Seat Leon ST – ikona wszechstronności

Współczesne auta z typu kombi pozbyły się jakichkolwiek kompleksów. Mają nowoczesne nadwozie, których styl w niczym nie ustępuje hatchbackom czy sedanom. Pod ich maskami pracują mocne, oszczędne silniki. Nadal mogą pochwalić się doskonałą funkcjonalnością, za którą kochają je nabywcy.

 

Pięciodrzwiowy Seat Leon ST kombi powstał w oparciu o najnowszą płytę podłogową MQB, będącą dziełem koncernu Volkswagen. Z płyty tej korzystają także Golf VII, Audi A3 III i Skoda Octavia. Seat wykorzystuje także sprawdzone, najnowsze silniki grupy Volkswagen, a do tego korzysta też z szeregu wspólnych, nowoczesnych systemów bezpieczeństwa i wyposażenia pojazdu. Dzięki temu właściciela auta mogą liczyć na słynną, niemiecką solidność i niezawodność.

Ale Seat Leon ST ma coś jeszcze – zaprojektowane przez Hiszpanów sportowe nadwozie, stworzone zgodnie z obowiązującym kanonem projektowania współczesnych aut. Idealnie obła, aerodynamiczna karoseria kontrastuje z ostrymi liniami przetłoczeń, które są szczególnie widoczne na masce auta oraz w jego linii bocznej. Ostre linie obrysowują także reflektory przednie i tylne lampy, uwypuklają grill i oddzielają zderzaki od sylwetki. Dzięki temu auto ma swój charakter, prawdziwie sportowy rys, dodający mu urody i charakteru. Zastosowanie opcjonalnego, panoramicznego szyberdachu pozwala cieszyć się niesamowitymi wrażeniami w czasie podróży.

Kombi to jednak przede wszystkim funkcjonalność. W tym przypadku stanowi ją przestronne wnętrze, wygodny dostęp do niego za pomocą dwóch par drzwi oraz tylnej klapy i potężna powierzchnia bagażowa (487 litrów, po złożeniu kanapy 1470 litrów). Do tego dochodzi duża ilość schowków oraz wygodny sposób składania i przesuwania foteli.

Kierowca Seata Leona z pewnością będzie zadowolony ze swojego miejsca pracy, które zostało zaprojektowane pod kątem zapewnienia jak największej ergonomii, czytelności i komfortu. Wygodna kierownica, czytelna deska rozdzielcza z dużymi, okrągłymi zegarami, zminimalizowana liczba przełączników, a zamiast nich duży, wielofunkcyjny ekran dotykowy w środkowym kokpicie – to wszystko sprawia, że kierowca w ciągu kilku chwil przyzwyczaja się do wnętrza tego pojazdu. Na uwagę zasługuje także wykończenie – standardowe, typowe dla aut kompaktowych klasy C, albo opcjonalne, bardzo eleganckie, w którym można skorzystać z eleganckiej, skórzanej tapicerki. Kierowca może także wybierać spośród trzech ustawień (Normal, Sport i Comfort) definiujących charakterystykę pracy układu wspomagania kierownicy oraz silnika. Przede wszystkim jednak szereg systemów bezpieczeństwa oferuje niezrównane wsparcie w sytuacjach awaryjnych – to systemy takie jak asystent pasa ruchu, czy system rozpoznający zmęczenie. Nie zapomniano także o typowym wsparciu ze strony nawigacji i multimediów oraz o rozrywce i komforcie, zapewnianych przez nowoczesne systemy multimedialne, rozrywkowe i klimatyzację.

Ogromną zaletą Seata Leona ST jest najwyższy stopień bezpieczeństwa, który potwierdziło uzyskanie najwyższej noty w testach Euro NCAP. O bezpieczeństwo pasażerów dba siedem poduszek powietrznych, ABS, EBD, ESP i mocna konstrukcja, ze specjalnie zaprojektowanymi strefami zgniotu.

Nabywcy mogą wybierać spośród najnowszych jednostek napędowym koncernu Volkswagen. Jednostki benzynowe generują moc od 86 do 150 KM, a wysokoprężne od 90 do 150 KM. Nowy Seat Leon ST czeka na klientów w salonie Pol Car w Poznaniu.

 

Źródło: Seat / Art. sponsorowany

Dyskusja

komentarzy

Konrad Stopa

Konrad Stopa

Motopasjonat z krwi i kości, który pisze o samochodach z wielką przyjemnością czekając na komentarze, nawet te uszczypliwe. Od małego poznawał auta na ulicy po dźwięku silnika i już wtedy marzył, by zmieniać "cztery kółka" jak rękawiczki - dzięki Motopodprad.pl to się spełnia! Tego zapaleńca znajdziecie też na Instagramie - @stopao
Follow Me: