancką listwę ciągnącą się przez całą deskę rozdzielczą. Poza tym jednym urozmaiceniem w środku auta jest ciemno oraz spokojnie. Wszystko jest oczywiście doskonale poukładane, rzec by można z niemiecką precyzją. Dzięki temu każdy użytkownik nie będzie miał żadnego problemu z ergonomią oraz obsługą wszystkich elementów wnętrza Fabii.

To, co rzuca się w oczy po usadzeniu się w wygodnym fotelu, to wyposażenie dodatkowe Fabii. Producent w aucie prasowym pokazał swoje możliwości, dzięki czemu na konsoli centralnej znajdziemy przyciski automatycznej, automatycznej klimatyzacji, podgrzewanych siedzeń, czy 6,5-calowy i dotykowy wyświetlacz Amundsen z nawigacją i funkcją SmartLink. Ten multimedialny kombajn z łącznością przez Bluetooth z telefonem, wejściami USB i SD z opcją MirrorLink wymaga dopłaty ponad 4 tys. złotych. Na szczęście działa to wszystko bez zacięć i dość szybko.

 

Skoda Fabia (17)

 

Jeśli chodzi jednak o przestrzeń w Skodzie, to jest tu nieziemsko dużo miejsca. Spokojnie autem będzie podróżować czwórka pasażerów, ponieważ z 4-metrowego nadwozia wyciśnięto prawie 2,5 metra rozstawu osi. To zapewnia sporą ilość miejsca zarówno na nogi, jak i głowę (chociaż tego przez szklany dach jest trochę mniej). Ponadto projektanci pomyśleli jeszcze o bagażniku, który mieści 330 litrów z wieloma siatkami, haczykami i rozwiązaniami Simply Clever, które znalazły się również we wnętrzu auta. Podsumowując, środek Fabii przekonuje bardziej rozsądnymi argumentami niż tymi wizualnymi…

Tym co przekona bardziej rozum niż serce jest też silnik zamontowany w testowej Fabii. Turbodoładowana jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra z oszałamiającymi 90 końmi mechanicznymi radzi sobie z samochodem zadziwiająco dobrze. Motor jest dobrym kompromisem łączącym osiągi samochodu z jego konsumpcją paliwa. Uwzględniając oczywiście miejskie przeznaczenie samochodu i jego wielkość, ponieważ maksymalna prędkość 182 km/h oraz 10,3 sekundy do pierwszej setki nie usatysfakcjonuje pasjonata motoryzacji.

Mimo, że po trochę za takiego się uważam, Fabia z tym silnikiem wcale mnie nie rozczarowała. Nawet z 3 pasażerów samochód żwawo przyspiesza. Jedyne co mi przeszkadzało podczas testu to brak 6 biegu w manualnej skrzyni. Przy szybszych prędkościach, to szóste przełożenie na pewno by nie zaszkodziło. Mimo to samochód prowadzi się bardzo kulturalnie i miło. Zarówno układ kierowniczy, jak i skrzynia biegów oraz pedały działają bardzo lekko i komfortowo. Dzięki temu prowadzenie Fabii to naprawdę przyjemność, ponieważ nie sprawia żadnych problemów. Niestety nie powoduje też żadnych emocji, przez co Fabią raczej nie pojeździcie dla samej frajdy z jazdy.

Mowa tu oczywiście o umiarkowanych prędkościach, ponieważ przy autostradowych przejazdach w aucie jest głośno i brakuje mocy, aczkolwiek przeznaczenie samochodu mówi samo za siebie. W mieście, z czujnikami parkowania i dużym bagażnikiem auto spełnia wszystkie wymagania stawiane mu przez współczesną rodzinę. W sumie, poza nim, również kierowca i pasażerowie nie będą mieli za wielu powodów do narzekań.

