Prezes dużej firmy może sobie pozwolić na jazdę luksusowym samochodem firmowym, bo wszystkie koszty jego utrzymania pokryje korporacja. Ale właściciel małej, często jednoosobowej firmy, musi inaczej patrzeć na nowy nabytek. Auto dla małego przedsiębiorcy musi być niedrogie, oszczędne i pakowne. A do tego powinno także nadawać się do pełnienia roli samochodu rodzinnego.
W 2016 roku Polacy kupili 416 tys. nowych samochodów osobowych. Ponad dwie trzecie z nich kupili klienci instytucjonalni (czyli prawie 282 tys. szt.). Ale w zestawieniach nikt nie uwzględnia osób, prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą na własne nazwisko, czyli typowych, małych przedsiębiorców. Zatem aut, kupionych przez firmy, było zdecydowanie więcej.
Jakie auto dla małego przedsiębiorcy?
Spójrzmy na raport Instytutu Keralla, opracowany na zlecenie Carefleet S.A. Wynika z niego, że przedstawiciele małego biznesu przy zakupie nowego auta zwracają uwagę na takie cechy, jak niski koszt eksploatacji (ważne dla 46 % nabywców), preferencyjne warunki zakupu (ważne dla 43 % kupujących) i pozytywne doświadczenia z daną firmą (29%).
Poza tym nabywcy zwracają także uwagę na to, czy auto jest bezpieczne i ma atrakcyjny wygląd. Samochód dla przedsiębiorcy powinien oferować także dużą powierzchnię bagażową. I jeszcze jeden kluczowy argument. Z racji ograniczonych środków finansowych, większość aut dla małych przedsiębiorców musi służyć jako samochód rodzinny. A to oznacza wysoki poziom bezpieczeństwa i sporą ilość przestrzeni. Czy ciężko znaleźć samochód, który spełni te wszystkie wymagania?
SEAT LEON ST – ciekawa propozycja dla małego przedsiębiorcy
Seat Leon ST to auto, które przypadnie do gustu wielu osobom, prowadzącym działalność gospodarczą. Niski koszt eksploatacji gwarantuje zastosowanie nowoczesnych jednostek napędowych, opracowanych przez inżynierów koncernu Volkswagen. Które są najbardziej oszczędne, a równocześnie na tyle dynamiczne, by auto można było eksploatować na dalekich trasach? Litrowy turbodoładowany silnik benzynowy Eco TSI o mocy 115 KM zużywa w cyklu łączonym zaledwie 4,4 l/100 km (w mieście 5,4 l/100km), pozwalając rozpędzić Leona ST do setki w niecałe 10 sekund. Wysokoprężny, turbodoładowany silnik 1.6 TDI (z wtryskiwaczami Common Rail) zużywa w cyklu łączonym 4,1 l/100 km (4,1 w cyklu miejskim) i również wymaga niecałych dziesięciu sekund, aby rozpędzić auto do setki. Super oszczędne auto z Dieslem to prawdziwy pożeracz kilometrów, stworzony do jazdy na dalekich trasach. Z racji wykorzystywania filtra DPF, raczej nie nadaje się do ciągłej eksploatacji w mieście. Osoby, które muszą stale eksploatować auto w mieście, na krótkich trasach, powinny wybrać pojazd z litrowym benzyniakiem. Przy odpowiednim serwisowaniu (terminowe wymiany oleju, świec i filtrów, typowa eksploatacja bez sportowej jazdy) silniki Eco TSI odwdzięczą się bezawaryjnością i niskim zużyciem paliwa.
SEAT Leon ST oferuje dużą ilość miejsca we wnętrzu, dzięki czemu można nim przewozić pięć dorosłych osób. Ponadprzeciętna wielkość bagażnika – 587 l (1470 po złożeniu tylnej kanapy) także zadowoli najbardziej wymagających.
SEAT oferuje preferencyjne warunki zakupu swojego kombi. Najbardziej korzystna dla przedsiębiorców jest opcja leasingu, w której całą wysokość miesięcznej raty można odliczać od podstawy opodatkowania. Umowa leasingowa trwa od 24 do 60 miesięcy, a miesięczne raty są niskie. Po zakończeniu umowy auto można wykupić, albo zwrócić i wyleasingować kolejne.
Seat Leon ST to nie tylko wierny pracownik. To także przyjaciel po pracy, świetne auto rodzinne o bardzo nowoczesnym wyglądzie, mogące pochwalić się wysokim poziomem bezpieczeństwa (potwierdzonym uzyskaniem maksymalnej nowy w testach Euro NCAP) i bogatym wyposażeniem. Już do najtańszych wersji Reference można dokupić za złotówkę pakiet, w skład którego wchodzą tylne czujniki parkowania, tempomat, świetne audio i system Media z pięciocalowym ekranem dotykowym.
Źródło: Seat / art. sponsorowany