Przy zakupie samochodu wiele osób zastanawia się, gdzie serwisować pojazd, aby ten służył przez wiele lat i aby uzyskanie pomocy w przypadku ewentualnej awarii było bezproblemowe. Często wówczas wybór pada na korzystanie z usług autoryzowanego serwisu, specjalizującego się w obsłudze i naprawach pojazdów wyłącznie jednej marki. Czym jest ASO i czy warto serwisować w nim swój samochód? Co w przypadku gdy samochód ma gwarancję producenta i czy autoryzowany serwis samochodowy to dobry wybór po upływie gwarancji?
Czym jest ASO?
ASO (Autoryzowana Stacja Obsługi) to miejsce świadczące usługi serwisu i napraw pojazdu danej marki. Przykładowo, autoryzowany serwis Kia Autopol Bydgoszcz współpracuje z producentem pojazdów tejże firmy, zapewniając standardy obsługi klienta definiowane przez samą markę. Usługi świadczone przez ASO to m.in. przeglądy techniczne, naprawy czy pakiety serwisowe. Co więcej, w ASO można nabyć oryginalne części zamienne i akcesoria, w pełni kompatybilne z pojazdem danego producenta.
Serwisowanie auta w ASO – czy warto?
Autoryzowane serwisy marek to miejsca, gdzie klienci mogą liczyć nie tylko na profesjonalną obsługę, ale także na pełną gamę usług serwisowych wykonywanych przez specjalistów. Dostęp do wielu części zamiennych, których zwykle brakuje w standardowym warsztacie niezależnym, sprawia, że ewentualne naprawy są znacznie szybsze, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Samochód serwisowany w ASO to więc gwarancja dobrze wykonanych usług, gdyż fachowcy zajmują się pojazdami wyłącznie jednej marki, znając jej specyfikę produkcji pojazdów i działanie podstawowych systemów.
Dealer Kia – sprawdź, jak działa autoryzowany salon sprzedaży i serwis marki Kia Autopol Bydgoszcz.
Serwis ASO a gwarancja
Wiele producentów zapewnia swoim klientom możliwość korzystania z usług ASO w trakcie trwania gwarancji. Przykładowo, najdłuższa na rynku europejskim 7-letnia gwarancja Kia zapewnia użytkownikom pojazdów takie korzyści jak:
- obsługa w przypadku wykrycia wad wykonawczych i materiałowych w trakcie codziennego użytkowania auta,
- pełna gwarancja na elementy układu przeniesienia napędu, układu kierowniczego, układu zawieszenia, czy układu wydechowego,
- gwarancja na akumulator, części zamienne zakupione w ASO, fabryczne zestawy multimedialne, nawigację, czy powłokę lakierniczą.
Warto dodać, że w momencie zakupu pojazdu marka ponosi pełną odpowiedzialność za wady fabryczne żarówek, filtrów, tarcz hamulcowych, wycieraczek, felg, opon i wielu innych elementów eksploatacyjnych samochodu. Oznacza to, że w przypadku wystąpienia usterki, użytkownik może dokonać jej naprawy lub wymiany części na inne zupełnie za darmo. Warto podkreślić, że bezpłatne usługi serwisu zwykle nie obejmują usterek wykrytych po pierwszym przeglądzie samochodu.
Książka serwisowa auta to swego rodzaju dokument potwierdzający należytą dbałość o pojazd w trakcie jego użytkowania. Może mieć to znaczenie zarówno dla serwisanta, jak i dla ubezpieczyciela samochodu. Warto podkreślić, że korzystanie z usług w autoryzowanym serwisie to sposób na budowanie rzetelnej historii posiadanego pojazdu, co może być przydatne w przypadku sprzedaży auta.
Wiele osób zastanawia się jednak jakie kroki podjąć w przypadku utraty gwarancji. Posługując się wyżej wymienioną marką KIA, gwarancja upływa po 7 latach lub po osiągnięciu 150 000 km przebiegu, w zależności od tego, co nastąpi pierwsze. Jaką decyzję warto więc podjąć?
Serwisowanie auta po upływie gwarancji
Stojąc przed wyborem serwisu samochodowego, z którego usług będziemy korzystać po zakończeniu gwarancji producenta, warto wziąć pod uwagę kilka ważnych kwestii. Przede wszystkim należy pamiętać, że dalsze serwisowanie pojazdu w ASO to zapewnienie ciągłości w książce serwisowej i możliwość prowadzenia dalszej współpracy z serwisantami znającymi specyfikę danego pojazdu.
Co więcej, często zarówno części oryginalne, jak i części zamienne są znacznie tańsze w autoryzowanym serwisie w porównaniu do warsztatu niezależnego. W większości przypadków zdarza się, że serwisy ASO otrzymują od producentów możliwość zastosowania zniżek dla właścicieli pojazdów, którzy zdecydują się na nierozwiązanie współpracy po upływie okresu gwarancji.
Ponadto można mieć pewność, że standard usług w Autoryzowanej Stacji Obsługi jest ściśle powiązany ze standardami obsługi definiowanymi bezpośrednio przez producenta pojazdu. Co więcej, mechanicy stawiają ogromny nacisk na kształcenie się w obsłudze pojazdów wyłącznie jednej firmy, co sprawia, że mają oni wiedzę na temat funkcjonowania wszystkich systemów, sposobu działania poszczególnych części, czy bieżącego wprowadzania zmian w nowych pojazdach.
Podsumowanie
Autoryzowana Stacja Obsługi to miejsce, gdzie można liczyć na pomoc i doradztwo ze strony doświadczonych specjalistów, zajmujących się serwisem i naprawami pojazdów konkretnej marki. Warto wówczas korzystać z usług ASO zarówno podczas trwania gwarancji, jak i po jej upływie. Serwisowanie pojazdu w specjalizującym się w danej marce warsztacie to sposób na utrzymanie ciągłości w książce serwisowej i zapewnienie rzetelnej historii napraw pojazdu.
Źródło: KIA Autopol / art. sponsorowany