 

Skoda Fabia (10)

 

W powszechnej opinii krąży teza, że downsizing i wciskanie do małych silników turbosprężarek, owszem podnosi ich osiągi, ale także spalanie. Wiele testowanych silników TSI w większych samochodach potwierdza tę regułę. W 1109-kilogramowej Fabii średnie spalanie to około 7 litrów benzyny. Czy to dużo? Z jednej strony tak, ale z drugiej to w pełni akceptowalna wartość. W mieście można spodziewać się powiększenia tej wartości o jeden litr, a cały bak wystarczy na około 500 km. W trasie udało mi się pokonać barierę 6 litrów. By oszczędzać w aucie zamontowano system Start&Stop – na szczęście można go wyłączyć.

Jeśli ktoś jednak woli starą szkołę, Skoda oferuje Fabię również z silnikiem MPI o mocy 75 KM, aczkolwiek jej osiągi pozostawiają sporo do życzenia. Dlatego też stwierdzam, że moda na turbodoładowania w takich małych samochodach ma sens, ale nie generalizowałbym tego wniosku. Generalizowałbym jednak peuntę, że nie ma co hejtować danego samochodu tylko dlatego, że powstał z rąk Volkswagen Auto Group, ponieważ i w niej jedne auta są lepsze, a inne gorsze.

Testowana Fabia, mimo, że „z kurą na masce” dzielnie broni się przed wszechobecnym stereotypom. To naprawdę niezłe auto, które śmiało może służyć całej rodzinie, a nie tylko jako drugi, uzupełniający obowiązki samochód. Szkoda tylko, że Skoda jest już droższa niż kiedyś – testowany model to wydatek aż 69 tys. złotych, aczkolwiek model w edycji Style z tym silnikiem bez dodatków to koszt ok. 15 tys. mniej.
 
Konrad Stopa
Fot: Jakub Głąb

 

Wygląd: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Wnętrze: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Silnik: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Skrzynia: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Przyspieszenie: 8 out of 10 stars (8 / 10)
Jazda: 6 out of 10 stars (6 / 10)
Zawieszenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Komfort: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Wyposażenie: 7 out of 10 stars (7 / 10)
Cena/jakość: 5 out of 10 stars (5 / 10)
Ogółem: 6.9 out of 10 stars (69/100)

 

Skoda Fabia 1
Skoda Fabia 1
Skoda Fabia 3
Skoda Fabia 3
Skoda Fabia 6
Skoda Fabia 6
Skoda Fabia 7
Skoda Fabia 7
Skoda Fabia 8
Skoda Fabia 8
Skoda Fabia 9
Skoda Fabia 9
Skoda Fabia 10
Skoda Fabia 10
Skoda Fabia 11
Skoda Fabia 11
Skoda Fabia 12
Skoda Fabia 12
Skoda Fabia 13
Skoda Fabia 13
Skoda Fabia 15
Skoda Fabia 15
Skoda Fabia 16
Skoda Fabia 16
Skoda Fabia 17
Skoda Fabia 17
Skoda Fabia 18
Skoda Fabia 18
Skoda Fabia 19
Skoda Fabia 19
Skoda Fabia 20
Skoda Fabia 20
Skoda Fabia 22
Skoda Fabia 22
Skoda Fabia 23
Skoda Fabia 23
Skoda Fabia 24
Skoda Fabia 24
Skoda Fabia 25
Skoda Fabia 25
Skoda Fabia 26
Skoda Fabia 26

 

Silnik: R4
Pojemność: 1197 cm3
Moc: 90 KM/4400 obr./min.
Moment: 160 Nm/1400-3500 obr./min.
Skrzynia biegów: manualna, pięciobiegowa
0-100 km/h: 10.3 s
Prędkość max. 182 km/h
Masa 1109 kg
Cena 69 230 PLN

Tagi: benzynafabiaskodaskoda fabiastyletest fabiitest skodytsivag
Poprzedni post

Test: Ford S-MAX 2.0 TDCi 180 KM PowerShift Titanium – kierowca nadal najważniejszy!

Następny post

Zastosowanie druku 3D w motoryzacji

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Test: Mercedes-Benz Citan – gdzie jest ta gwiazda?

