Sergio Marchionne odejdzie z Fiata!

Miłośnicy włoskiej motoryzacji – włoskiej, a nie barwionej na włoską amerykańskiej – powinni być zadowoleni z tej informacji. Sergio Marchionne zapowiedział, że zamierza piastować stanowisko dyrektora Fiata do 2018 roku! 

Sergio Marchionne, choć mocno podreperował budżet Fiata, jest ojcem mariażu, który w oczach fanów “włoszczyzny” był i jest nie do pomyślenia. Tak oto jeden podpis zamienił włoski, lekki, nienaganny styl w amerykańską ociężałość. Na cztery lata przed rokiem 2018 mamy więc tragiczną sytuację koncernu Fiata w Europie (obserwujemy upadek legendarnej marki Lancia, nieciekawą sytuację Alfy Romeo i brak zainteresowania klientów ofertą Fiata – ciągłe przerwy w produkcji) oraz rewelacyjną sytuację koncernu Fiat-Chrysler za Oceanem (głównie za sprawą Jeepa i Chryslera). Jeżeli o to chodziło, to brawo!

 

2121 1024x723 Sergio Marchionne odejdzie z Fiata!

 

Marchionne zamierza jeszcze odbudować potencjał Alfy Romeo (i oby to była prawda) oraz poprawić wyniki sprzedaży Jeepa poza granicami USA (niech mu będzie). Plan został już wdrożony, a pierwsze plony mają zostać zebrane właśnie w 2018 roku, kiedy to Marchionne odda ster pierwszego kapitana na mostku nowemu dyrektorowi. Obecny dyrektor zamierza za 4 lata podjąć się innych zawodowych wyzwań. Ciekawe który koncern jest już na widelcu?

agier

fot. materiały producenta 

 

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?