• Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result
MotoPodPrad.pl
No Result
View All Result

Test: Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM – rodzinny SUV z Hiszpanii

Redakcja Motopodprad Autor Redakcja Motopodprad
29/03/2023
w Nowe
0
Seat Ateca 88

Seat Ateca 88

414
SHARES
3.8k
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Seat Ateca to pierwszy SUV produkowany przez tego producenta, który zadebiutował w 2016 roku. W 2021 przeszedł facelifting, dzięki czemu upodobnił się do swojego brata, Leona. Dziś sprawdzimy, czy nadal jest warta zakupu, pomimo upływu lat?

Mała, ale daje radę!

Ateca o długości niecałych 4,4 m, jest bliźniaczym modelem do Skody Karoq. Przy czym opisywany hiszpański pojazd ma w sobie więcej sportowego zacięcia. Przynajmniej z wyglądu. Nieduże reflektory i dzielony grill nadają mu uroku, a srebrne wstawki przy progach, z tyłu oraz z przodu są wyznacznikiem wersji wyposażenia Xperience. Seata przyozdabiają też 19-calowe felgi, dzięki czemu prezentuje się naprawdę zadziornie. Zatem czteroosobowa rodzina nie będzie się wstydzić wsiadając do środka. Nadwozie zaś jest pomalowane pięknym kolorem niebieskim o nazwie Energy Blue.

ADVERTISEMENT
Seat Ateca 82
Seat Ateca 82

Najważniejsze w środku

We wnętrzu jest tak jak w każdym aucie z tej marki. Plusem tej wersji jest czarna podsufitka wraz z dachem panoramicznym, który powoduje wrażenie, że w środku jest więcej miejsca niż w rzeczywistości. Pierwsze co może rzucić się w oczy to fizyczne przyciski do sterowania klimatyzacją. Wielki szacun za to, gdyż upychanie wszystkich funkcji do ekranu multimedialnego nie jest ani funkcjonalne, gdyż często trzeba długo się naszukać, aby coś znaleźć, ani nie jest bezpieczne w trasie. Nie muszę mówić czemu. Pod panelem do sterowania klimatyzacją znajdują się dwa porty USB-C, gniazdo zapalniczki oraz ładowarka indukcyjna. A skoro o ekranie mowa, jest on większy względem standardowej wersji wyposażenia i ma teraz przekątną 9,2 cali. Treści wyświetlane na nim są wyraźne i czytelne, Apple Carplay działał na szczęście na pełnej szerokości. Niestety samo wyświetlanie nie wystarczy. System potrafił  łapać zadyszki przy przechodzeniu przez ustawienia, a nawet sam z siebie się zawieszał i resetował. Ogromny minus i pole do poprawy!

W zestawie mamy też nagłośnienie BeatsAudio wraz z 9 głośnikami, subwooferem oraz wzmacniaczem. Zestaw ten gra głośno i dobrze, ale trochę do perfekcji mu brakuje. Dla mnie faworytem audio w segmencie aut nie z kategorii premium pozostaje Focal, lecz zwykły użytkownik Ateci nie będzie narzekał na jakość dźwięku.

Warto przeczytać

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

Seat Ateca 34
Seat Ateca 34

Wewnątrz jest miło, przytulnie i wszystko znajduje się na swoim miejscu. Jedynie fotele, choć elegancko przeszyte, mogłyby być odrobinę wygodniejsze. Nikomu też na pewno nie zabraknie miejsca! Nawet w bagażniku, który ma 510 litrów, co jest dosyć wysoką liczbą. Zmieszczą się wszystkie bagaże na rodzinny wypad.

Należy wspomnieć też o samych zegarach ukrytych za kierownicą. Są umieszczone w ekranie o przekątnej 10,25 cali i mogą zmieniać swój wygląd. Aby to zrobić, należy wcisnąć dedykowany przycisk na kierownicy.

Seat Ateca 39
Seat Ateca 39

Seat Ateca – co ją napędza?

Seata Atecę napędza 1,5-litrowy silnik benzynowy o oznaczeniu TSI, mocy 150 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Do kompletu otrzymujemy 7-biegową skrzynię automatyczną DSG. Jest jeszcze dostępna wersja z 6-biegowym manualem. Natomiast nasz zestaw przyspiesza do “setki” w 8,6 s. Umówmy się, to auto nie jest stworzone do ścigania się z innymi uczestnikami ruchu drogowego, a do bezpiecznego przewożenia rodziny i bagaży. Na szczęście radzi sobie przyzwoicie i pozwala sprawnie wyprzedzać wolniejsze pojazdy na autostradzie.

Niestety jest przy tym paliwożerny. Producent w cyklu mieszanym podaje spalanie w granicach 6,7 l/100km, mi w testach udało się uzyskać najmniej 8,9 l. Ale mogę być w tej kwestii mało obiektywny, gdyż zwyczajnie mam ciężką nogę. Spalanie możemy też spróbować obniżyć (albo jeszcze zwiększyć), gdyż dostajemy pokrętło do zmiany trybów jazdy. Od trybu Eco, po tryb Sport, zmniejszający czas reakcji na wciśnięcie pedału gazu, lub usztywniający układ kierowniczy.

Seat Ateca 54
Seat Ateca 54

Co mówi nam katalog?