Autor Paweł Oblizajek
24/06/2022
0

Kombivany to dosyć popularne samochody, które potrafią sprostać najbardziej wygórowanym wymaganiom. Doceniają je przedsiębiorcy, a także rodziny, dla których liczy...

Land Rover Discovery 50

Test: Land Rover Discovery P300 – brytyjskie wyżyny

Autor Konrad Stopa
20/06/2022
0

Myśląc o Land Roverze przed oczami mam zielone wyżyny Szkocji lub Anglii. Nie wiem dlaczego, ale Discovery idealnie pasuje do...

Nissan Juke Hybrid 17 1

Nissan Juke Hybrid – pierwsze spotkanie

Autor Konrad Stopa
13/06/2022
0

Nissan w 2030 roku planuje mieć w gamie tylko samochody elektryczne. W międzyczasie swoim klientom zaproponuje jednak hybrydy. Jedną z...

Audi Driving Days 2022 23

Audi Driving Days 2022 – poznać RS3

Autor Konrad Stopa
09/06/2022
0

Mimo, że 1 czerwca minął już kilka dni temu to odbiłem sobie ten Dzień Dziecka w towarzystwie Audi dość ciekawie....

Następny post
2016 02 26 09 49 41

Zastosowanie druku 3D w motoryzacji

Komentarze 13

  1. mobii says:
    6 lat ago

    Fabia nie ma dwustrefowej klimatyzacji

    Odpowiedz
    • Konrad says:
      6 lat ago

      Racja, racja ;) Poprawione

      Odpowiedz
  2. Szeryf says:
    6 lat ago

    Nawigację do Fabii Style z Pakietem Komfort można mieć już za 2750 zł – dane z aktualnego cennika.

    Odpowiedz
    • Konrad says:
      6 lat ago

      Według specyfikacji, którą przesłała Skoda cena tego systemu to 3400 zł.

      Odpowiedz
      • Szeryf says:
        6 lat ago

        Czyli 2750 zł za nawigację + 650 zł za SmartLink (zawiera MirrorLink). Czyli nadal nie ponad 4 tys zł jak piszecie:)

        Odpowiedz
        • Konrad says:
          6 lat ago

          No nie do końca ;)

          Odpowiedz
          • pogromca szeryfów says:
            6 lat ago

            Dokładnie 4050 zł Panie Szeryfie

          • Szeryf ma zawsze rację says:
            6 lat ago

            O! To zwracam honor:) Widać w specyfikacji też mogą się zdarzyć błędy:)

            W cenniku dla Pakietu Komfort nawigacja jest tańsza:

          • Konrad says:
            6 lat ago

            Nic się nie dzieje – dzięki za czujność ;)

          • Szeryf says:
            6 lat ago

            Ale dla jasności – test bardzo fajny!:)

  3. Łukasz says:
    6 lat ago

    Moja mama ma polo fresh z tym samym silnikiem i skrzynia biegów. Dla mnie jeździ sie tym super, sprzęgło i biegi chodzą idealnie, silnik ma sile od najniższych obrotów. Nawet na trasie spokojnie sobie radzi. Spalanie rzeczywiście najniższe nie jest bo po mieście w Warszawie wychodzi ponad 7l. Moje V60 z 5 cylindrowym dieslem w automacie tyle pali a wazy o prawie 600kg więcej;)

    Odpowiedz
    • Konrad says:
      6 lat ago

      No tylko za Polo trzeba dopłacić, a wątpię, żeby oferowało więcej. Testowaliśmy mega drogą wersję R-Line – http://motopodprad.pl/test-volkswagen-polo-r-line-1-4-tdi/

      Odpowiedz
      • Łukasz says:
        6 lat ago

        Tak wiem ale akurat trafiło sie w dobrej cenie w fajnej wersji fresh wiec takie kupiła. Od początku byłem przeciwny ale jednak benzyna z turbo jeździ super nawet z tak mała pojemnością.

        Odpowiedz

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & AF Instruments Sp. z o. o.