Seat Leon Cupra popisał się na Nurburgringu!

Jordi Gene za kierownicą nowego Seata Leona Cupra pokonał okrążenie na Nurburgringu w 7 minut i 58 sekund. To rekord w klasie przednionapędowych aut! 

Seat Leon Cupra 280 został nowym rekordzistą Nurburgringu w kategorii aut przednionapędowych. Hiszpański hatchback za kierownicą którego siedział Jordi Gene pokonał “zielone piekło” w czasie 7 minut i 58 sekund. Nowy czas okrążenia toru został poprawiony o 9 sekund. Poprzedni rekord (przejazd w 8 minut i 7 sekund) należał do Renault Megane RS Trophy.

cupra predkosc Seat Leon Cupra popisał się na Nurburgringu!

(fot. Seat)

Seat Leon Cupra dostępny jest w dwóch konfiguracjach 2,0-litrowego, doładowanego silnika benzynowego. Słabsza dysponuje mocą 260, mocniejsza – 280 koni mechanicznych. To właśnie zupełnie seryjny Seat Leon Cupra 280 jest nowym rekordzistą toru. Seatowi gratulujemy, a Hondę pytamy o to, czy nowy Civic Type-R, zgodnie z obietnicami, pobije wszystkie rekordy przednionapędówek na Nurburgringu?

seat leon curpa 280 rear Seat Leon Cupra popisał się na Nurburgringu!

(fot. Seat)

Zobaczcie filmik z tego wyczynu:

 

 

 

Adam Gieras

Dyskusja

komentarzy

Adam Gieras

Adam Gieras

Cześć! Jestem pomysłodawcą portalu MotoPodPrąd i od samego początku pełnię zaszczytną funkcję redaktora naczelnego. Urodziłem się w 1984 roku w Warszawie, z wykształcenia jestem politologiem i prawie dziennikarzem (jak prezydent Kwaśniewski, chociaż studiów nie skończyłem...), a od kilku lat zawodowo poruszam się w świecie afiliacji. Myślę, że mogę nazywać się pasjonatem motoryzacji od dziecka – już w wieku 2-3 lat pytałem o każdy samochód spotkany na ulicy: „co to?”, a dorośli musieli udzielać odpowiedzi. W wieku 10 lat pamiętałem dane techniczne i ceny wszystkich modeli dostępnych na polskim rynku – prenumerata gazety „Auto Bazar” była dla mnie ważniejsza niż nowy rower czy deskorolka. Prawo jazdy zacząłem robić na 3 miesiące przed ukończeniem 17 lat i odkąd odebrałem upragniony dokument nie rozstaję się z czterema kółkami. Dzięki motopodprad.pl udało mi się spełnić nie jedno marzenie – za co dziękuję także Wam, Czytelnikom. Prowadziłem kilkaset samochodów, więc myślę, że wreszcie poza teoretyzowaniem, mogę coś o motoryzacji powiedzieć i być może będę miał rację. Z testowania czerpię przyjemność, ale nie mierzę samochodów linijką, nie sprawdzam każdego plastiku pod względem faktury, nie interesuje mnie jaki rodzaj koła zapasowego lub zestawu do pompowania znajduje się pod podłogą. Od tego są inni. Uwielbiam auta z przełomu lat 80- i 90-tych. W moim skromnym garażu stoją obecnie Skoda Octavia III 1.4 TSI 150 KM oraz od niedawna Volvo S70 2.4 170 KM. Pomału rozstaję się z Audi A4 B5 1.9 TDI 115 KM i doprowadzam do stanu lux Audi A3 1.8 T 150 KM, choć chyba ma więcej mocy. Jeszcze nie wiem co z nim zrobię. Jakiś pomysł?