Cena Seata Ateci startuje od 96 tysięcy złotych. W zamian otrzymamy pakiet Reference i 1-litrowy silnik o mocy 110 KM, sprzężony tylko z 6-biegowym manualem. Tanio, ale za to biednie i słabo. Natomiast wersja wyposażenia Xperience to koszt minimum 133 800 zł. Dokładając do tego nasz silnik oraz automat, robi nam się już cena 144 200 zł. Dużo – jak na niemałego SUV’a? A przecież naszego Hiszpana można jeszcze dodatkowo doposażyć we wszelakie systemy bezpieczeństwa, inforozrywki, czy usportowione fotele.

Seat Ateca 94
Seat Ateca 94

Czy warto?

Moim zdaniem Seat Ateca jest wart rozważenia zakupu. Miejsca mu nie brakuje, silnik pozwala na sprawne przemieszczanie się, a przy tym ładnie wygląda. Ja osobiście pokusiłbym się o napęd 4×4 i większy motor napędowy, ale testowany egzemplarz też dawał radę.

Karol Tynka

Zdjęcia Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM:

Seat Ateca 1
Seat Ateca 1
Seat Ateca 2
Seat Ateca 2
Seat Ateca 4
Seat Ateca 4
Seat Ateca 5
Seat Ateca 5
Seat Ateca 16
Seat Ateca 16
Seat Ateca 19
Seat Ateca 19
Seat Ateca 23
Seat Ateca 23
Seat Ateca 24
Seat Ateca 24
Seat Ateca 26
Seat Ateca 26
Seat Ateca 27
Seat Ateca 27
Seat Ateca 30
Seat Ateca 30
Seat Ateca 31
Seat Ateca 31
Seat Ateca 34
Seat Ateca 34
Seat Ateca 36
Seat Ateca 36
Seat Ateca 37
Seat Ateca 37
Seat Ateca 38
Seat Ateca 38
Seat Ateca 39
Seat Ateca 39
Seat Ateca 41
Seat Ateca 41
Seat Ateca 42
Seat Ateca 42
Seat Ateca 46
Seat Ateca 46
Seat Ateca 47
Seat Ateca 47
Seat Ateca 48
Seat Ateca 48
Seat Ateca 50
Seat Ateca 50
Seat Ateca 54
Seat Ateca 54
Seat Ateca 56
Seat Ateca 56
Seat Ateca 57
Seat Ateca 57
Seat Ateca 59
Seat Ateca 59
Seat Ateca 61
Seat Ateca 61
Seat Ateca 63
Seat Ateca 63
Seat Ateca 66
Seat Ateca 66
Seat Ateca 70
Seat Ateca 70
Seat Ateca 75
Seat Ateca 75
Seat Ateca 82
Seat Ateca 82
Seat Ateca 83
Seat Ateca 83
Seat Ateca 84
Seat Ateca 84
Seat Ateca 88
Seat Ateca 88
Seat Ateca 90
Seat Ateca 90
Seat Ateca 93
Seat Ateca 93
Seat Ateca 94
Seat Ateca 94
Seat Ateca 95
Seat Ateca 95

Dane techniczne Seat Ateca 1.5 TSI 150 KM:

Silnik: R4, turbo, benzyna

Pojemność: 1498 cm3

Moc: 150 KM

Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm

Skrzynia biegów: 7–biegowa, automatyczna

0-100 km/h: 8,6 sekundy

V-max: 200 km/h

Cena: od 135 tysięcy złotych

Tagi: atecaateca xperienceseatseat atecatsi
Poprzedni post

Tanie crossovery sprzed ery crossoverów

Następny post

KIA EV9 – znamy szczegóły

Redakcja Motopodprad

Redakcja Motopodprad

Podobne artykuły

Ford Ranger Raptor

Test: Ford Ranger Raptor – matko! Tym samochodem można robić wszystko!

Autor Konrad Grobel
09/06/2023
0

Jeśli myśleliście, że pickupy pasują jedynie do rolników i geodetów to byliście w dużym błędzie. Ranger Raptor udowadnia, że jego...

Nowe xc60 vs stare xc60 9

Trudne wybory: nowe XC60 vs stare XC60

Autor Paweł Kaczor
08/06/2023
0

Najbardziej popularne auto w swojej klasie. Najchętniej wybierany samochód wśród aut segmentu premium! Co sobie myślisz czytając te słowa? Że...

Citroen C4 7

Test: Citroen C4 1.5 l BlueHDi – crossover z dieslem

Autor Redakcja Motopodprad
07/06/2023
0

Citroen C4 od początku wyróżniał się ekstrawaganckim wyglądem, który nie każdemu klientowi przypadł do gustu. Wtedy jednak był on kompaktem...

Honda Civic XI 1

Test: Honda Civic e:HEV – oszczędny wóz

Autor Konrad Stopa
05/06/2023
0

Honda Civic ze zdjęć to już XI odmiana tego modelu. Samochód na przestrzeni lat zdecydowanie się zmienił i urósł, ale...

Następny post
Kia EV9 2023 6

KIA EV9 - znamy szczegóły

Dodaj komentarz Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ceneo.pl

Nieprzerwanie od 2012 roku piszemy o naszej największej pasji, jaką jest motoryzacja. Testy, opinie, aktualności, używane, zdjęcia – to wszystko i jeszcze więcej znajdziesz na motopodprad.pl

Kategorie

  • Newsy
  • Testy
  • Historie
  • Tech
  • Porady

MotoPodPrad.pl

  • Strona główna
  • Współpraca
  • Regulamin i dane kontaktowe

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.net

No Result
View All Result
  • Newsy
    • Wideo
  • Testy
    • Nowe
    • Używane
    • Użytkowe
    • Dwa koła
  • Historie
    • Fascynacje
    • Znalezione
    • Wypad
  • Tech
  • Porady

© 2022 MotoPodPrad.pl & Jurczewski.NET