• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Seat Tarraco Phev – wady i zalety

Konrad Stopa Autor Konrad Stopa
19/01/2022
w Nowe
0
Seat Tarraco FR 3

Seat Tarraco FR 3

145
SHARES
1.3k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Największy Seat z rodziny SUV idealnie wypełnia gamę hiszpańskiego producenta. Mimo mocnego powiązania ze swoimi braćmi z grupy VAG posiada swoją osobowość. Próbuje ustalić czy wersja Tarraco e-hybrid ma więcej wad czy zalet.

Dokładnie rzecz ujmując to Seat Tarraco w odmianie PHEV, który kiedyś opisywałem już na naszym blogu, więc normalny test możecie przeczytać tutaj – KLIK.

Warto przeczytać

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Teraz więc skupię się na prostym porównaniu wad i zalet, które pomogą wam w jednoznacznej ocenie, czy taki SUV może być dla was idealny.

Zalety Seata Tarraco

1. S-boost

W hybrydach zmagazynowana energia zazwyczaj służy do powolnego poruszania się po parkingach lub korkach, aby oszczędzić jak najwięcej konwencjonalnego paliwa. W Tarraco E-hybrid pojawił się jednak tajemniczy przycisk s-boost, który wspomnianą elektryczność wykorzystuje inaczej. Robi to w formie tzw. dopalacza. W tym trybie samochód reaguje szybciej na gaz, inaczej działa automatyczna skrzynia biegów i ogólnie samochód jest bardziej żwawy.

Oczywiście odbija się to na spalaniu, ale trzeba przyznać, że dosyć fajny bajer, którego nie mogłem pominąć.

2. Karoseria z pakietem FR

Główne cechy tego pakietu to lekko zmodernizowane zderzaki, czerwony lakier, spore felgi oraz czarna atrapa osłony chłodnicy. Do tego parę emblematów, skórzana kierownica i kubełkowe fotele, które wcale nie odbierały komfortu podróżowania.

Może nie jest to jeszcze agresywność designu znana ze sportowej Cupry, ale Seat Tarraco FR w takiej szacie może się spodobać niejednej osobie.

3. Rzadkość

Jeżdżąc co chwilę innym samochodem dostrzegam, że wiele modeli jest naprawdę z sobą tożsamych i w nowoczesnej motoryzacji tych różnić naprawdę trzeba się doszukać. I dotyczy to nie tylko tych samych marek lub grup. W związku z tym doceniam samochody, które są rzadsze i nie spotyka się ich tak często na ulicy.

Seat Tarraco z grupy Volkswagena na pewno jest takim rodzynkiem, bo Skoda Kodiaq lub Volkswagen Tiguan jest dużo częstszym wyborem. Ciężko określić, który z nich jest najlepszy, ale naprawdę można je bardzo podobnie skonfigurować i różnice będą niewielkie. W takim wypadku zawsze biorę pod uwagę fakt popularności, która niestety jest miarą sukcesu producenta, ale mnie czasem odrzuca od danego modelu.

To oczywiście moje subiektywne zalety, które ukazały się podczas ostatnich jazd. Seat Tarraco towarzyszył mi podczas świąt Bożego Narodzenia, więc narobił trochę kilometrów i spełnił wszystkie pokładane w nim wymagania.

Wady Seata Tarraco

1. Mniej miejsca w wersji hybrydowej

Tak naprawdę zauważą to tylko osoby szukające wersji 7-osobowej, bo wymiary Tarraco e-hybrid zostały takie same, jak egzemplarze bez inżynierii hybrydowej. Różnicę widać więc w braku trzeciego rzędu siedzeń oraz w samym bagażniku, który nie ma drugiego dna.

Nie znajdziecie w nim również koła zapasowego lub zestawu naprawczego, bo gdzieś akumulatory trzeba było upchać. Na szczęście 610 litrów pojemności bagażnika, to też wystarczająca przestrzeń.

2. Plug-in nie dla każdego

Z hybrydami z wtyczką mam cały czas problem, bo takie auto wymaga odpowiedniego typu właściciela. Ja, mieszkając w bloku z miejscem w garażu podziemnym do tej grupy nie należę, bo w domowym zaciszu hybrydy bym nie naładował. Fakt, że ten zabieg z gniazdka trwa i tak długie godziny, ale przynajmniej jest taka alternatywa.

Biorąc pod uwagę publiczne ładowarki, które wymagają wkładu finansowego wcale nie dziwię się, że tyle hybryd plug-in nie jest użytkowana w prawidłowy sposób i jeździ z rozładowanymi bateriami. Dlatego też za takim zakupem musi stać rozsądek i odpowiednie zaplecze.

3. Cena e-hybrid

Nowoczesna technologia swoje kosztuje. Patrząc w cennik Tarraco połączenie silnika benzynowego z elektrycznymi wymaga sporej dopłaty, chociaż 245 KM może kusić. Najtańsze Tarraco to wydatek 131 tysięcy złotych. Hybryda to 60 tysięcy złotych więcej, ale oprócz nowoczesnego napędu otrzymamy też wyższe wyposażenie.

Mimo wszystko różnica jest zauważalna, więc warto nad trendem ekologii mocno się zastanowić.

Podsumowując moje dywagacje Seat Tarraco to mniej popularna propozycja na rodzinne auto w modnym segmencie SUVów. Za autem stoi niemiecka technologia i precyzja, która będzie służyła na lata, a w razie problemów powtarzalne rozwiązania znane są mechanikom lub odbijają się w cenach napraw i części zamiennych. Stąd też nie Seata nie bałbym się nawet na dłużej.

Nawet w dużym mieście nie przeraża swoimi gabarytami, a na pokład potrafi wziąć naprawdę sporo!

Konrad Stopa
Fot. Karol Tynka Pictures

Tagi: phevseatseat tarracoSeat Tarraco e-HYBRIDtarraco
Poprzedni post

Opuszczony ogród pełen aut w Walii

Następny post

BMW kończy z V12

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao

Podobne artykuły

Opel Astra stara vs nowa 6

Trudne Wybory: Opel Astra – stara vs nowa

Autor Paweł Kaczor
26/01/2023
0

”Bierz nową Astrę i zrób z nią coś fajnego” – taki rozkaz usłyszałem niedawno. Odkąd Opel uśmiercił serię OPC słowa...

Hyundai Bayon

Test: Hyundai Bayon – kompaktowy crossover (prawie)idealny do miasta

Autor Damian Kaletka
25/01/2023
0

Hyundai Bayon jest dobry, ale nie jest doskonały.

Lexus UX 250 H 2022 1

Test: Lexus UX 250 H – hybrydowy czas

Autor Konrad Stopa
20/01/2023
0

Lexus UX to najmniejszy SUV z rodziny tego japońskiego producenta. W wersji UX 250 h ten crossover po liftingu idealnie...

BMW 1 vs DS4 19

Trudne wybory: DS 4 E-Tense vs BMW 128ti – dwa światy

Autor Paweł Kaczor
19/01/2023
1

Druga generacja DS 4 chce udowodnić, że nowa, francuska marka może być zaliczana do grona producentów klasy premium. BMW serii...

Następny post
BMW Individual 7 Series Facelift 08 1

BMW kończy z V12

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe
  • Pozycjonowanie stron vd.pl

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET